Skip to main content

PARTENERIAT. Blogerița celebrei Oprah îi învață afaceri pe români

 

Alexandra Samuel, blogerița oficială a celebrei Oprah, le dă sfaturi antreprenorilor români din programul SchoolforStartups, derulat de Fundația Post Privatizare.

Publicitate

Blogerița lui Oprah a fost în România în luna martie și a fost invitată să revină și anul viitor, pentru a se întâlni cu cei înscriși în programul de antreprenoriat.

Ce înseamnă blogerița oficială a lui Oprah? Ca a făcut și ce va face în România?

Peter Barta, director executiv al Fundației Post Privatizare:

“Ea scrie și administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah. Îi scrie posturile, îi face campaniile de social media, tot ceea ce ține de social media.”

Alexandra Samuel scrie și pe blogul de la Harvard Business Review. Cum a ajuns în România?

Peter Barta:

“Prin Doug Richards (mentor și profesor School for Startups n. red). El a reușit să stabiliească o legătură cu ea, chiar în martie anul acesta a fost în țară atât la București, cât și la Cluj. Nu e ușor să ai un asemenea lector, dar lumea nu realizează lucrul acesta.

A fost în sală în carne și oase și lumea a stat de vorbă cu ea la masă. S-au distrat, au băut împreună seară, s-au dus la cină și au cerut feedback.”

Mai multe detalii despre ce presupune programul School for Startups și cum poate ajuta afacerile online, în continuare:

Fundația Post Privatizare are în desfășurare proiectul School for Startups, un program practic de pregătire de un an dedicat antreprenorilor. Se pot înscrie în program atât antreprenoiri care au o idee de business, dar și cei care au deja o afacere. Detalii, pe site-ul programului, AICI.

Peter Barta:

“În privința mentorilor vorbim de Marius Ghenea, de Alexandra Samuel, care este blogerița oficială a lui Oprah, vorbim de Dan Sodergren, care este un expert pe partea de guerilla marketing, pe tot ce înseamnă instrumente de promovare online, de marketing online, vorbim de vicepreședinți de la Xerox de exemplu. Oameni cu greutate la care tu ai acces un an de zile, poți să stai de vorbă cu ei, să obții feedback pentru ceea ce faci.”

Paginademedia.ro: Cum au cursanții acces la blogeriţa oficială a lui Oprah?

Peter Barta: Prin Doug Richards (mentor și profesor School for Startups n. red). El a reușit să stabiliească o legătură cu ea, chiar în martie anul acesta a fost în țară atât la București, cât și la Cluj. Nu e ușor să ai un asemenea lector, dar lumea nu realizează lucrul acesta.

 

Cursanții pot cere sfatul ei?
Da. A fost în sală în carne și oase și lumea a stat de vorbă cu ea la masă. S-au distrat, au băut împreună seară, s-au dus la cină și au cerut feedback.

 

Va mai veni în România?
Sperăm că va mai veni și în programul din 2012, cred că avem șanse foarte mari să vină.

Să nu uităm că Alexandra Samuel scrie și pe bloggul de la Harvard Business Review. Adică nu sunt lectori de ici, de colo. Sunt niște persoane care chiar au o reputație și știu meserie ca să spun așa, deci știu ceea ce fac, au practică.

Ceea ce este definitoriu pentru programul nostru și ceea ce face diferența pentru noi este că venim cu oameni care nu vorbesc doar din teorie, vin oameni care vorbesc din experiență alături de teorie. Adică și îți spun uite ce am pățit eu.

Cum e Doug, care a spus-o în repetate rânduri "€eu am pierdut un business de câteva sute de milioane de dolari, dar l-am recuperat: uite unde am greșit sau uite ce am facut”. A povestit cum a preluat o companie și prima lui decizie a fost să dea afară toți oameni cheie. Și-a dat seama că a rămas singur și nu i-a fost ușor. Îți vorbește din experiență: "să nu faci așa".

Ea scrie și administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah

Ce inseamna că e blogăriţa oficială a lui Oprah?

Ea scrie și administrează tot ce înseamnă partea de social media pentru Oprah. Îi scrie posturile, îi face campaniile de social media, tot ceea ce ține de social media.

 

Va veni şi ea în acest program?
Anul viitor, este una dintre persoanele invitate să ţină o parte din curs.

 

Ştiți cazuri în care oameni s-au inspirat din cazurile ei, din ceea ce a făcut ea?
Da, ţin minte şi acum, în martie, când a dat nişte exemple de nişte aplicaţii pe care le foloseşte. De exemplu, de la Evernote, o aplicaţie pe care foarte multă lume o folosea şi care părea foarte simplă, iar apoi, după ce a prezentat-o ea, au spus “wow, ce performată e!”. Sau cum să-ţi urmăreşti activitatea blogului, ce instrumente să foloseşti, unde să te uiţi. Şi aici lumea a rămas impresionată de ceea ce a spus ea. Sunt lucruri pe care le-au luat foarte mulţi.

