Skip to main content

Profi: Sunt mort sau nu? Aceasta-i întrebarea! O reclamă care vrea să te scoale din morți.

 

Profi ne pune mintea la încercare în ultima reclamă. “Am trăit s-o văd și pe-asta”, spune un mort care se ridică din coșciug. Cum a trăit, dacă tocmai fusese mort până atunci?

Publicitate

O reclamă care combină într-un mod să-i spunem curios o înmormântare cu un magazin, o proaspătă văduvă extaziată în fața unei banane și a unui pui întreg la promoție.

Spotul Profi

E o prostie, spune Bogdan Naumovici despre reclamă. Este un Everest de rupturi logice, spune Liviu David, director de creație Next Advertising. Cei de la Profi au însă câteva răspunsuri pentru execuția reclamei. Detalii, în continuare:

 

Ce spun reprezentanții Profi?

Noul Profi are o noua abordare în publicitatea pe televiziune, adaptând la condițiile României de astăzi, într-un fel original și cu o doză de umor negru, dar jovial, mesajul: “Don’t worry, be happy!” (Nu-ți mai face atâtea griji, bucură-te!).

Ce e drept, spotul a stârnit controverse, unele voci criticând această abordare, altele apreciind noutatea. Desigur, frumusețea sau urâțenia depind de cum înțelege fiecare să le vadă.

 

Bogdan Naumovici, director de creație al 23 Communication Ideas, spune scurt: "o prostie de spot".

"Prost gândit, prost regizat, prost jucat. Ce altceva să spui despre el? A, da, că replica de final e împrumutată dintr-o caricatură a lui Mardale", a mai adăugat omul de creație.

Liviu David, director de creație Next Advertising, e de părere că subiectul ar fi putut genera povești amuzante, însă creatorilor campaniei "nu le-a ieșit și asta e bine". "Prin comparație, orice am face pare genial. Nu ne vom pierde slujbele prea curând", mai crede Liviu David.

Liviu David:

Spotul e un un munte de rupturi logice. Un Omul, un Everest de rupturi logice. Văduva îndurerată lasă cortegiul și fuge la magazin, unde e evident încântată de tot ce vede, mere, banane, carne, oameni cu coșuri, apoi țâșnește de acolo cu un pui rumenit pe care îl oferă familiei plăcut surprinse. O mișcare previzibilă, dealtfel.

Mortul se trezește, perfect explicabil, și spune că a trăit s-o vadă și pe asta (la care dintre grozăvii se referă?), deși până atunci era mort. Sau nu era? Iar textul de final ne plesnește cu prețuri de pomana. Adică degeaba. Are rost să ne întrebăm la fiecare două secunde "de ce?". Clientul și-a făcut singur reclama, de aia. Acum se distrează citindu-ne analiza literara.

 

 

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Reclama proasta, dar, ce-i drept, a facut valva. Creste awarenessu' lu Profi. Deci cumva toata lumea recunoaste ca e vorba de relama pentru marca, nu pentru promotiile comunicate. Adica inca o fractura logica. Sau nu? Probabil ca asa Profi are o sansa (mai mica, ce-i drept, ca vine cam tarziu) sa ramana in istoria publicitatii ca "Adidas Torshion", "oamenii de la Minolta" "v-am prins, vrajitoarelor!" - apropo, la ce era reclama cu "v-am prins, vrajitoarelor"?
    Ati vazut episodul 2? cu calu' comentator?
  • N-ati inteles nimic ,dc aveti impresia ca aceasta reclama nu a avut impact pozitiv asupra magazinelor, cei de la profi se freaca pe maini , au impuscat doi iepuri atat cu vanzarile cat si cu publicitatea facuta, nimeni nu a mai vb despre Profi asa de mult ca acum.Si-au atins scopul propus.
  • nu, Daniel...ptr fiecare vizalizare a spotului, cei de la Profi sa ii dea cite un litru de ulei, ulei pe care Petrisor il va da dona sinistratilor de la Buzau...si ne va multumi ptr numarul mare de vizualizari...mi-a fost suficienta o singura vizionare.
  • Pacat ca n-ai cerut. Acum nu stiu cat ulei-de-4-lei au vandut dupa lansarea campaniei, dar ma tem ca vor incepe sa lase spotul accesibil doar in sistem pay-per-view, tinand cont de buzz-ul creat. Eu, daca as fi de la Profi, ti-as trimite o factura pentru valul de interes adus paginii de media: 4 lei / achieved comment. Plus TVA! Tie si tuturor publicitarilor anonimi, care si-au facut PR pe spinarea Profi, comentand negativ spotul! V-am prins, vrajitoarelor!!!
  • @ Gelu Florea

