Skip to main content

Exces de publicitate: Marile posturi, câte 100.000 de lei amendă

 

Pro TV, Antena1, Kanal D şi Prima TV au fost amendate de CNA cu câte 100.000 de lei (aproximativ 25.000 de euro) pentru depăşiri mari ale spaţiului de publicitate legal alocat în fiecare oră.

Publicitate

Toate cele patru posturi au avut depăşiri de peste o oră a celor 12 minute legale de publicite. Cea mai mare depăşire, de 3 ore şi 1 minut, a fost înregistrată de Prima TV în luna octombrie.

Decizia de sancţionare cu o amendă de 100.000 de lei a fost luată după un lung şir de propuneri, printre care s-a aflat chiar şi întreruperea emisiei cu 10 minute.

Potrivit legislaţiei audiovizuale, posturile comerciale au dreptul să difuzeze, într-un interval de o oră, maxim 12 minute de publicitate. În cazul televiziunii publice, limita este de op minute.

Printre posturile sancţionate se află şi TVR, care a primit somaţie publică pentru o depăşire de 15 minute în luna octombrie.

Raportul analizat de membrii CNA arată diferenţe enorme între lunile septembrie şi octombrie.

Reprezentanţii televiziunilor şi-au justificat depăşirile mari de publicitate prin faptul că pentru luna octombrie au primit oferte de nerefuzat.

"Sunt depăşiri uriase", a spus Narcisa Iorga, membru CNA. Ea a fost cea care a propus, initial, ca posturile cu depăşiri mari să fie sancţionate cu întreruperea emisiei timp de zece minute, la ore de maximă audienţă.

Care au fost depăşirile posturilor, potrivit monitorizării CNA?

  • În septembrie, Prima TV a avut depăşiri totale de 1 minut şi 56 de secunde, în timp ce în luna octombrie au fost difuzate 3 ore de publicitate peste nivelul legal.
  • Pro TV a avut depăşiri de 10 minute şi 5 secunde în prima lună monitorizată, totalul ajungând la 2 ore şi 51 de minute în luna octombrie.
  • În septembrie, Antena 1 a depăşit cele 12 minute legale de publicitate pe oră cu 1 minut şi 7 secunde. Următoarea lună, totalul depăşirilor se ridică la 2 ore şi un minut.
  • Kanal D a depăşit timpul legal de publicitate, în septembrie, cu 1 minut şi 45 de secunde. În octombrie, depăşirile au totalizat 1 ora şi 48 de minute.

Narcisa Iorga, membru CNA:

“Cea mai mare dezamăgire a mea este Pro TV-ul, care până acum avea depăşiri extrem de mici. E şi normal până la urmă, câtă vreme ceilalţi primesc amenzi de 10.000 de lei pentru depăsiri de oră de ce să nu facă şi ei la fel?”

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro
viewscnt

Comentarii

  • publicitarul publicitarul
    corect, mike! Ii doare la bashcheti, amenda e o firimitura din cite au incasat ei pe publicitate, poa' sa-i amendeze si luna viitoare, si urmatoarea... si tot asa! E fix ca amenzile pe care le da OPC-ul, magazinele vind in continuare marfa expirata, amenda e 3 lei si ei cistiga milioane de euro. Asta-i legislatia in romanica.
  • mike mike
    Stau si ma intreb asa: Oare ei cati bani castiga de exemplu Pro TV din depasirea cu 2h si 51 minute? Nu cumva castiga cu mult peste suma de 25000 euro? Nu vad de ce n-ar incalca regula asta si de acum incolo. Ar trebui amenzi mai mari ca sa aiba totusi releventa regula asta. Asa e ca si cum n-ar exista. Sa spunem ca reprezinta doar 15-20 % din castigul pentru aceasta depasire.

    Destul de convenabil tinand cont ca amenda nu isi iau in fiecare luna :)
  • Gogaie Gogaie
    Foarte bine...sa le dea cate 250.000 euro amenda fiecaruia, ca ne-au tampit cu reclamele lor idioate. Bravo CNA!
  • cornel cornel
    ai comentat si tu sa nu taci
    sunt incalcari ale legii auziovizualului care trebuie sanctionate
  • jej jej
    eu ma intreb cine se uita cand e publicitate?!! :)
    se muta instant pe alt canal.
  • dexter dexter
    CNA-ul nu mai are pic de credibilitate...

Trimite un comentariu

sus