Skip to main content

Schimbări în topul ziarelor. Cine vinde mai mult?

 

Tabloidele Click şi Libertatea sunt în continuare cele mai vândute ziare din România, potrivit ultimelor date publicate de BRAT pentru perioada iulie-septembrie 2011.

Publicitate

Topul general al vânzărilor medii pe apariţie este completat de România liberă - pe locul trei şi Gazeta Sporturilor, care a urcat pe locul patru în locul publicaţiei Adevărul.

Cotidianul deţinut de Dinu Patriciu a coborât pe locul şase, după ce vânzările acestuia au scăzut de trei ori în intervalul iulie -septembrie 2010, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Alte concluzii, în continuare.

  • Adevărul a înregistrat o scădere de aproape trei ori în perioada iulie-septembrie 2011, față de aceeași perioadă a anului trecut. Cotidianul lui Dinu Patriciu este și ziarul cu cea mai mare scadere de pe piață, adică 57.300 de exemplare vândute în medie pe ediţie.
  • Vânzările Jurnalului Naţional (21.300 de exemplare pe ediţie) au scăzut la mai puţin de jumătate comparativ cu trimestrul al treilea din 2010, când cotidianul deţinut de Intact vindea circa 46.000 de exemplare.
  • Scăderi considerabile, de peste 25.000 de exemplare, au mai înregistrat publicaţiile Click şi Libertatea.
  • Ziarul Puterea este singura publicaţie care a înregistrat o creştere (+ 1864 de exemplare) în trimestrul trei din 2011, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
  • Săptămâna Financiară, publicaţie a cărei apariţie pe hârtie a fost suspendată recent, a avut în iulie-septembrie vânzări medii pe apariţie de 12.000 de exemplare, cu circa 5.000 mai puţin decât în al treilea trimestru din 2010.

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicații în perioada iulie – septembrie 2011, comparativ cu aceeași perioadă din 2010:

Nume Publicatie   Total vanzari iul-sept 2011   Total vanzari iul - sep 2010   Diferenta  
Click 166.763 193.222 -26.459
Libertatea 98.582 126.475 -27.893
Romania Libera 39.010 40.308 -1.298
Gazeta Sporturilor 37.008 44.524 -7.516
CANCAN 36.731 55.519 -18.788
Adevarul 33.706 91.006 -57.300
PRO Sport 29.226 39.039 -9.813
Jurnalul National 21.295 46.074 -24.779
Academia Catavencu 15.973 22.111 -6.138
Evenimentul Zilei 15.269 20.003 -4.734
Saptamana Financiara 12.041 17.402 -5.361
Capital 10.471 12.250 -1.779
Ziarul Financiar 9.983 12.223 -2.240
Business magazin 6.707 8.494 -1.787
Forbes 5.336 6.104 -768
Kamikaze 5.024 6.551 -1.527
Curierul National 3.197 3.206 -9
Puterea 3.069 1.205 1.864
Financiarul 3.786 -3.786
Gandul 12.238 -12.238

Cum au evoluat ziarele în perioada iulie-septembrie 2011, faţă de trimestrul trecut?

  • Ziarele de sport Gazeta Sporturilor şi Pro Sport au trecut înaintea publicaţiilor cotidiene Adevărul şi Jurnalul Naţional în perioada iulie- septembrie 2011, faţă de trimestrul anterior al acestui an. Astfel, Adevărul a picat de pe locul patru pe locul şase, cu 33.706 de exemplare vândute în medie pe ediţie. Iar Jurnalul Naţional a coborât o poziţie, ajungând pe locul opt, cu circa 21.300 de exemplare vândute pe ediţie.
  • Singurele publicaţii cotidiene care au înregistrat creşteri ale vânzărilor în perioada iul-sept 2011, faţă de trimestrul anterior, sunt Gazeta Sporturilor (+1868) şi Pro Sport (+2216). La capitolul creşteri se mai înscriu şi publicaţiile Capital (+331), Business Magazin (+347) şi Forbes (+636).
  • Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Click (-13.500), Jurnalul Naţional (-9.900) şi Adevărul (-6.800).

 Vânzările medii zilnice ale principalelor publicații în perioada iulie – septembrie 2011, comparativ cu trimestrul anterior:

Nume Publicatie   Total vanzari iul-sept 2011   Total vanzari apr - iun 2011   Diferenta  
Click 166.763 180.280 -13.517
Libertatea 98.582 103.100 -4.518
Romania Libera 39.010 40.820 -1.810
Gazeta Sporturilor 37.008 35.140 1.868
CANCAN 36.731 37.250 -519
Adevarul 33.706 40.555 -6.849
PRO Sport 29.226 27.010 2.216
Jurnalul National 21.295 31.170 -9.875
Academia Catavencu 15.973 17.070 -1.097
Evenimentul Zilei 15.269 15.850 -581
Saptamana Financiara 12.041 18.290 -6.249
Capital 10.471 10.140 331
Ziarul Financiar 9.983 10.220 -237
Business magazin 6.707 6.360 347
Forbes 5.336 4.700 636
Kamikaze 5.024 5.379 -355
Curierul National 3.197 3.230 -33
Puterea 3.069 n/a

