Skip to main content

TVR, nemulţumit de audienţe

 

Postul public de televiziune s-a arătat nemulţumit de noile cifre de audienţe, care din luna ianuarie sunt măsurate de Kantar Media. TVR cere Asociaţiei Române pentru Măsurare a Audienţelor(ARMA) explicaţii în legătură cu discrepanţele din noile date.

Publicitate

Potrivit postului public, anumite programe au înregistrat scăderi ale ratingurilor de până la 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR.

Detalii în continuare:

TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.

De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1), Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,) a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de măsurare ar trebui ca acesta să fie predictibil la schimbarea eşantionului şi a operatorului în limita unei plaje reduse, în jurul a 3-5 procente”, a declarat Alexandru Lăzescu

Care sunt nemulţumirile TVR:

  • Probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor TV în România, şi ale TVR, în particular;
  • Probleme legate de creşterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienţei de a asigura o deplină securizare a datelor;
  • Probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre, în general. Acest sistem are serioase dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute în piaţă, precum: fragmentarea extremă a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numărului de staţii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme şi canale.

 

Comunicatul integral, în continuare:

În legătură cu informaţiile apărute în media (pe HotNews, n. red) privind preocuparea TVR referitoare la disfuncţionalităţile sistemului actual de măsurare a audienţelor, precizăm următoarele:

 

TVR a solicitat Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), organizație a industriei de media și publicitate din România şi proprietară a datelor de audienţă, informaţii suplimentare şi lămuriri în legătură cu modul în care sunt realizate măsurătorile de audienţă.

 

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor este compania Kantar Media. Anterior, audienţa TV fost măsurată de GfK România.

 

Solicitarea televiziunii publice pleacă de la următoarele elemente:
• Probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor tv în România, şi ale TVR, în particular;
• Probleme legate de creşterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienţei de a asigura o deplină securizare a datelor;
• Probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre, în general. Acest sistem are serioase dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute în piaţă, precum: fragmentarea extremă a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numărului de staţii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme şi canale.

 

În ceea ce priveşte al doilea punct, plecăm de la premisa că acurateţea măsurătorilor se bazează fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care conţin informaţii despre gospodăriile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodării, potrivit Kantar Media). Este evident că o cunoaştere preferenţială a acestor date de către unele staţii de televiziune măsurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor.

 

Temerile noastre sunt departe de a fi neîntemeiate. Un scandal recent apărut în Turcia, pe această temă, a evidenţiat cum s-a ajuns la fraudarea măsurătorilor de audienţă prin acest mecanism. Iată de ce, atât ARMA, ca organizaţie, cât şi operatorul trebuie să fie mai convingătoare în a oferi membrilor săi (televiziunile beneficiare, între care şi TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme apărute în această zonă pot ridica şi în România mari semne de întrebare privind credibilitatea sistemului de măsurare.

 

Din păcate, ARMA a dat un răspuns nesatisfăcător la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.

 

De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1), Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,) a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

 

Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR.

Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de măsurare ar trebui ca acesta să fie predictibil la schimbarea eşantionului şi a operatorului în limita unei plaje reduse, în jurul a 3-5 procente”, a completat Lăzescu.

 

TVR îşi manifestă disponibilitatea de a se implica în remedierea problemelor semnalate, fără să excludă şi recurgerea la alte soluţii de măsurare a audienţei, pe care alte pieţe le gândesc şi le experimentează.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu cred ca noul panel este viciat pentru ca selectia s-a facut prin promovare si nu prin gasirea subiectilor de catre un operator de teren. Adica panelul este format din oameni care au venit ei sa-si puna people-meter. Chiar daca sunt din paturi sociale diferite, cu educatii diferite, cu totii sunt genul acela de om care se vrea la tv, participa la promotii etc Din aceasta cauza eu cred ca o sa avem surprize mari cu audientele.
  • 30 de ani si ma uit la Disney :D De ce? M am saturat de rahaturile de peste tot si uneori ai nevoie sa razi :) unele seriale pot fi considerate "de comedie"

    Astept sa apara noul canal TV Comedy :) Daca apare candva anul asta
  • Si am uitat sa mentionez, ca "intamplator" cand a fost acesta MEGA crestere de audienta, "fara nici o legatura" s a schimbat si firma care masoara audientele.

