Skip to main content

BILANȚ DRAMATIC. Presa înainte și în criză: ziarele vând și de trei ori mai puțin

 

Cât vindeau ziarele îninte de criză? În primele șase luni din 2008, când criza era încă departe, ziarele vindeau zilnic și de două, trei ori mai mult decât în acest an. Între timp, unele titluri au și dispărut.

Publicitate

O analiză Paginademedia.ro arată că ziare precum Evenimentul zilei, Gazeta sporturilor și Cancan vindeau acum trei ani cam de trei ori mai mult decât în primele luni din 2010.

Cum se prezentau ziarele înainte și în criză, pe primele șase luni ale anului, în continuare:

  • În 2008, Gazeta sărea de 100.000 de exemplare. La trei ani diferență, în plină criză, vinde pe zi aproximativ 35.000 de ziare.
  • Evenimentul zilei vinde aproape 16.000 de ziare acum. Depășea 51.000 în 2008.
  • Adevărul nu ajunsese încă în perioada de vârf în 2008. Apogeul îl atingea în 2010, grație cărților, când ajunsese să vândă peste 120.000 de ziare pe zi. Acum vinde de trei ori mai puțin.
  • Jurnalul Național vindea de două ori mai mult acum doi ani. Și-a menținut cifre bune și în 2009 și 2010, după care, în acest an, a scăzut la jumătate.
  • Tabloidele Libertatea și Cancan au simțit și ele efectele crizei: dacă acum doi ani Libertatea vindea pe primele șase luni aproape 233.000 de ziare, acum abia sare de 100.000. Cancan se ducea spre suta de mii de ziare vândute în 2008. Acum media este de 37.000.
  • Singura creștere vine tot de la un tabloid. Click, cel mai vândut ziar, are un plus de 60.000 de ziare pe zi acum, față de primul semestru din 2008.

Situația vânzărilor medii zilnice ale principalelor publicații în prima jumătate a anilor 2008, 2009, 2010 și 2011:

  ian-iun 2008   Ian - Iun 2009   ian-iun 2010   ian-iun 2011  
Click 122.480 212.740 220.560 180.280
Libertatea 232.830 195.445 152.900 103.100
Romania Libera 54.110 48.750 43.170 40.820
Adevarul 26.530 95.660 120.850 40.555
Cancan 92.860 90.840 68.020 37.250
Gazeta Sporturilor 100.830 67.070 43.250 35.140
Jurnalul National 66.510 64.470 60.580 31.170
ProSport 57.155 40.770 30.960 27.010
Evenimentul Zilei 51.970 36.330 25.200 15.850
Ziarul Lumina 9.610 20.510 24.190 -
Gandul 25.890 16.080 13.270 -
Ziarul Financiar 15.720 15.780 13.140 10.220
Curierul National 1.220 10.960 3.180 3.230

Sursa: BRAT, Biroul Român de Audit al Tirajelor

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ha, ha, ha, ha, ha, ha!!!! Ce ma bucuuuuur. Se duce de rapa presa (scrisa, pt ca cea online e INCA pe gratis). E sensationala evolutia Adevarul :) De asemenea GSP a belit-o rau si se pare ca va fi detronata de ProSport :)) Ma bucura enorm ca doua ziare "calitative" precum CanCan si Libertatea se duc pe copca. Se stie ca la CanCan urmeaza concedieri masive, printre care si Mihai Oprea, de la site, si ca print-ul va disparea. De asemenea, efectele aducerii lui Mihnea Vasiliu la Ringier se face simtita :) Dupa ce si-a angajat incompetentul fiu la Libertatea si toate "domnitele" lui de pe la Realitatea, barbosul a reusit o scadere record :)), desi a facut niste restructurari "masive" in primele doua luni ale anului. Va doresc o soarta la fel ca a ziarului, Ana Nita si Mihnea Vasiliu, alaturi de ceilalti incompetenti pe care i-ati plasat prin redactie.
  • Petrisor, cifrele afisate in acel tabel apropos de Cancan sunt eronate; ori modificati perioada si sa fie apr iun 2011 si atunci cifrele sunt corecte, ori modif cifrele daca lasati perioada ian - iun 2011. Petrisor, totusi sa prezentam datele cu acuratete nu? Cum or fi ele, jalnice sau nu, adevarul (nu holdingul lui Imre cel falimentar) trebuie prezentat ca atare.
    Cu stima,
    Un cititor fidel
  • Draga Peter L. Imre,

    Nu mai incepe mesajele de pe intranet cu formularea "dragi colegi", pentru ca tie nu-ti suntem nici dragi, si cu atat mai putin colegi! Omule, tu n-ai nici o treaba cu presa, iar prima dovada e ca la toate postarile tale pe paginademedia te-ai facut de ras batandu-ti joc de limba romana. Intre timp ai reusit sa-ti bati joc si de AH, sa duci la faliment si sa nenorocesti credibilitatea unei companii creata cu multa munca de nume grele si respectate din industrie. Esti un impostor, Imre, un nepregatit (stim ca-ti lipsesc studiile superioare), un smecher si un pupincurist oribil, singurul director din lume cu tabloul patronului in birou si la intrarea in firma. Spuneau niste sefi ca intr-una din sedintele de board de anul trecut ai precizat ca ar trebui ca in AH 30 % sa fie jurnalisti, iar restul personalului contabili, publicitari etc si, adaugam noi, atarnatori, directori de-ai tai care nu fac nimic pe mii de euro pe luna, prietene ale voastre, lingai etc. Astia care te inconjoara pe tine - fosti colegi aruncati de Philip Morris, pseudo-scriitori care put in rasul dubiosilor tranzitiei, ziaristi esuati in proiecte inmormantate, manageri ai esecului, fini si rude ale mogulului -, toti astia cu care te ghiftuiesti la mesele alea de 2.000 euro de dupa board (sta-v-ar somonu-n gat!) sunt 90 % dupa chipul si asemanarea ta. La ce ai facut tu dupa ce l-ai lucrat pe Corneteanu nu te mai spala tot PR-ul din lume, toate interviurile in genunchi din Tango si toate soparlele de mondenoid frustrat bagate prin ziarele si revistele AH. Ai avut sansa imensa si profund nemeritata sa fii un mic rege al presei, dar ai ajuns un simbol al ratarii. Cum poti avea nesimtirea ca dupa ce ai dat atatia oameni afara, dupa ce ai luat decizii aiurea de mariri haotice de preturi, de taieri alandala de bugete, dupa neplati, dupa jigniri aduse publicitarilor sa fii la fel de ingamfat si sa ramai in functie, neplatind a n-a oara salariile. Esti un mincinos patologic, colega! Du-te, Imre, lasa-ne, reda-ne demnitatea ca putem sa fim colegi fara tine. Plimba-te sfidator in Ferrari, Porsche Cayenne, Abarth, Mercedes SLK, Audi A6 pentru care sigur ai muncit din greu, ca noi nu te mai intelegem, omule. Oare cum pui capul pe perna, oare cum te privesti in oglinda, oare cum te poti uita pe furis in redactii cand intri pe usa ca un sobolan? Esti chiar atat de naiv sa crezi ca te mai respecta cineva? Chiar crezi ca dupa ce vei fi aruncat de mogul ca o masea stricata vei mai putea fi salutat pe strada de noi?
  • Dragi colegi,
    Vă cer înţelegere încă o dată. Salariile aferente lunii august vor fi plătite pe data de 21 septembrie.
    Ştiu că fiecare dintre voi aveţi greutăţi.
    Îmi pare rău că această măsură vă afectează.
    Sper ca aceasta să fie ultima lună când se decalează plata salariilor.
    Cu colegial respect,
    Peter L. Imre
    Multumim mult domunule Imre. Ati promis si data trecuta ca nu se va mai intampla. Cuvantul dat se respecta. Cel putin asa e la noi amaratii in redactiile regionale. Se pare ca suntem fortati sa demisionam. Poate ca e si asta o strategie. Si inca ceva. Dupa cum spunea un coleg intr-un post anterior: nu cred ca dumneavoastra domnule Imre aveti greutatile noastre. Intre salarii de 1.500-2.000 de lei si altele de 15.000-20.000 de euro este o diferenta. Nu cred ca dumneavoastra ramaneti fara bani de paine si de chirie! Ne-ati dezamagit profund.
  • Pretul este etalonul principal, ziarul Click este 1 Ron iar Evenimentul zilei 1.8 Ron, apoi vin "subiectele", apoi informatiile, brandul si de pe urma vine arta editorialistilor. :(
    Nu facem vorbire de impactul internetului asupra vitezei informatiei, clasamentul este realizat doar pt ziarele tiparite.
  • Cifrele de difuzare pentru Cancan pentru ian-iun 2011 sunt preluate gresit de pe site-ul BRAT. Cifra folosita este cea pentru apr - iun 2011 si nu cea pe ian-iun 2011. Media corecta pentru total vanzari Cancan ian-iun 2011 este de: 40.133 copii/nr aparitie.
  • Este clar faptul ca in scurt timp viitorul ziarelor va fi mediul online. Publicatiile cu un continut editorial valoros precum Jurnalul National, vor sti cu siguranta cum sa se reinventeze astfel incat sa isi continue cu acelasi succes activitatea.
  • Criza asta....sunt convinsa ca redresarea va fi rapida mai ales pt ziarele de calitate, cum ar fi "Jurnalul National"...
  • Cred ca ar fi foarte interesant un studiu care sa arate ce au de oferit publicatiile care o duc (mai) bine. E clar ca si in situatia de criza (sau ma rog, dupa criza) unele ziare o duc mai bine decat altele. Sa tot dai vina pe consumator nu e doar pueril dar nici nu duce la nici un rezultat...
  • Nu din cauza crizei a scazut interesul pentru ziare. Interesul pentru ziare deja scazuse de prin 2007; dar il tot resuscitau cu colectiile lor de carti. Odata cu criza, romanul a renuntat intai la ceea ce nu-i prieste (cartea) si prin urmare ...nu s-au mai cumparat ziare. Internetul, sau ... sensul vremurilor este cel care va face in asa fed incat tirajele nu se vor mai intoarce niciodata!
  • Click si Libertatea (nu departe de ele si Cancan) detin primele locuri la vanzari in 2011.
    Sunt, cele amintite, preferintele celor care n-au reusit sa-si ia inca BAC-ul (sau, unii, l-au luat cand nu exista exigenta camerelor de urmarire).
    Ceilalti se documenteaza, cred, de pe net.

Trimite un comentariu