Skip to main content

EXCLUSIV. De ce a intrat Realitatea în insolvență și cum se poate redresa? Raportul oficial. Vîntu a finanțat Realitatea cu 50 de milioane de euro

 

Datoriile totale ale Realitatea Media sunt de 74,2 milioane de euro, detaliază raportul de insolvență intrat în posesia paginademedia.ro. Potrivit raportului, Bluelink Comunicazione, controlată de Vîntu până în primăvara acestui an, a finanțat Realitatea Media cu aproape 50 de milioane de euro în cinci ani de funcționare.

Publicitate

Raportul întocmit de lichidatorul judiciar Rovigo spune că investițiile lui SOV nu au putut fi recuperate din cauza crizei și îl acuză pe Sebastian Ghițăa preluat abuziv” pe Asesoft contractele de publicitate.

De ce a intrat Realitatea în insolvență, potrivit lichidatorului și care sunt soluțiile propuse în Raport, în continuare:

“Începând cu anul 2006 până la data de 6 noiembrie 2009, finanțările primite de la acționarul majoritar Bluelink communicazione sunt în valoare de 47.724.375 EUR, din care 25.550.000 EUR s-au convertit în capital social în perioada 2006 – 2011 şi 2.543.968 EUR s-au compensat cu creanțele deținute împotriva acestuia.”

După intrarea în insolvență a Realitatea Media, Bluelink – cu 23 de milioane de euro de încasat, a devenit cel mai mare creditor. După ce Elan Schwartzenberg a preluat Bluelink, a vândut creanțele către o firmă din Ungaria, după cum paginademedia.ro a scris în exclusivitate AICI.

Situația datoriilor totale, la 31 august, potrivit Raportului:

Sume datorate instituțiilor de credit: 2.000.000 euro (8,4 milioane lei).
Datorii comerciale – furnizori: 20 milioane de euro (87 milioane lei)
Alte datorii, inclusive datoriile fiscale și datoriile privind asigurările sociale: 46 milioane euro (192 milioane lei)
Împrumut pe termen lung: 5,1 miloane euro (21,5 milioane lei)
TOTAL DATORII: 74,2 milioane euro .

De ce a intrat Realitatea în insolvență. Criza și managementul lui Sebastian Ghiță, în raportul Rovigo

Administratorul judiciar a constat urmatoarele cauze ale intrarii în insolventa a debitoarei SC Realitatea Media SA:

"Investitii pentru demararea a noi produse media de nisa (The Money Channel, singurul canal TV de informatie şi dezbatere în domeniul afacerilor şi postul de televiziune pentru femei, Romantica) şi pentru achizionarea diviziei de print a grupului Catavencu, în perioada premergatoarea crizei economice globalizate şi în contrapartida cu scaderea pietei de publicitate."

 

"Investitiile nu au putut fi recuperate, pragul de rentabiliate mediu (break-even point) estimat în industria media fiind intre 3 şi 4 ani, perioada care a coincis cu declinul dramatic al pietei de publicitate din România."

 

"Criza economica actuala a afectat în mod semnificativ piata audiovizualului şi implicit a publicitatii media, conducand astfel la diminuarea drastica a veniturilor societăţii si, în consecinta, a incasarilor/lichiditatilor sale. Astfel se explica necorelarea intre valoarea în crestere a cheltuielilor de exploatare, ca urmare a diversificarii unitatilor de business, şi diminuarea cifrei de afaceri."

Finantarea activitatii curente s-a realizat în mod preponderent din resursele externe atrase, principalele surse fiind urmatoarele:

-Imprumuturi de la actionarul majoritar: Incepand cu anul 2006 pana la data de 6 noiembrie 2009, finantarile primite de la actionarul majoritar BLUELINK COMUNICAZIONE sunt în valoare de 47.724.375 EUR, din care 25.550.000 EUR s-au convertit în capital social în perioada 2006 – 2011 şi 2.543.968 EUR s-au compensat cu creantele detinute impotriva acestuia;

-Imprumuturi bancare: La data de 16.05.2007, societatea debitoare a incheiat contractulul nr.FA 3059 cu MARFIN Bank (România) SA, pentru un imprumut ce poate fi tras pana în limita sumei de 2.000.000 EUR. La data de 31 decembrie 2010, societatea Realitatea Media SA are trasa suma de 8.121.593 RON;

