Skip to main content

Sebastian Ghiță în fața CNA: RTV s-ar putea numi România TV. CNA a fost de acord cu numele simplu RTV

 

ACTUALIZARE4: Înainte ca televiziunea lui Ghiţă să obţină autorizaţia de la CNA, Realitatea Media a trimis în această dimineaţă un protest către forul audiovizual. Mai multe detalii din document, în articol.

Publicitate

ACTUALIZARE3: Grila de programe a postului RTV conţine emisiuni precum Newsdesk, Seara de ştiri şi România 360.

ACTUALIZARE 2: CNA a fost de acord și a aprobat, în urmă cu câteva minute, numele simplu "RTV" pentru televiziunea lui Ghiță. CNA a aprobat și grila de programe. A fost autorizat definitiv și sediul din Casa Presei. Cât privește confuzia Realitatea TV - RTV: "să-și rezolve problemele în instanță", au spus cei de la CNA.

ACTUALIZARE 1: "Tinand cont ca ati retras licenta care se numea România Ta (a lui Silviu Prigoană, n. red), intentia noastra este să se numească România TV", a spus Ghiță în fața CNA. Alte declarații, în articol.

Sebastian Ghiță este acum la Consiliul Național al Audiovizualului. Din partea RTV a venit și Roxana Niculescu. Și Realitatea TV (postul lui Elan Schwartzenberg) este prezentă la CNA, prin Sorin Enache și Sergiu Toader.

CNA discută situația firmei Ridzone Computers (controlată de Ghiță), compania care are licența pentru RTV. Subiectele ședinței: modificarea grilei de program şi autorizarea studioului.

Sebastian Ghiţă era dispus să schimbe denumirea postului RTV în România TV

Sebastian Ghiță, la CNA:

„Ţinând cont ca aţi retras licenţa care se numea România Ta, intenţia noastra este să se numească România TV. Este un nume de care suntem mândri cu toţii. Este intenţia noastră fermă de a ne departa de simbolurile grafice, audio faţă de cei de la Realitatea.”

Sebastian Ghiţă şi-a luat angajamentul în faţa CNA să nu folosească prescurtarea “RTV”.

Ghiţă a venit în faţa CNA cu o nouă propunere de denumire pentru RTV, televiziunea operată de Ridzone Computers.

Acesta a spus că este pregătit să depună sigla şi toate elementele pentru a fi aprobate de Consiliu. Noul nume a fost ales în contextul unor discuţii aprinse legate de schimbările de program, strategia editorială şi echipa de la RTV după ruperea de Realitatea.

Realitatea Media a cerut în nenumărate rânduri ca CNA să nu aprobe licenţa pentru RTV, arătând inclusiv că această marca îi aparţine şi nu poate fi folosită de Sebastian Ghiţă.

La rândul său, Consiliul a insistat că este vorba despre o dispută care ar trebui rezolvată în tribunal. Unii membri CNA au luat în considerare posibilitatea ca RTV să îşi schimbe denumirea, iar Sebastian Ghiţă a venit la câteva minute, după o consultare cu colegii săi, cu propunerea de "România TV".

Reprezentanţii Realitatea Media, Sorin Enache şi Sergiu Toader (care s-a prezentat drept director editorial) au intervenit de mai multe ori cerând Consiliului să nu ia o decizie în favoarea lui Sebastian Ghiţă. Aceştia au spus că, în cazul unui vot pozitiv, forul audiovizual ar comite o serie de ilegalităţi precum: folosirea mărcii RTV - deţinută de Realitatea Media, folosirea unor spaţii asupra cărora nu ar avea dreptul (cele din Casa Presei) şi folosirea unor echipamente aparţinând Realitatea Media.

Membrii Consiliului au spus că nu pot face decât ceea ce spune legislaţia audiovizuală, iar aceasta nu i-ar împiedica să voteze asupra noii grile, noii strategii RTV şi asupra emisiei din Casa Presei. Asta în condiţiile în care inspectorii CNA au spus că documentele prezentate de reprezentanţii RTV sunt valabile.