Lumea trebuie să ţină minte un lucru: în momentul în care vii într-un asemenea program, faci o investiţie. Dacă vrei să porneşti un business, eu cred că investiţia pe care o faci, este ca un element de siguranţă pentru business-ul tău.

Care ar fi fost şansele, dacă nu participai într-un astfel de program, să stai de vorbă cu Marius Ghenea, să stai de vorbă cu Alexandra Samuel, să stai de vorbă cu Doug Richards, să stai de vorbă cu Dan Sodergren, să-l iei de mânecuţă şi să-i spui “uite ce probleme am cu business-ul meu, ce mă sfătuieşti să fac?” Noi cred că şansele tindeau spre zero.

Noi venim cu oamenii ăştia în România şi îi punem la dispoziţie un an de zile, ceea ce cred că este mai mult decât ai putea obţine efectiv în toată cariera ta de antreprenor sau în parcursul tău antreprenorial şi este mai mult decât ai putea obţine la oricare alt program.

DESPRE PROGRAM. Sunt lectori care vorbesc despre ce înseamnă să te promovezi, cum poți să folosești un blog, cum să faci o campanie eficientă online

În programul pe care îl derulați School for Startups există și această componentă de online?
Programul pe care îl derulăm nu are un anumit specific să se adreseze doar unui anumit tip de bussines, dar informațiile pe care le obții acolo sunt foarte ușor aplicabile unui model de business online, pentru că în această școală vorbim foarte mult de noile tehnologii iar acest context, în zona de online, se pretează foarte bine acestei școli.

Dacă ne uităm la cursanții de anut trecut, în proporție de 75% sunt toți cu idei de business care sunt pe zona de tehnologie, prin zona de tehnologie înțelegând tot ce înseamnă de la comerț online, până la dezvoltare de aplicații mobile, servicii de web development s.a.

Sunt lectori care vorbesc despre ce înseamnă să te promovezi, cum poți să folosești un blog, cum să faci o campanie eficientă de promovare online. Sunt multe lucruri pe care le poți aplica în orice tip de business, dar cu atât mai mult în zona de business online.

Condiția să participi în program este să vrei să îți faci o afacere, indiferent că ai o idee sau că ai afacerea în sine

Din cei de la prima ediție cam câți și-au dezvoltat proiectele?
Cred că în proporție de 60%. Toți aceștia fie au un business în formă incipientă, fie și-au dezvoltat business-ul mai mult din ce au obținut în cadrul cursului.

Avem exemplu de un participant care și-a schimbat cu totul site-ul ca urmare a informațiilor pe care le-a obținu în curs. El vinde haine online și, ca urmare a cursului, a schimbat structura site-ul și a luat foarte multe lucruri pe care le-a și aplicat.

Sunt alții care aveau business tradițional cu un magazine și un birou și au realizat cât de important este să aibă o prezenţă online.

 

Practic, la curs pot veni și cei care au deja o mică afacere, dar și cei care au o idee de afacere.
Condiția să participi în program este să vrei să îți faci o afacere, indiferent că ai o idee sau că ai afacerea în sine.

De multe ori mi se spune “domnule, eu nu am nici o idee de afaceri sau am o mie de idei”. Nu contează câte idei ai, pentru că sunt mulți care vin în program cu o idee și pleacă cu două sau vin cu două și pleacă cu a treia care nu avea nici o legătură cu celelalte, pentru că i s-a părut mult mai bună ideea găsita deci nu are atât de multă relevanță.

Programul în sine este așa gândit, încât să-ți formeze acele abilități pe care tu să le poți aplica în viața de zi cu zi, indiferent că vrei să te faci antreprenor sau vrei să fii un antreprenor, asta însemnând să ai inițiativă.

Ceea ce este reprezentativ pentru cei care participă în programul acesta este faptul că au o inițiativă, de a schimba lucruri, de a face altceva și asta este cred criteriul esențial, indiferent că vorbim de o idee, două, trei, oricâte ai avea.

Asistență de un an pentru idei de afaceri

Practic, intră în program cu un proiect pe care îl pun în practică pe toata durata lui?
Da sau dezvoltă proiectul de la zero alături de lector pe durata unui an.

 

Şi în momentul în care se termină proiectul, după un an?
Sunt pe picioare proprii. Asemenea programe sunt puține. În toate cazurile pe care le știu eu de educație și formare antreprenorială, indiferent că vorbim de SUA, Europa sau Marea Britanie, programe de un an nu se găsesc și nu se fac. Toate sunt programe de accelerare de la 3 la maxim 6 luni.

Într-un an de zile tu poți să înveți foarte multe lucruri și nu numai că poți să înveți, dar odată ce ai început să pui în practică ce ai învățat și să aplici asupra business-ului tău, poți să primești feedback.

Dacă ne uităm pe coasta de Est, în zona Massachusets, de exemplu, acolo ești incubat pentru 3-4 luni, după care te privește ce faci. Adică nu-i mai interesează, la modul “noi te-am ajutat, restul depinde de tine, nu poți fi ajutat la infinit”. Noi, în schimb, venim cu un ajutor de un an de zile, tu un an de zile ai acces la resurse informaționale și ai acces la mentor.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu