Skip to main content

Cum își împart piața "cațavencii": Kamikaze și Academia Cațavencu, minus la vânzări

 

Publicaţiile de satiră Academia Caţavencu şi Kamikaze au înregistrat scăderi ale vânzărilor în perioada iulie-septembrie 2011, raportat la aceeaşi perioandă a anului trecut, potrivit ultimelor cifre BRAT.

Publicitate

Astfel, vânzările Academiei Caţavencu, publicaţie preluată din această vară de Medien Holding (grup ce editează şi România liberă), au scăzut cu peste 6.100 de exemplare, în al treilea trimestru al acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2010, ajungând la 16.000 de exemplare vândute în medie pe ediţie.

Kamikaze, săptămânalul autodenunţat ca fiind “fără moguli”, a vândut în perioada iulie-septembrie 2011 cu circa 1.500 de exemplare mai puţin decât în al treilea trimestru al anului trecut.

Pe aceeaşi piaţă mai concurează de la sfârşitul lunii iulie şi Caţavencii, publicaţie înfiinţată de fosta echipă de la Academia Caţavencu în cadrul grupului Adevărul Holding. Revista aflată în portofoliul trustului deţinut de Dinu Patriciu nu are date de vânzări pentru primele sale luni de existenţă.

Evoluţia vânzărilor medii pe ediţie în perioada iulie-septembrie 2011, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut

  Vanzari iul-sept 2011   Vanzari iul-sept 2010   Diferenta  
Academia Catavencu 15,973 22.111 -6138
Kamikaze 5,024 6.551 -1527

Raportat la trimestrul al doilea al acestui an, scăderile celor două publicaţii sunt relativ mai mici. Vânzările Academiei Caţavencu, revistă aflată în portofoliul familiei Adamescu, au scăzut de la 17.000 de exemplare în perioada aprilie-iunie 2011, la circa 16.000 de exemplare vândute trimestrul anterior.

În acelaşi interval, Kamikaze a avut o scădere de 355 de exemplare vândute în medie pe ediţie.

La începutul anului, când încă era în portofoliul lui Vîntu, Academia Cațavencu vindea aproape 20.000 de exemplare.

Evoluţia vânzărilor celor două publicaţii în primele trei trimestre din 2011

  Vanzari ian-mar 2011   Vanzari apr-iun 2011   Vanzari iul-sept 2011  
Academia Catavencu 18,700 17,070 15,973
Kamikaze 5,706 5,379 5,024

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • l-am vazut zilele trecute pe Dinu Patricu cum oprea masina la fiecare chios de ziare si cumpara toate exemplarele de Catavencii deci cred ca s-a vandut bine
  • @dk @fix si @vic - imi cer scuze pentru bug, dar problema nu a aparut in codul nostru - a fost adaugat un nou cod de bannere iar cei care l-au implementat au uitat sa inchida un div - motiv pentru care footer-ul o luase razna, unele bannere apareau peste contintut, etc. Modificarea site-ului pentru schimbarea zonelor de bannere nu a fost facuta de cineva din echipa fred. Intre timp, am rezolvat (noi) si bugul. Multumim !
  • Eu cred ca faza cu dreptunghiul nu e o eroare tehnica, e ditamai miscarea de marketing. Baietii de la Fred si-au dat seama ca nu-i vede nimeni, in josul paginii fiind, asa c-au gasit o metoda de a deveni, brusc, vizibili.
  • OT @petrisor
    Adica aia care ti-au facut situ' sunt atat de buni ca nu-s in stare nici sa-si plaseze sigla unde trebuie? LOL
  • @ cornel Vand intre 2000 si cat vrea BRAT, depinde si pe cine intrebi. La fel si Academia Catavencu: vinde intre 3 si 16000 de exemplare. Sunt pe piata asta cel putin doua scoli de gandire, una a tarabei si cealalta a BRAT. BRAT, pentru cine nu stie, este acea institutie care valideaza minciunile editorilor ca Adamescu, care cu siguranta vinde 16000 de exemplare din Academia Catavencu si fara numar din Romania libera, desi la chioscuri retururile sunt 95%.
  • si "catavencii" cat vand? stiu ca pt ei nu conteaza cat vand pt ca ei nu traiesc din vanzarea ziarului dar intreb de curiozitate
  • Fa un tur prin Bucuresti si spune-mi si mie daca gasesti trei chioscari care vand macar un exemplar din Academia Catavencu. brat.ro = site de divertisment
  • Petrisor, esti in eroare. Academia Catavencu nu a scazut dupa momentul preluarii de catre Adamescu. Dimpotriva, la finalul lui septembrie a inregistrat un plus de cateva sute de exemplare fata de momentul preluarii. La urmatorul val vor aparea si Catavencii probabil. Vei constata cu ocazia aia ca, in opinia BRAT, presa de satira duduie. O bila alba pentru Romania, o tara libera in care fiecare are dreptul la o opinie, inclusiv BRAT.
  • Fred este compania care a dezvoltat platforma tehnică a Paginademedia.ro. Dreptunghiul apare acolo (locul lui fiind în josul paginii) dintr-o mică problemă tehnică. O vom rezolva în curând.
  • pe toate paginile de pe site apare un dreptunghi negru pe care scrie developed by fred.... ce naiba e asta si de ce apare?

Trimite un comentariu