Roxana Niculescu, despre strategia editorială a postului RTV

  • "Ne aflăm în faţa unei noi televiziuni de ştiri pe o piaţă saturată de televiziuni de ştiri. Ne propunem să susţinem o staţie de nisă care să dea ştiri din oră în oră. Vom realiza mult mai puţine emisiuni de dezbatere, ştiri, ştiri şi iar ştiri, spectacolul ştirilor."
  • "În condiţiile de faţa nu se va putea trăi din publicitate, dacă noul investitor poate să susţina aşa ceva e bine, dacă nu fiecare va vedea unde se va duce."
  • "În echipa noastră îi avem pe jurnaliştii: Laura Chiriac, Cristina Şincai, Corina Drăgotescu şi Cătălin Ştriblea. Ei vor realiza emisiuni de dezbateri în prime-time, subiecte importante ale zilei, nu neapărat politice, ci şi sociale, economice, culturale, pentru că societata românească îşi trăieşte în acest moment criză morală, nu doar cea economică sau politică."
  •  "În acest moment avem trei sferturi din echipă formată, jumătate - din foştii mei colegi, un sfert - veniţi în ultima săptămână."
  • "Ne propunem să facem şi emisiuni de ştiinţa şi de viaţă, emisiuni de reportaje şi documentare. Echipa de reporteri exista in acest moment, reportajele sunt in lucru. Vom încerca să facem anchete, vrem să realizăm cel puţin un reportaj pe zi. O anchetă pe lună cred că se poate face."
  • "Vom încerca să aducem cât mai mulţi tineri, să aducem tânăra generaţie cât mai mult la televizor."

 Cum arată grila RTV?

  • Luni -vineri: ştiri din oră în oră, de la fix, între 06.00-16.00 şi între 18.00-18.45 şi 23.00-00.00. Emisiuni: 18.45-20.00: Newsdesk (Cristina Şincai); 20.00-21.00 - Seara de ştiri (Laura Chiriac); 21.00-23.00 - România 360 (Cătălin Striblea şi Corina Drăgotescu).
  • La finalul săptămânii: ştiri din oră în oră; emisiuni de ştiinţă şi viaţă, reportaj, meteo şi talk-show.

Ce a spus Sebastian Ghiţă la CNA?

Despre disputa cu echipamentele:  "Senzaţia mea este că toată lumea are impresia că aceste echipamente achiziţionate de Asesoft anul trecut au intrat pe Realitatea Media. Nu e adevarat, am depus la dosar echipamente achiziţionate de Asesoft, în valoare de 2,8 milioane de euro (...) Toate echipamentele sunt achizţionate anul trecut, de catre compania noastră şi care au rămas în gestiunea companiei noastre."

"Tot ce e pe Realitatea le predăm, sigur, în cadrul procesului de insolvenţă (...) Nu aveam obligaţia, prin contractul de management, să cumpărm echipamente. Dar situaţia companiei la momentul când am ajuns manager acolo ajunsese gravă. Toate serverele de emisie, de playout, o mulţime de echipamente au picat, nu mai făceau faţa tehnologic şi fizic. Atunci am fost nevoiti să cumpăram acele echipamente."

"Le înteleg supărarea celor de la Realitatea sau nevoia de a opri o potenţială concurenţă."

"Asupra tuturor spatiilor de acolo (Casa Presei –n.r), Asesoft are contract - fie de la RAPPS, fie de la Coresi. Am arătat acest lucru în dosarul depus prima dată la dumneavoastră. Va asigur ca avem acest contract cu Coresi."

"Am închiriat un car, dar nu am închiriat un cort. Dacă trebuie, voi închiria şi un cort."

"A trebuit sa ne mişcăm repede. Vor veni multe alte schimbări. Va rog să va asteptati la un efort al nostru in perioada urmatoare pentru a ne pozitiona pe piaţă."

Sergiu Toader, director editorial la Realitatea TV:

"Voi vorbi în calitate de angajat al Realitatea încă din 2004, am contribuit la construcţia acestui brand. Ştiu o parte din istoria acestui post. (...) Dl. Ghiţă spune că "şi noi am contribuit extrem de mult" la infrasturctură în ultimul an. O parte din echipamente se uzează fizic şi moral.