    Da, cam asta e logica presei-tabloid. Publicați orice, difuzați orice...să facem bani cu orice preț. Mentalitatea asta de proxeneți rămâne foarte nocivă pentru viața publică.
    Dar, asta e, nu le poți cere unor ”jurnaliști” și ”publicitari” să fie profesioniști, dacă s-au specializat la locul de muncă și au masterate glorioase la Academia de Manele.
  • eu nu am vazut reclama asta la tv, si urmaresc destul de mult capodoperele promotionale...cred ca pe siteul asta a avut vizibilitate si efect emotional mai mare decit daca era difuzata la TV...Petrisor a incasat o gramada de bani...ma indoiesc ca macar unu la suta din cei care au vazut prostia saptamina trecuta au trecut pragul "Profi", asta si ptr ca nu au magazine in toate judetele tarii...
  • as fi preferat alte subtilitati. o reclama nu trebuie sa aiba subtilitati pt ca omul care face cumparaturi nu e subtil, ba din contra. punerea in discutie a reclamei a fost o chestie desteapta,reclama,vai mamitica ei!reclama a displacut 99% cum sa faci cumparaturi unde te trimite ceva ce te calca pe nervi?mai ganditi-va...ca sa ma intereseze ceva ce vrei sa-mi bagi pe gat tu ,facatorul de reclame, trebuie sa ma cuceresti, sa ma distrezi,sa ma intrigi,sa ma faci macar curios ceva acolo!dar cu un pui prajit si un mort...ce sa ma atraga?mai stiti bancul ala in care un juriu international hotaraste fara de tagada ca adam a fost de origine romana!de ce? pentru ca numai un roman in c.urul gol si cu un mar in mana se poate crede in rai!numai la noi poti sa crezi ca un pui prajit scoala mortul!si un litru de ulei la 3 ron!
  • Indiferent ce s-ar spune, eu cred ca spotul si-a atins obiectivul, respectiv acela de a se DISCUTA despre el. Era nasol daca nu intra in discutii, in analize, in critici sau laude... Atunci era nasol! :))
    Referitor la partea co "logica" spotului, eu cred ca se marseaza tocmai pe aceasta "ruptura" de logica, care face subconstientul sa "lucreze" in a gasi o "logica". Cred ca reclama e mai subtila decit pare la prima vedere... E o parere...
  • Daca era un reply adresat mie - te asigur ca nu am lucrat si nici nu lucrez la vreo agentie de publicitate. Comentariul (de fapt curiozitatea) era din perspectiva unui consumator de media :)
  • udi alan facusi cumva tu reclama asta nasoala si te doare adevarul?reclama e naspa rau, o jena!ce vrei sa spun, ca-i magnifica?ai vazut-o pe aia cu mercedesul si cu moartea si cu sorry? aia reclama!CLASICA!ca formatia mea!
  • @aidan,
    ar trb conu alecu sa se simta complexat de vasta ta cariera ca monteur?! analiza ta pe "text" e cam anacronica, poate vei fi lucrand aia 14 ani la sahia...inntre timp montajul evolua!dar bine ca desoperisi maurl rosu al lui adam, care nu era pus mai spre nord-vest!...apropo, se aude prin piata ca dai cu tunu sa gasesti un monteur bun! piata nestiind ca uite l taman acilea la obae, facand pe guru editorilor!!!!

Trimite un comentariu