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • in primul rand BRAT ar trebui sa "vada" cifrele reale de vanzari/tipar - aici trebuie schimbat putin sistemul de audit; in ceea ce priveste RL se pare ca este un cotidian precum bunica sau Y&R - serial tv. Tirajul vandut la nivel national nu depaseste 4500 buc/editie/vb si cateva mii de abonamente (4000); restul vanzarilor se face din hartii; este de bun simt sa "ciupesti" in declaratii 3-5% din marketing dar 500% este hilar; ma intreb de ce nimeni nu discuta acest caz "banal"; una peste alta toata presa vinde prost...; atentie marita la distributie si paote atunci sa se mai schimbe ceva in bine; LA MULTI ANI de Sf Nicolae!
  • Adevarul este ca si jurnalistii s-au cam lenevit.Nu mai fac anchete sau reportaje.Unele ziare sunt clar pe pierdere pentru ca sustin fatis puterea,iar oamenii se cam satura sa citeasca aceleasi articole laudative ma ales cu o criza asa de profunda ca acum.
    Dar in alte tari printul am vazut ca o duce bine.Ma uitam la emisiunea lui Mircea Badea,cand a facut-o din Londra,unde am vazut foarte multe ziare cu multe pagini,si nu foarte ieftine.Acolo publicul inca mai cumpara presa scrisa.Oarecum e la fel ca orice alt produs.Nu te poti astepta ca oamenii sa cumpere acelasi produs zi de zi,el fiind din ce in ce mai prost si mai slab.Sigur ca se vor reorienta.
    Problema cea mai mare e la presa,ziare nu la oameni.Chiar nu suntem asa saraci incat sa nu ne permitem cativa lei pe un ziar.Dar daca il iau macar sa stiu ca e de calitate si am ce citi.
  • Nu poti spuneca este vina unuia sau a altuia, asta este trendul pietei. Cred ca ar trebui facuta o modificare de strategie si pretul este o problema, 2 lei inseamna 2 paini, batranii au renuntat sa mai cumpere ziare decand cu criza asta, tinerii nu sunt indrumati spre cultura si nu vor sa citeasca sau este mai usor sa ia Click si Libertatea in loc sa citesca ceva mai interesant dintr-un ziar de calitate.
  • Presa scrisa se duce din ce in ce mai rau la vale. Trebuie neaparat sa isi schimbe continutul. Daca se rezuma la nuduri... - surpinzator dar nici acestea nu mai au succes, vezi liberatatea, canacan, click - si la stiri preluate de pe tv sunt condamnate toate la disparitie. Manageri din presa, puneti-va oamenii la treaba! Comandati-le anchete reale, reportaje pline de culoare, abordarea faptului divers. Creati continut, care sa trezeasca interesul cititorului. Succesul unui ziar nu rezida in designul layoutului, in acceptarea fatisa doar a unei parti politice, diseminarea de informatii care sa convina doar intereselor sponsorilor. In prezent nu mai exista jurnalisti cu adevarat. Breasla si din pacate mai ales cea tanara, s-a lasat coplesita de noile media: vedem surse citate ca Facebook, bloguri, twitter, youtube etc. Curiozitatea si setea de adevar a jurnalistului a fost inlocuita de confortabila cautare pe Goagăl, care pare sa fie o sursa autosuficienta. Si ne mai miram ca scad tirajele. Solutiile de moment pentru resuscitarea vanzarilor s-au dovedit a fi neproductive pe termen lung.
    Vom vedea cate ziare vor mai disparea si in 2012.
  • evolutie ,ce sa-i faci asa a cazut si telefonia fixa, de ce sa fac abonament la ziar, ca mai bine platesc internetul unde gasesc stiri nelimitate pe sute de site -uri
  • Aceeasi poveste: Romania libera are urmatoarea "linie de clasament": abonamente 27.972 , Vanzari cu bucata 3.991 si vanzari in bloc 7.048. Nici in timpurile mai bune ziare campioane la capitolul abonamente precum Adevarul sau capital nu se puteau lauda cu o asemenea constanta. Asadar, de fapt, RL vinde doar vreo 4.000 de ziare.
    In rest, tendinta descrescatoare e oarecum normala. La unii e foarte clar ca exact perioada de inertie specifica BRAT-ului (si a pietei) a expirat: Adevarul Holding nu mai vinde nimic, dupa un an si jumatate dupa schimbarea managementului. Si se va duce mai tare in cap, oamenii de acolo nu au viziune, perspectiva si dorinta de a performa. Ce pretentii sa ai de la ziarul Adevarul cand redactorul sau sef e preocupat doar sa faca bani de pe urma unor carti scrise de altii?! Ca sa nu mai vorbim de managementul acestei companii care poate fi suspectat de orice, numai de profesionalism si know how nu.
    Cat despre aventuri publicistice precum Puterea, Curierul sau Kamikaze,nu sunt comentarii de facut atata timp cat din vanzare nu fac bani nici cat sa plateasca tiparirea ziarelor.

Trimite un comentariu