Îmi imaginez că dumnealui (Sebastian Ghiţă - n.r.) a cumpărat servere şi camere mai bune, foarte bine. Dar, dincolo de aceasta, e vorba de echipamente esenţiale pentru funcţionarea unei televiziuni. Pentru a înlocui astfel de echipamente trebuie închisă televiziunea.  Nu avea cum să înlocuiască mixerul de emisie de la Realitatea, cumpărat în perioada în care eram eu acolo, iar emisia să continue. Acest aparat este unul dintre cele mai performante din aceasta parte a Europei."

Sergiu Toader: Închirierea spaţiului şi refacerea contractelor cu angajaţii sugerează un anumit tip de premeditare

"Trebuie să aveţi în vedere şi buna credinţă a unui potenţial manager sau intenţia acestuia de a-şi onora contractul. Poate a vrut sa faca un post mult mai performant din Realitatea. Dar dacă închriezi spaţiul, refaci contractele angajaţilor, toate sugerează un anumit tip de premeditare."

Cât priveşte denumirea RTV, Sergiu Toader a spus “e o problemă de proprietate intelectuală”. "Domnule preşedinte (al CNA, Răsvan Popescu - n.r.), aveţi ocazia astăzi să reparaţi o istorie tristă de 20 de ani - în care au fost preluări nebune, de la CAP-uri la fabrici - şi să dovediţi că sunteţi un organism puternic care poate lua decizii coerente."

"Nu dorim ca domnii de la Raitaru TV (numele fostului proprietar al postului din Tg Jiu, de unde provine RTV - n.r.) sa ne capuşeze brandul."

"Nu puteţi autoriza un studio cu echipamente care nu sunt în proprietatea acestor domni."

Ce au spus membrii CNA?

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

“În momentul în care două societăţi comerciale se dispută în legătură cu o marcă, calea este în justitie. În opinia mea, nu este atributul CNA-ului să se pronunţe dacă una dintre societăţile comerciale implicate în această situaţie deţine o anumită marcă.”

Răsvan Popescu, preşedinte CNA:

“Nu avem baza să judecăm dacă în cazul RTV este vorba despre "rea-credinţă de la bun început", a spus preşedintele CNA, în replică la afirmaţia lui Sergiu Toader.

 Christian Mititelu, membru CNA:

În discuţiile privind sigla RTV: "Nu vorbim de a schimba o literă din cele trei pe care le aveţi. E vorba despre a avea o identitate complet nouă. Aveţi tot interesul, nu doar moral, să aveţi o identitate ruptă de cea a Realităţii TV.”

Ioan Onisei, vicepreşedinte CNA:

„Toată această problemă a siglei şi a identităţii postului s-a născut din momentul în care a apărut divorţul şi parţile au ştiut că nu mai pot convieţui. (...) Chestiunea folosirii marcii, pentru noi (CNA), e o falsă problemă - suntem în legalitate”

 Dan Grigore, membru CNA:

“Suntem în legalitate, dar se folosesc trucuri să se fure telespectatori cu ghiotura de la un post la altul.”

Narcisa Iorga, membru CNA:

“Daca (RTV) îşi schimbă denumirea, trebuie să îşi schimbe licenţa şi am intra într-un litigiu care trebuie rezolvat în instanţă.

Solicitările Realitatea Media în plângerea depusă la CNA

Prin documentul depus, Realitatea Media solicită CNA-ului să ia o serie de decizii care să împiedice postul lui Sebastian Ghiţă să emită.

Pe scurt, solicitările Realitatea Media către CNA:

  • Să revoce acordul de săptămâna trecută privind funcţionarea RTV în sediul din Casa Presei.

“Revocarea acordului CNA nr. 14639/26.10.2011 cu privire la funcţionarea provizorie a serviciului de programe cu denumirea RTV apartinand SC Ridzone Computers SRL cu sediul in Tg Jiu (...) in amplasamentul din Casa Presei Libere - in temeiul articolului 7 alin. 3 din Legea contenciosului administrative.” (din documentul depus la CNA)

  • Să revoce o decizie care stă la baza procedurii de acordare a licenţelor.

