Skip to main content

Media Fact Book: Piața de media scade și în acest an. Presa scrisă, cea mai afectată

 

Piața de media continuă să scadă și în 2011, dar mai ușor decât în anii trecuți. Dacă anul trecut totalul a fost de 316 milioane de euro, pentru 2011 va fi puțin peste 300 de milioane, conform ultimului studiu Media Fact Book, lansat de agenția Initiative.

Publicitate

Presa scrisă a suferit cel mai mult de pe urma scăderilor pieței de publicitate în ultimii ani. Față de 2008, bugetele de pe print au scăzut de peste trei ori.

Cheltuielile de publicitate în ultimii ani (milioane euro)

  2012   2011   2010   2009   2008   2007   2006  
TV 190 198 209 222 337 306 229
Print 23 24 26 37 82 79 71
Radio 19 20 21 25 35 30 23
OOH 30 30 33 42 70 58 40
Internet, Cinema 41 34 26 13 16 9 6
TOTAL 303 306 316 339 540 482 369

Valoarea totală a pieței locale de media a scăzut cu 9% în 2010, atingând un nivel sub cel din 2006, conform studiului Media Fact Book 2011.

Printul a fost în continuare cel mai afectat (-30% vs. 2009), urmat de outdoor ( -20%), radio (-16%), în timp ce TV-ul a înregistrat o scădere mult mai mică (-6%), potrivit studiului MFB. Internetul a fost singurul mediu care a crescut semnificativ ca volum ( mai mult e 30% creștere față de 2009).

“Scăderea pieței media a început să se tempereze începând cu anul trecut, iar în 2011 ne așteptăm la o reducere mult mai mică, de circa 3%. Cu toate că s-a vândut mai mult spațiu publicitar, prețurile au continuat să scadă în 2010”, spune Steve Dallas, Managing Director Initiative.

Alte concluzii:

  • Internetul rămâne singurul mediu care înregistrează o creștere a bugetelor de publicitate atrase, urmand să atingă 34 de milioane de euro anul acesta - după cum a estimat agenția și în raportul Digital Fact Book, publicat săptămâna trecută.
  • În 2010, CME (grupul din care face parte Pro TV) și-a păstrat poziția de lider, urmat de Intact Group, ambele în termini de rating și de GRP-uri vândute. Cele două sunt urmate de Realitatea – Cațavencu, postul public (TVR1) și grupul Dogan (Kanal D).
  • Anul trecut, audiența posturilor a scăzut în medie cu 4-5% la nivelul întregii piețe. Televiziunile de nișă au fost mai puternic afectate față de posturile generaliste.
  • Banii alocați de companii pentru publicitate au fost mai puțini cu 6%, în consecință canalele de televiziune au făcut discounturi pentru a-și umple toate spațiile de publicitate disponibile.
  • Primul trimestru din 2011 a debutat cu o creștere a audienței de 4%, față de aceeași perioadă a anului trecut, astfel că volumul de publicitate al posturilor a crescut în prima parte a acestui an, față de aceeași perioadă a lui 2010.
  • Cât privește audiența, Initiative estimează că aceasta va crește datorită investițiilor în programe de success precum Got Talent sau X Factor. Agenția estimează o creștere a audienței de 5% ceea ce va genera un surplus de GRP-uri pe piață.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Tare as vrea sa stiu cu ce te ocupi, neica. "Rebate" scris gresit si diferit de doua ori? Pai tu esti ala cu "telecomande", neica.
  • Petrisor dragule! In aceeasi formula de tabel, de ce nu faci si o situatie cu reabeaturile pentru agentii? Pe fiecare sectiune!:)...sa vedem si noi cum au evoluat...pai daca din cifrele afisate, mai scadem si reabeturile...mai raman trei lulele!:)

Trimite un comentariu