Skip to main content

Schimbări notabile în audiențele radio în București. Magic FM, în Top 5. Radio 21, pe locul 9

 

Odată cu schimbarea metodologiei de măsurare (datele se culeg acum pe telefon), cifrele radiourilor arată cu totul altfel față de anul trecut.

Publicitate

Diferențele cele mai notabile vin de la Radio 21 (cu o audiență la jumătate acum), Magic FM (care intră în Top 5) și de la Radio Guerrilla (cu o audiență de două ori mai mare acum în București).

Detalii, în continuare:

Metodologia de culegere a datelor a fost schimbată în acest an. În perioada ianuarie – mai, datele au fost culese prin telefon. Până în decembrie 2010, interviurile erau făcute față în față. Valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio a fost realizat de către IMAS – Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.

Din analiza datelor de audiență pe București:

  • Radio 21 are, pe noua metodologie, o audiență cu peste 50% mai mică decât în primăvara anului trecut, când audiența se măsura altfel.
  • Radio ZU se menține pe primul loc în București și pe noua măsurătoare.
  • Kiss FM sare pragul de 200.000 de ascultători.
  • Surpriza vine de la Magic FM și de la Radio Guerrilla. Pe noua metodologie, Magic FM intră în Top 5, cu peste 130.000 de ascultători. Pe noul sistem, Radio Guerrilla are 66.000 de ascultători (de două ori mai mult decât pe vecea metodologie.

Audiența posturilor de radio în București, în primăvara lui 2010 și 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative și nu se pot compara):

    ianuarie - mai 2010   ianuarie - mai 2011  
1 Radio ZU 250.000 220.800
2 Romania Actualitati 206.000 213.600
3 Kiss FM 190.000 208.100
4 Magic FM 83.000 133.300
5 Europa FM 103.000 113.700
6 Romantic 65.000 104.600
7 Vibe FM 70.500 79.000
8 Pro FM 84.500 77.700
9 Radio 21 140.500 68.300
10 Guerilla 29.000 66.000
11 Rock FM (fost One FM) 31.000 59.800
12 Realitatea FM 39.000 42.000
13 Antena Satelor 36.000 41.300
14 National FM 27.000 39.000
15 Cultural 8.000 28.000
16 Gold 21.000 24.900
17 City FM 10.500 2.600
18 One FM 31.000
19 Smart 11.100
20 Sport Total 10.000
21 InfoPro 7.000
22 ProFM Dance 5.000

Sursa: Asociația pentru Radio Audiență

Kiss FM, lider pe urban și pe noua măsurătoare

La nivel urban, Kiss FM este cel mai ascultat post de radio. Pe noua metodologie, are 1,7 milioane de ascultători.

  • România Actualități și Radio ZU completează podiumul.
  • Și la nivel urban, pe noua metodologie, Magic FM are o audiență aproape dublă față de măsurătorile de anul trecut. Cifre mai mai are și Pro FM.

Audiența posturilor de radio în Mediul Urban, în primăvara lui 2010 și 2011 (date fiind metodologiile diferite, cifrele sunt informative și nu se pot compara):

 

    ianuarie - mai 2011   ianuarie - mai 2010  
1 Kiss FM 1.753.800 1.398.000
2 Romania Actualitati 1253.200 1.180.000
3 Radio ZU 1.131.800 1.032.000
4 Europa FM 1.010.600 993.000
5 Pro FM 764.500 487.000
6 Magic FM 439.000 270.000
7 Radio 21 373.800 535.000
8 National FM 199.300 94.000
9 Antena Satelor 195.800 197.000
10 Rock FM 136.800
12 Cultural 128.400 55.000
12 InfoPro 0.0 201.000