    Imi pare rau ca nu am banii lui Ghita. Imi faceam televiziune si daca aveam un pic mai multi bani, cred ca ajungeam pe pozitia 3 :)))))))
  • Sa inteleg ca doar daca intri pe mega, super reteaua RDS ai si asigurat locul in top 10. Atunci TV6 de ce este inexistent ? :) La capitolul eveniment stau la fel de bine Realitatea, au grija de "stapan" su uita sa mentioneze cand e cercetat de DNA. Niste perfecti. Cred ca este singurul post TV, din lume, NOU aparut care intr-o luna a trecut de la invizibil la Pozitia 6 inaintea unor posturi cu ani de zile de vechime, si promovare si vedete si de toate. Chiar asa de UAU nu sunt.
  • Corect ! Audientele canalelor de copii sunt destul de mari deoarece si eu ma uit la ce vrea minunea mea de copil.
  • Eurovisionl = bani cheltuiti aiurea. Ne ducem de pomana; nordicii se voteaza intre ei, exsovieticii la fel, exiugoslavii la fel, noi dam la moldoveni, ei la noi, mai luam voturi din Italia si Spania...si ne facem de ris...Mai bine stam acasa cuminti pina o vedeta locala ne va reprezenta cu cinste, nu ca nesimtita de Inna care cica are prea multe concerte in mai si...nu se poate pregati ptr Eurovision. Fata asta nu prea stie sa cinte live, asta e adevarul...
  • Domnule Alex D

    Din partea mea, pentru comentariul expus, nota 10 (zece).
    Oare l-a inteles si domnu'(neaburit)"geo"?
  • Andrei, tu vorbesti de o masuratoare care nu va putea niciodata sa acopere toate target-urile si nici nu va fi relevanta pentru piata. In Romania sunt multe case care inca urmaresc doar canalele cu emisie terestra. Ei nu conteaza? Ruralul si IPTV-ul sunt doua notiuni care se resping. Latzescu se refera la o masuratoare fezabila nu la una pe care nu si-o doreste nimeni. Nici o piata din lume nu isi bazeaza vanzarea/cumpararea de publicitate pe date furnizate de operatorii de "cablu". S-ar imbagati astia peste masura...
  • LAZESCU, LAZARESCU, LAZAROIU SUNT OAMENII BASESCULUI, TOTI LA FEL, UNUL SI UNUL! ASTA DE LA POSTUL PUBLIC A INVATA STRATEGIA CHIORULUI, ACEEA DE A DA VINA PE ALTII SI NU SA SE UITE IN OGLINDA SI IN OGRADA LUI CA SA VADA CAUZELE! POSTUL NATIONAL DE TV.O TINE INTR-O "CANTAREA ROMANIEI"! NIMENI, DINTRE CEI CARE URMARESC CATASTROFA ASTA NUMITA TV NU A STIUT DESPRE MANIFESTATIILE SPONTANE ALE ROMANILOR DE LA TARGU-MURES, BUCURESTI SI DIN TARA! ESCROCHERIA NUMITA TVINFO NU SE TRANSMITE DE CATRE TOATE FIRMELE DE CABLU SI ARE AUDIENTA 0,00! TUPEUL ASTORA CARE CONDUC ROMANIA DINTR-UN LOC SAU ALTUL N-ARE MARGINI!AUZI, MASURATORILE SUNT DE VINA, NU EI CARE AU UN PROGRAM MIZERABIL SI PLIN DE BASISTI BOGATI, CARE TRAIESC LA ANI-LUMINA DISTANTA DE ACEST POPOR OBIDIT SI BLESTEMAT! BAI, LOAZA, NU-MI MAI LUA BANII SA FACI TU AVERE SI SA-TI INDOPI FAMILIA! BOALA DE CARE SUFERA TOTI BASISTII DE FRUNTE SE NUMESTE CINISM IN STARE ACUTA!
  • Preferintele cuiva nu trebuiesc intr-adevar contestate de altcineva deoarece toti suntem diferiti si trebuie sa respectam asta,insa in momentul in care vii si arunci 2 nume de canale straine(la care se vede ca oricum nu te-ai uitat prea mult)si califici emisiunea Dnei Voda drept"sueta",te descalifici singur.
    Mie chiar imi pare rau ca te descalifici singur deoarece chiar sunt de acord cu prima parte a comentariului tau(pana la audienta ar fi fost mult mai buna). In momentul cand treci in extrema si vorbesti despre"aburelile voastre de dialoguri cu intelectuali" jignesti aiurea si marlanesc,deoarece unora poate chiar le place sa asculte acele abureli( a se intelege povesti de viata)si trebuie la randul tau sa respecti preferintele lor. REPET ce am spus inainte-sunt sigur ca ar ajuta daca anumite emisiuni ar fi programate mai devreme,poate nu mult,dar sigur ar ajuta,cum sunt sigur ca ar ajuta si programe de cultura generala,quizuri etc.,in loc de slava pt basel.
    P.S: bine ca a revenit Dr House,una peste alta.
    P.S 2:daca te intereseaza geo,prin fata Dnei Voda au trecuti multi oameni(actori si nu numai)memorabili,precum Mircea Albulescu,Dinica,Iordache si muuuulti altii care pentru multi oameni reprezinta o placere pt a-i asculta.
    Concluzie:Eu nu spun ca nu ai avea dreptate partial dar controleaza-ti mai bine comparatiile si evaluarile si incearca sa respecti parerile altora.(nu o lua in nume de rau e doar un sfat amiabil)

Trimite un comentariu