“Revocarea art. 15 al Deciziei CNA nr. 488/2010 in temeiul art 7 alin. 1 din legea contenciosului administrativ si al art. 15 alin. 7 in Legea audiovizualului”

  • Să revoce decizia prin care CNA a aprobat în luna iunie modificarea de licenţă prin care RTV Tg. Jiu a devenit post cu difuzare prin satelit la nivel naţional.

“Revocarea Deciziei CNA privind modificarea licentei audiovizuale detinute de SC Ridzone Computers din Tg Jiu din licenta audiovizuala locala in licenta audiovizuala nationala cu difuzare prin satelit, modificare aprobata de catre CNA in 9 iunie a.c. - in temeiul articolului 7 alin.3 din Legea contenciosului administrativ.”

Foto: BusinessMagazin

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • RTV este inregistrat la osim pentru realitatea media. cat spate trebuie sa ai ca sa-ti dea cna verde pe numele asta ?
  • Tu prietene nu ai nici cea mai mica idee de ce se intampla in disputa asta,Vantu numai are nici o treaba cu Realitatea,Sergiu Toader a fost adus de Elan pentru ca tot cu Sergiu Toader Realitatea a ajuns unde este acum,adica peste Antena 3 la categoria stiri,chiar daca a furat sau nu de la Vantu,Sergiu Toader stie mai multa televiziune decat toti cei care au ramas la RTV...asa ca numai vb u despre prostiile care le ai in cap......
  • Emisiuni cu adevarat profesioniste sunt cele 2 jurnale prezentate de Adriana Nedelea; dificil de realizat si fara egal in mass media romaneasca.
  • Nu-mi place ce se intampla la Realitatea TV! Din nefericire, continua accentele tabloide (madam Udrea, Truica etc.), incepute in epoca Ghita... Pacat!
  • ghita a pierdut meciul. credea ca i-o trage lui vintu sau lui elan si ca se face cu o televiziune la cheie, cu doar cateva milioane de euro investite in aparatura si salarii. ei bine, si-a luat-o...
    pe de alta parte, nu am incredere nici in sergiu toader - baiatul cu batista. ala e in stare sa faca orice pentru bani.
  • Un articol bine scris!... Pe de alta parte, n-am niciun pic incredere in declaratiile acestui Ghita. Este bun de politician (in Romania si aiurea): una spune si alta face!
  • Dar arhiva, folosita de Raitaru TV si de jurnalistii imaculati, arhiva a cumparat-o dl. ghita? Pe asesoft?
  • “Domnule preşedinte (al CNA, Răsvan Popescu – n.r.), aveţi ocazia astăzi să reparaţi o istorie tristă de 20 de ani – în care au fost preluări nebune, de la CAP-uri la fabrici – şi să dovediţi că sunteţi un organism puternic care poate lua decizii coerente. domnu toader are fie o amnezie totala, fie ne crede tampiti. pai cine naiba a distus industria si agricultura tarii asteia cu "preluări nebune, de la CAP-uri la fabrici", nu psd-ul pupat de voi in dos? nu voiculescu, vadim cu securistii lui si satelitarii aia de pnlisti amorfi? nu sunt fan pdl, dar cand aud de pesedisti, pc-isti, prmisti si pnl-isti imi vine sa-i trimit la facut canale si sosele in china sau iran p'astia.
  • Romania TV este denumirea gasita pe fuga in 5 minute ca raspuns la RTV nu merge, nu tine ca e la fel ca la Realitatea. Realizezi probabil cata conceptie de business si ce plan de afaceri exista in spatele proiectului. Romania TV= 10Tv = Nashul tine cu romanii = Pr jr. TV = Zero business = gandire de moment, vedem ce facem pe urma. In plina criza inseamna SEPUKU.
  • O afacere care se naste asa iti dai seama ce avergura are. Televiziune nu poti face doar furand un proiect sau ca P jr. facand-o peste noapte ca dupa o luna sa dai faliment.

Trimite un comentariu