Acuzații legate de contractul de management cu Sebastian Ghiță: desi obligatiile asumate prin Contract erau de a “aduce societatea pe profit”, în realitate Managerul a incercat treptat o preluare abuziva

Despre Contractul pentru servicii de management strategic şi asigurarea resurselor de finantare ale activitatii incheiat în data de 24 octombrie 2010 cu Asesoft:

"Potrivit Contractului, Asesoft International a dobandit în 2010 calitatea de Manager al SC Realitatea Media SA, implicand doua categorii principale de obligatii:

A) asigurarea de catre manager pentru societate a unor resurse financiare destinate sustinerii activitatii acesteia, în cuantum egal cu 5.000.000 EUR;

B) asigurarea de catre manager a serviciilor specifice de consultanta şi management strategic pentru Produsele Media, constand în planificarea şi coordonarea strategiilor pentru operatiunile privind rezilierea, dezvoltarea şi exploatarea Produselor Media, precum şi a activitatilor adiacente acestora. In cadrul celei de-a doua componente a obiectului contractului una din obligatiile Managerului, în afara celor care rezulta din celelalte clauze a contractului, era de a asigura lunar resursele financiare necesare pentru achitarea salariilor angajatiilor, precum şi pentru achitarea remuneratiilor/onorariilor/veniturilor colaboratorilor şi a furnizorilor de servicii.

 

"Urmare a obligatiilor ce urmau a fi indeplinite de catre Manager, acesta avea dreptul la incasarea unei cote de 80% din profitul net realizat de catre societatea debitoare în perioada derularii Contractului."

 

"Obiectivul principal de performanta agreat de Parti era acela ca Managerul sa asigure prin strategiile elaborate trecerea Societatii debitoare pe profit."

 

"Indatorarea continua a societăţii a dus la scaderea autonomiei şi a stabilitatii financiare, cu implicatii asupra capacitatii de autofinantare, ducand la incapacitatea de plata si, implicit, la starea de insolventa."

 

"Desi, obligatiile managerului, astfel cum rezulta din Contract, presupun asumarea pe deplin a responsabilitatii datoriilor generate dupa semnarea contractului, fara a contracta noi datorii şi fara a creste gradul de indatorare al societăţii, în perioada ulterioara semnarii acestuia, societatea a acumulat în continuare datorii exigibile."

 

"Ca urmare a neplatii impozitelor şi taxelor, Agentia Nationala de Administrare Fiscala – D.G.A.M.C., a dispus incepand cu luna martie 2011 masuri asiguratorii sub forma popririi asupra tertilor, popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti şi a sechestrului asiguratoriu asupra bunurilor mobile şi imobile ale societăţii, fapt ce a condus la periclitarea şi ingreunarea activitatii societăţii în perioada urmatoare acestora."

 

"Pana la data prezentului raport, sumele datorate la bugetul general consolidat sunt în valoare de 19.386.000 RON, exclusiv obligatiile de plata accesorii, aferente perioadei decembrie 2010 – august 2011."

 

"Potrivit Raportului, Asesoft nu a asigurat achitarea tuturor salariilor angajatilor Realitatea Media SA (conform obligatiei asumate conform art.VI 8 oct b), inregistrand în contabilitate, la data de 31.08.2011, datorii salariale în cuantum de 2.250.437 lei."

 

"Incepand cu luna mai 2011, SC ASESOFT INTERNATIONAL S.A, profitand de calitatea de manager dobandita în baza contractului mai-sus amintit, prin diverse metode de producere a confuziei în piata, a preluat contractele cu privire la vanzarea spatiului publicitar, în pofida avertismentelor primite din partea societăţii. SC ASESOFT INTERNATIONAL SA a semnat un contract de vanzare exclusiva de publicitate pentru produsul media Realitatea TV, cu compania specializata Media Consulta International. Astfel, în perioada mai – august 2011, publicitatea facturata catre SC ASESOFT INTERNATIONAL SA este în valoare de 8.191.090 RON (inclusiv TVA). Aceasta suma a fost retinuta integral de SC ASESOFT INTERNATIONAL SA, intrucat pana la data prezentului raport nu a facut niciun virament societăţii, în contul publicitatii difuzate în perioada amintita."

