Skip to main content

Cornețeanu și Imre, despre presă. Imre: Cei care scriu azi ştiri sunt ca producătorii de roşii şi castraveţi

 

Publicitate

Despre presă cu fostul și actualul manager de la Adevărul Holding, azi la aceeași masă la Conferința Națională a Presei.

Peter Imre (actualul): "Eu cred că cei care produc stiri, ziarele, revistele, sunt exact ca producătorii de roşii şi castraveţi care câştigă puţin, iar intermediarii iau cei mai mulţi bani".

Răzvan Cornețeanu (fostul): "Ideea că-mi fac trust de presă ca să pot să mă protejez de procuratură sau să-l schimb pe Primul Ministru s-a perimat. (...) Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV."

Ce au mai spus, în continuare:

Peter Imre:

  • Ştiu despre mafia agenţiilor de publicitate şi de presiunile agenţiilor de publicitate cu câte un trust. Cu cât grupul de presă e mai mic cu atât presiunea e mai uşor de făcut.
  • Dacă acum câteva săptămâni o agenţie şi-a permis să îşi retragă banii de publicitate pentru că presa şi-a permis să fie liberă, pentru că a scris lucruri de altfel justificate. Dacă acesta agenţie şi-a permis să facă asta cu un trust ca Adevărul Holding, e clar că grupurile de media sunt la un nivel de chelner la care se comandă “spuneti-mi ce să scriu şi o s-o fac”.
  • În urmă cu câteva luni, am adunat marii distribuitori de presă din România şi i-am anunţat că le tai 2 procente şi toată lumea a sărit în sus. Pentru noi a însemnat o economie de 2 milioane de euro. După cum se poate observa, fără aceaşti bani, distribuția nici nu s-a îmbunătăţit şi nici nu a scăzut calitatea ei.
  • Eu cred că cei care produc știri, ziarele, revistele, sunt exact ca producătorii de roşii şi castraveţi, care câştigă puţin, iar intermediarii iau cei mai mulţi bani.
  • Spaţiul virtual face ca presa să devină independentă de orice fel de presiuni din partea agenţiilor de publicitate, din partea politicului s.a. Sunt convins că pe baza a ceea ce am dezvoltat în Adevărul Holding, foarte puţine produse ar trebui să fie neprofitabile, iar produsele adiacente pot face un grup media să trăiască bine şi fără banii din publicatate.

