Skip to main content

Publicitatea clasică online: 5.4 milioane de euro în șase luni

 

Publicitatea online clasică a generat cele mai mari încasări în perioadă 1 ianuarie - 30 iunie 2011, potrivit studiului ROADS, realizat de IAB România și PWC în 2011.

Publicitate

Studiul mai arată că veniturile cele mai mari au fost obținute din bannere sau reclame integrate în textul paginii.

Publicitatea online de tip embedded, reprezentată de bannere și reclame incorporate în structura paginii, a generat peste 5.4 milioane de euro (22.6 milioane de lei) în primele șase luni din 2011.

Acest tip de publicitate este urmat la o mare distanță de formatele interuptive de tip pop-up și de conținut sponsorizat.

Reclamele pop-up, imagini, texte sau video care apar pe ecran direct la accesarea paginii sau prin simpla mișcare a mouse-ului au adus 1.5 mil. de euro ( 6,37 milioane lei).

Pe locul al treilea, ca valoare a încasărilor, se află conținutul sponsorizat: 1.16 mil. de euro (4,88 milioane lei).

Din cele 13 formate urmărite de studiul ROADS, 92% din venituri au fost obținute din utilizarea a 6 formate: embedded, interruptive, conținut sponsorizat, căutări sponsorizate, direct e-mail marketing și marketing afiliat.

Mai multe concluzii desprinse din studiu:

  • Conform studiului ROADS formatele cele mai frecvent folosite nu diferă foarte mult din 2007 și până acum.
  • Companiile ce investesc în publicitatea online din România abordează încă formatele clasice de publicitate online.
  • Din 2007 și până în iunie 2011, interesul investitorilor în publicitatea online a crescut considerabil.
  • Datele studiului ROADS arată o dublare a veniturilor obținute din formatul embedded în primul semestru al anului 2011 (22,7 miloane lei) față de aceeași perioadă a anului 2007 (11,3 milioane lei).
  • Veniturile totale din publicitatea online ale companiilor care au participat în studiul ROADS se ridică la 10.4 mil. de euro (43.7 milioane lei) pentru primele 6 luni din acest an, în scădere cu 0.6% față de ultimul semestru din 2010, dar cu 4% mai mari decât în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2010.

Despre studiul ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de PwC România și IAB România, aflat la cea de-a cincea ediție, furnizează semestrial date privind piața publicității online din România, cea mai recentă ediție acoperind perioadă 1 ianuarie-30 iunie 2011.

Datele pentru semestrul 2 al anului 2011 (1 iulie - 31 decembrie) vor fi disponibile la începutul lunii aprilie, colectarea acestora demarând la începutul săptămânii în curs.
La ultima ediție a studiului au participat 22 de companii care dețin peste 1400 de site-uri românești.

Despre Asociația IAB România

Asociația IAB România (www.iab-romania.ro) a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale.

Sursa foto: DailyBusiness.ro

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • fata de perioada 2007 in romania astazi accesul la net este mult mai facil, de aici si aceste cresteri

Trimite un comentariu