 

"Nu mai putin important este faptul ca în ultima perioada, SC ASESOFT INTERNATIONAL SA a demarat o serie de actiuni cu efecte profund negative asupra activitatii SC REALITATEA MEDIA SA."

 

"Intentia mai mult decat evidenta a acestor actiuni, s-a conturat odata cu declansarea procedurii insolvenţei şi denuntarea Contractului de management de catre administratorul judiciar, cand dl. Sebstian Ghita a anuntat ca este titularul unei licente TV, pentru ca în perioada imediat urmatoare sa tulbure desfasurarea activitatii mass-media a debitoarei, prin refuzul de a permite accesul reprezentantilor acesteia, a colaboratorilor, refuzul de a permite accesul la echipamentele şi aparatura debitoarei, chiar sa “dubleze” emisia postului Realitatea TV cu propria transmisie."

Idei de redresare – “înstrăinarea licenței audiovizuale”

Raportul de insovență vine cu câteva propuneri de reorganizare a companiei intrată acum în insolvență:

"Restrangerea activitatii prin renuntarea la unitatile de business neperformante, fie prin a incheia un parteneriat media care sa sustina activitatea acestor produse, fie prin valorificarea acestora sau instrainarea licentei audiovizuale;

 

In cadrul procedurii insolvenţei exista mijloace eficiente pentru a asigura principala sursa de venit a societăţii, respectiv incasarile din publicitate vor reveni în mod direct societăţii, iar valorificarea optima a spatiului publicitar aferent programelor audiovizuale detinut de societate se poate realiza prin intermediul unei regii publicitare specializate în domeniul media;

 

Se are în vedere marirea volumului vanzarilor de spatii publicitare, în principal prin crearea şi implementarea unor proiecte editoriale adaptate cerintelor publicului tinta al consumatorilor majori de publicitate, precum şi prin renuntarea la unele programe care nu se justifica din punctul de vedere al raportului costuri – audienta.

 

amplificarea operatiunilor de vanzare a spatiilor publicitare în sistem barter, urmand ca bunurile obtinute în acest fel sa fie valorificate contra numerar, în conditiile cele mai bune permise de piata aferenta;

 

mentinerea şi dezvoltarea portofoliului de site-uri detinut de Societate, în considerarea trendului ascendent pe care il indica pentru acest domeniu analizele de piata. în acest mod se vor putea atrage venituri suplimentare din publicitatea online;

 

Reducerea costurilor de productie a programelor TV/radio prin realizarea acestora pe baza de parteneriate/sponsorizari în conditiile permise de legislatia în domeniul audiovizual;

 

Restructurarea functional-organizatorica a Societatii prin redimensionarea unor departamente, prin adaptarea structurii de personal în functie de volumul de activitate şi printr-o repartizare mai eficienta a sarcinilor de lucru.

 

Renegocierea conditiilor de derulare a operatiunilor comerciale cu furnizorii principali, în masura în care este posibil."

Foto: EVZ

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Elucubratiile de la categoria "Idei de redresare" sunt minunate. Sa reducem costurile, sa incasam mai mult din publicitate, sa facem programe mai bune, sa nu mai facem programe proaste si sa facem barter pentru produse pe care sa le vindem contra numerar, probabil in consignatii ori, poate, in Obor. N-am auzit in viata mea asemenea platitudini cu iz imbeciloid. Daca asta e ideea lui nea Caciula de a scoate Realitatea dintr-o foame de 72 de milioane de euro atunci e clar.
  • normal ca a bagat bani ca doar n-a aruncat la gunoi cu banii lui

    aia sunt banii fraierilor de la FNI, Petromservice, etc
  • Am o intrebare catre managerul Toader ...daca citeste acest site .
    Domnule Toader S. cind o sa-mi plateasca Realitatea Tv contravaloarea concediului de odihna pentru anul 2011?
    Si cum se numeste refuzul de a-mi permite sa prestez servicii la o alta firma desi aveam contract cu Realitatea tv ?
  • Ala care a scris ideile de redresare e mina de aur pentru orice patron de televiziune. Ce simplu era si nimeni nu s-a gindit pina acum! Cum sa redresezi o societate care nu a fost o singura zi pe profit si sa iti propui sa achiti si datoriile? Asta era bun de premier in Grecia.

Trimite un comentariu