Razvan Cornețeanu: Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV

  • Când discuţi despre valoarea brandului, discuţia se românizează, în bine şi în rău. Nicio altă ţară nu şi-a alterat brandurile de presă ca România. E normal ca valorile să fluctueze în funcţie de rezultate, dar e anormal să fie cioplite de către proprietari prin activităţi colaterale domeniului. (...) Ar trebui sa îl intrebăm pe Codruţ Şereş (...), pe Sorin Ovidiu Vîntu. (...) Nu întâmplător, ultima discuţie a mea cu Dinu Patriciu, transformată într-o ceartă pasională, s-a legat şi de acest personaj, SOV.
  • Ideea că-mi fac trust de presă ca să pot să mă protejez de procuratură sau să-l schimb pe Primul Ministru s-a perimat.
  • Primul element e usor de cuantificat: în ultimii trei ani, noutatea nu vine din dispariţia EBITDA, ci a faptului că produse media au început să fie cumpărate după ureche.
  • În special bancherii au aceste idei preconcepute că din presă nu se pot face bani, ci se pierd bani. E o idee nocivă şi falsă. Exemple: Revista Capital a produs peste 10 ani de zile minim un milion de franci elveţieni net anual. Evenimentul Zilei în perioada lui Cornel Nistorescu era un exemplu de profit constant. Libertatea a generat, probabil, cele mai mari profituri din presa română, ajungând la peste 8 milioane de franci elveţieni în 2006. Alte exemple: ziarele de sport conduse de Ioaniţoaia şi Tolontan, Ziarul Financiar.
  • Constanţa care leagă aceste cazuri de succes - performanţa bine măsurată, poziţia 1, rareori pozitia 2 pe segmentul lor.
  • Faptul că spunem că o investiţie de 100 de milioane în media este enormă dovedeşte că noi gândim mic.
  • Care mai e valoarea businessurilor de media din România? Aceea pe care noi o dăm prin ce facem şi ce spunem.
  • Angajaţi oameni pentru suportul digital folosind produsele de presă scrisă că extensii ale acestor suporturi digitale.
  • Alegerile trec, managerii dispar şi proprietarii se plictisesc, dar jurnalistii şi oamenii de presa rămân.
  • Există trei elemente principale luate în calcul în evaluarea media: valoarea companiei în sine raportată la rezultatele financiare; pozitia strategică a companiei legată de cifrele de audienţă, tiraj etc; valoarea brandului, care a trezit mereu discuţii aparte.
  • Valoarea unei companii de media a fost şi este simplu de cuantificat. Un multiplu de EBIDTA între 2,5 si 7 în cazul presei scrise a fost folosit în majoritatea cazurilor în care tranzacţiile media s-au facut “by the book”.
  • Ca o remarcă pentru ultimii 3 ani, noutatea  în tranzacţiile de media nu a venit atât din dispariţia EBITDA pentru majoritatea companiilor de presă, cat pentru lipsa procedurilor de due diligence. Adică investitorii au început să cumpere după ureche, prin proceduri rapide şi incomplete.
  • Există o idee greşită propagată prin mediul de afaceri, bănci şi instituţii financiare şi anume că din presă nu se pot face bani ci se pierd bani. Acesta este doar unul dintre motive pentru care se iau atât de greu finanţări de la banci pentru business-urile de media. Sigur, nici să te baţi cu pumnii în piept că ai luat bani de la bănci, că ai avut nevoie de asemenea fiananţări nu este o soluţie, dar ideea în sine, cum că nu se pot face bani din presă, este nocivă şi falsă.
  • Şi am să vă dau câteva exemple în sprijinul acestei afirmaţii fără să fie unul sau două cazuri întâmplătoare:
  • - revista Capital a produs peste 10 ani de zile mai mult de un million franci elveţieni, nu profit net.
  • - Puţini ştiu că la nivelul anului trecut ziarul Adevărul cu toate produsele din jurul lui, tot marketingul care îl adusese în top 5 consumatori de GRP-uri pe staţiile de televiziune , cu 140.000 de exemplare vândute în medie producea profituri de aproximativ 5 milioane de euro.
  • - Ziarul Financiar a beneficiat mulţi ani de o formulă inteligentă care i-a asigurat un profit constant şi respectabil.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • @ Roberto Lucrez si eu in domeniu, este adevarat ce spui, dar mai sunt si firme de distributie cinstite, care platesc la saptamana. Din pacate, suntem cu totii bagati in aceeasi palarie si faultati ori de cate ori se poate...Sunt multe cauze la mijloc pentru declinul presei si cred ca lipsa de seriozitate este cea mai importanta. Pe principiul domino-ului: atingi o piesa si cad toate.
  • Ce bine ca cei care lucreaza la Adevarul & co. sunt ca zarzavagii (nu ca as avea ceva cu cei din urma). Dar ce ii putem cere unui chelner ajuns manager? Acum se intarzie platile catre angajati cu o saptamana. Oare ce urmeaza? Cred ca Patriciu a vrut sa scape de Adevarul si a gasit modalitatea cea mai scumpa: Imre.
  • asa este, dar sa ii faci pe toti din publicitate mafioti si sa le transmiti distribuitorilor ca ii vei inchide in scurt timp pentru ca nu vor mai avea ce sa vanda dupa ce tu vei fi gasit alte n-mii de puncte de vanzare ; ei bine nici asta nu se numeste solutie in vreun fel.
    eu in locul agentiilor si distribuitorilor as taxa o asemenea atitudine
  • @Angela C: ca unul ce am lucrat in publishing si timp de 1 an de zile m-am ocupat si de partea de distributie pot sa iti spun ca in acest business am gasit aproape exclusiv doar mafioti.