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • magic fm si altele asemenea ne asasineaza insistent cu aceleasi extrem de putine si arhicunoscute melodii din 80-90 majoritatea,postul acesta nu pare condus de oameni ci de un robot defect din anii respectivi
  • caut de cateva zile pe internetul asta, dar fara rezultat, poate ma puteti ajuta voi: unde pot gassi audientele radio pe judete?
  • E ok ce zici tu...numai ca pentru unii diferentele au fost mult prea evidente, si aici nu vorbesc doar de guerrilla ci si de magic, de profm, de romantic, cultural si city fm cu +/-50%...ma scuzati, dar dati-mi voie sa cred ca metoda veche avantaja un grup de radiouri, de la varf. Din ce stiu, acum sunt intervievati si cei ce locuiesc temporar in Bucuresti nu doar bucurestenii...ma rog, per total, eu tind sa cred ca acum s-a facut dreptate, iar explicatiia aia cu radio 21 vs. radio twenty one este pur si simplu halucinanta.
  • O alta statistica la fel de interesanta ar fi cati dintre cei care asculta radio o fac pentru concursurile acestora si cati pentru muzica pe care o difuzeaza?? cred ca daca nu ar exista campaniile radiourilor cu premii mari in bani altfel ar sta clasamentul de mai sus... oricum pentru mine Radio Contact ramane cel mai bun radio pe care l-a avut Romania !
  • Handicap - Deficiență senzorială, motorie, mintală sau orice altă infirmitate a unei persoane. – Din engl., fr. handicap.
    Deci...
  • Marius, rusine sa iti fie ca ii faci pe unii handicapati. Esti cumva medic? Ai dat tu diagnostic, asa, de la tine? Sau pur si simplu esti genul de Dorel care le stie pe toate? Esti tu penibil si scarbos.
  • Cele mai mari le arunca pe piata Kiss FM, de departe. Cred ca asa tin si ascultatorii insa nu stiu daca e si rentabil.
    S-ar putea sa fie ca o tin asa de cativa ani de zile.
    Europa FM a dat ceva bani, ceva cu melodii simple de recunoscut pentru 100 de euro.
    La fel si ZU, ceva cu numele tau pe care castigai tot asa, 100 de euro.
  • O statistica interesanta ar fi daca s-ar masura cati dintre cei care asculta radioul o fac doar in masina si cati il asculta si acasa.
  • Poate o sa va para ciudat dar cred ca foarte interesant este cazul Europa FM. Chiar o surpriza, in sensul ca transmite ceva despre mersul pietei de radio: ramane cu un milion de ascultatori in conditiile in care nu da premii in bani.
  • Sunt surprinzatoare rezultatele pentru Radio21 mai ales ca acum ii aud in foarte multe locatii unde inaninte se asculta Kiss. E posibil ca noua metoda sa nu-i avantajeze deloc... si am o situatie clara: discutam cu un director de marketing de la o terasa - pizzerie si imi spunea ca el nu asculta deloc "Radio 21" , ca asculta mereu "radio twenty one"...
    Oricum, la modul cel mai impartial, dintre posturile comerciale, Radio 21 are cea mai buna muzica.
    Sa remarcam si locul 4!!!! ocupat de Vibe FM pe segmentul comercial pe Bucuresti!!!!
  • Daily Reach (% si mii persoane) (Penetrarea netă, alte denumiri - Net reach, Unduplicated Reach): reprezintă numărul de persoane care au ascultat IERI minim 8 minute un program radio. Persoanele care au ascultat de mai multe ori, mai mult de 8 minute, nu se iau în considerare decât o singură dată, indiferent de durata ascultării. Este exprimat în procente din eşantionul ponderat şi în mii persoane (000) din universul cercetării.
  • Sa sugi p**a de ziua ta !
    Inainte sa sariti toti in sus, asta e de pe Kiss fm. Deci da, e scarbos.
    Mai vrei ? Iata: postul de foloseste de o persoana cu un handicap mental evident pentru a atrage audienta. Destul de scarbos ?
  • Ce-mi plac indivizii care se autointituleaza inteligenti si care ii considera prosti pe cei care au tupeul sa nu aiba aceleasi gusturi cu ale lor si ale prietenilor academicieni. Mai desteptilor, un om inteligent are calitatea de a accepta ca oamenii sunt diferit si au gusturi diferite. Nu poti sa-l jignesti pe un om doar pentru ca asculta Kiss, 21 sau Zu, va garantez ca sunt multi oameni cu acoli care prefera radiourile astea si e dreptul lor sa le asculte.Se pare ca voi functionati pe sistemul: cine nu e cu noi e impotriva noastra. Sunteti penibili daca va inchipuiti ca inteligenta e direct proportionala cu preferintele de ascultare ale radioului. P.s. Recunosc sunt un analfabet ascult Kiss si ZU.

Trimite un comentariu