Skip to main content

Click!, cel mai citit ziar. Audiențe mai mici după schimbarea metodei de colectare a datelor

 

BRAT a publicat astăzi primele cifre de audiență ale publicațiilor pe baza unei noi metodologii. Dacă până acum cercetarea BRAT se făcea prin completarea unor chestionare pe hârtie, datele noului studiu au fost culese de pe teren cu laptopul.

Publicitate

În noul studiu, niciunul dintre ziare nu a reușit să depășească milionul de cititori. De menționat că actualul val de audiență nu poate fi comparat cu studiile din trecut pentru că metodologiile sunt diferite.

Cifrele, în continuare:

Cel mai citit ziar din România este Click!, care a avut în perioada mai 2011 - ianuarie 2012 o medie de 647.000 de cititori pe apariție.

  • Tabloidele Click! și Libertatea conduc la capitolul audiență, cu o medie de 647.000, respectiv 498.000 de cititori.
  • Jurnalul Național lipsește din Studiul de Audiență pentru că nu au plătit contribuția, potrivit informațiilor paginademedia.ro.
  • România liberă are 49.000 de cititori.

SNA   mai 2011 - ianuarie 2012  
1.Click 647.000
2.Libertatea 498.000
3.Cancan 381.000
4.Gazeta Sporturilor 374.000
5.Pro Sport 303.000
6.Adevarul 194.000
7.Evenimentul zilei 133.000
8.Ziarul Financiar 74.000
9. România liberă 49.000

Studiul a fost realizat  în perioada 2 mai 2011 - 22 ianuarie 2012 pe un eșantion de 12.726 de persoane.

Arina Ureche, director general BRAT:

Mai multe aspecte au dus la decizia de a modifica Studiul de Audiență din punct de vedere al metodologiei. Deciziile importante au fost luate pe parcursul a doi ani în urma a diferite teste și analize ale studiilor similare ale studiilor din alte țări.

În mai anul trecut s-a început măsurarea noului studiu pe teren utilizând o nouă metodologie de colectare a datelor, metoda CAPI. Metoda permite noi dezvoltări, adaptări la ce se întâmplă nou în piață.

În metoda CAPI, ne-am concentrat pe diminuarea confuziei cu citirea online a publicațiilor sau cu confuzia cu titluri similare.

În total, efectul pe care îl veți vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect. Va fi o descreștere în general a rezultatelor. Pentru reviste va fi o scădere ușoară și variații. Sunt și reviste care au o creștere a audienței. În ceea ce privește cotidienele, tendința de descreștere este accentuată.

Principalele modificări ale metodologiei

Extinderea universului cu segmentul de vârstă 65 - 74 de ani, astfel studiul acoperă populația urbană cu vârste cuprinse între 17 și 74 de ani.

Modificarea modului de colectare a datelor de la PAPI (Paper and Pencil), la CAPI - interviu asistat de calculator.

Modificarea metodei de măsurare a audienței, a modalității de prezentare a publicațiilor în fața respondenților și a stimulilor vizuali ajutători.

Valurile trecute, care aveau altă metodologie, arătau așa:

  ian. 2010 - dec. 2010   apr. 2009 - apr. 2010   iul. 2009 - iul. 2010   oct. 2009 - oct. 2010  
Click 1,159,000 1,226,000 1,258,000 1,210,000
Libertatea 1,007,000 1,255,000 1,183,000 1,073,000
Cancan 899,000 905,000 850,000 855,000
Gazeta Sporturilor 688,000 731,000 716,000 706,000
Adevarul 550,000 638,000 631,000 559,000
Jurnalul National 576,000 615,000 588,000 561,000
PRO Sport 506,000 592,000 578,000 562,000
Evenimentul Zilei 301,000 449,000 391,000 338,000
Ziarul Financiar 183,000 197,000 185,000 183,000
Romania Libera 145,000 218,000 185,000 154,000
Financiarul 151,000 160,000 171,000 156,000
Gandul 132,000 180,000 149,000 129,000

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Gazeta de Sud nu e a lui Ispas? Ca asta explica tirajele. Bratul masoara ziarele brat-ului. Fiti seriosi, nu va mai crede nimeni.
  • Ca tot veni vorba, GdS e prima la distanta mare de celelalte :)
    Are tiraje mai mari decat Evenimentul Zilei si Romania Libera.
  • Stimate concitadin GdS este un cotidian regional, in lista din acest articol sunt cuprinse doar (o parte din) cotidienele centrale (indiferent de formatul lor).
  • Red - cei care au participat la studiu au asociat revista Promotor cu emisiunea tv, de aici cifrele aberante ...

    Adrian - ar fi interesant un top al audientei ziarelor din provincie
  • pt agentia
    astia cu agentiile mai usor ca ati ajuns sa luati comisioane de 30% ca sa mutati o macheta dintr-un loc in altul. nu uitati vca voi traiti din banii clientilor.
  • Doamna Ureche, chiar nu va e rusine sa luati salariu din banii caselor de editura si sa va prezentati cu asemenea rezultate? cum are promotor 268000 de cititori cu o medie de 3500 de exemplare vandute? e cea mai slab vanduta revista din domeniul auto si are cel mai mare numar de cititori. ams, Top gear si auto bild vind de 3-4 ori mai mult decat pro motor. cum e posibil? ati declarat ca ati schimbat metoda si mai ne-ati si cerut pdf-uri cu layouturile. numai ca promotor are cel mai impersonal layout plus ca designul s-a schimbat de zece ori in ultimii 5 ani. Unde sunt elementele de identificare care sa fie recunoscute de cititori? In schimb, Top Gear, AMS sau Auto Bild au un layout caracteristic usor de recunoscut.
    Cu aceasta metoda idioata distrugeti business-ul si cariera unor oameni. Chiar nu va e rusine?
    Ar trebui ca nici o casa de editura sa nu mai plateasca cotizatia si atunci o sa va duceti acasa pt ca dumneata si colegii tai traiesc din banii caselor de editura. Si atunci o sa cautam pe altii mai competenti care se pricep la ce trebuie sa faca. NU e totul sa preiei un mod de sondaj, trebuie sa stii si cum sa il aplici. Rusine sa va fie !
  • "efectul pe care îl veți vedea nu va fi unul plăcut, dar consider că este unul corect". Multumim, Arina! D'aia te iubim, d'aia te platim! :)))) Mai da-ne d'astea, sa mai luam si noi discounturi de la presa, ca am cam ramas fara argumente. :)
  • in conditiile in care se confunda in continuare CSID, Promotor, Top Gear, National Geographic, Plafar etc cu emisiunea/canalul TV sau plafarul de pe vremea parintilor/bunicilor, cat de credibila este noua metodologie care exact asta si-a propus sa rezolve?
  • Inteleg ca doua numere ale aceleiasi reviste pot fi teoretic cumparate si de multimi distincte de cititori si asta ar explica cum o revista ca ProMotor ar putea avea atatia cititori (ocazionali) desi tirajul per editie este mic, insa acolo s-a intamplat o mare prostie, oamenii intervievati au confundat o revista cu o emisiune TV.

Trimite un comentariu