    Venea la intalnire cu Touareg V10, dar nu reusea sa plateasca o factura de 600 RON de mai mult de 2 ani. Se plangea ca e falit, cu rolex la mana.
    Altul era clar interesat doar de locatiile asigurate de chioscurile de vanzare a presei, ca sa vanda cartele de reincarcare GSM, tigari si guma. Distributia de presa pentru el era doar un alibi si o sursa gratuita de cash, din moment ce facturile catre editori se platesc cu intarzieri de cate 5-6 luni de zile.
    Pot sa spun cu mana pe inima ca unul dintre cele mai importante motive pentru care presa tiparita este in halul acesta e lantul de distributie.
  • Ingrijorarea pentru difuzori este exagerata, ei ar trebui priviti ca parteneri, nu ca speculanti, cum insinueaza domnul Imre. Ar trebui sa recunoasca, fara distributie, "salata" Adevarul Holding, nu ar fi fost atat de infoiata. Daca exista in ADH (si nu numai) ingrijorare pentru scaderea print-ului, cauza ar trebui identificata in alta parte, nu la difuzori. Am mai spus si o voi repeta ori de cate ori am ocazia: online-ul va omori printul, daca nu se va gasi un trust puternic, cu viziune, sa isi inchida site-urile ziarelor pe care le editeaza. In patratica mica numita Romania pare mai comod sa te scuzi ca treci pe online si inchizi printul decat sa anunti ca ramai exclusiv la metoda care te-a consacrat: printul. In Franta, editorii si-au dat seama ca spirala online-ului duce printul in zona pierderilor. Dincolo de a gasi mereu vinovati este vital sa identifici noi solutii, iar ele sunt langa noi, domnule Imre. Oameni inteligenti, vizionari si de actiune sa aveti! Si din nou, revin cu ideea ca site-ul e ca o operatie de impalnt cu silicon pe un organismcu multe boli. Faci interventia pentru a castiga mai multi bani pe o scurta perioada de timp, dar cu ce repercusiuni! Toate bune, oameni buni si astept cu interes sa vad daca se va ivi vreun curajos care sa ofere printului prestigiul de odinioara!
  • Titele (fara diacritice), daca ai fost si la conferinta si ai lucrat si cu cornet si mai pupi si moastele Sfintei Parascheva, atunci vei putea citi trecutul viitorul si prezentul in cafea, ghioc si carti de tarot. Vei fi adevaratul analist Titel care fost la conferinta si a lucrat cu Corneteanu si a aparut si la paginademedia.ro
  • De acord cu @ Titel. Orice traznit se trezeste vorbind in zua de azi dar in viata lor nu au facut nimic notabil. Nici macar nu s-au riscat a se face de ras ca astia de la conferinta. e mai usor, mult mai lejer sa stai si sa macani din spatele tastaturii, ba unii dand si verdicte cu privire la IQ desi au fost mereu doar niste umili angajati. Frumoasa gradina zoologica, n-am ce zice! Eu as fi vrut sa vad mai multa dezbatere pe subiectul cu agentiile de publicitate, de pilda. Ce a facut Coca Cola punand agentia sa reactioneze violent s-ar putea intoarce impotriva lor.
  • Este aproape amuzant spiritul critic al unor no-name care in viata lor au avut responsabilitate maxima sa traga apa la toaleta dupa ei. Eu am lucrat cu Cornateanu si am si fost la conferinta. De parte es cel mai bun (o spun cifrele Brat, SNA ) si de parte a avut cel mai bun speach printre adormitii aia. Mi-au placut si unele idei ale lui Imre care incepe sa se loveasca de toate obstacolele care i-au exaerat pe toti cei cu responsabilitati in zona media. Buna conferinta, bravo organizatorilor! Iar celor care sunt suparati pe viata le recomand sa arunce o privire intr-o oglinda si sa se intrebe daca in viata lor de micro-carcotasi au alizat 2 % din ce critica la Cornateanu si Imre.
  • Corneteanu e foarte harnic, foarte motivat, dar limitat, primitiv, tampitel.
    Daca ii zici sa ajunga din punctul a in punctul b, se da cu capul de zid pana sparge zidul si sigur va ajunge unde trebuie.
    Dar niciodata nu va avea suficienta minte pentru a folosi clanta, ca sa deschida usa si sa treaca frumos si elegante de zidul respectiv.
    Asta-i cornete, cu bine, cu rele.
    Daca va trebuie, luati-l.
  • Numai ineptii, cu exceptia Hawkeye.
    Pt Petrisor: stiu ca iti doresti trafic, insa valoarea/calitatea traficului conteaza, nu cantitatea. 1000 de comentatori care nu zic nimic = ZERO, fata de o parere pertinenta, a unui om care stie ce zice si isi mai si asuma.
    De acord cu ce s-a scris mai sus, RC a distrus presa romaneasca, pe banii lui Patriciu. Degeaba esti no.1, daca pierzi o groaza de bani. Toti stim sa aruncam banii pe fereastra, sa vorbeasca doar cei care au facut si profit din presa.
    In rest, doar balarii.
    Imre nu stiu de ce a venit la conferinta, nu a zis nimic, a consumat timpul degeaba.
    Succes.
  • normal că-s ca producătorii de roșii și castraveți dacă își propun să producă roșii și castraveți
  • ei nu folosesc corect articolul (asa o fi?), desi m-as feri de generalizari iar tu nu stii sa folosesti corect verbul "a acorda"!!!
  • "Eu cred că cei care produc știri, ziarele, revistele, sunt exact ca producătorii de roşii şi castraveţi, care câştigă puţin, iar intermediarii iau cei mai mulţi bani."
    Intr-adevar, unele produse mass-media sunt numai bune pentru invelit legumele. Oricum nu mai este mult si ziaristii de la Adevarul vor cultiva rosii si castraveti sub inaltul patronaj al baciului Imre.

Trimite un comentariu