Skip to main content

PAGINA DE EPOCĂ. Femeia, la început de secol XX. "Silicoanele" anilor '20

 

Imagini de tipul “nainte și după folosire” erau folosite și în 1923 pentru a demonstra beneficiile unor produse. Mai exact, a produselor care ajută la mărirea bustului.

Publicitate

Forme pline și frumoase, un bust rotund și voluptos, o figură plăcută și armonioasă câștigă persoane delicate și slabe prin întrebuințarea de Robose scutit prin lege“. Și pentru a fi mai convingător, textul este încadrat de două desene demonstrative: într-unul apare o tânără slăbuță, fără bust, iar în celălalt aceeași tânără, mai „rotundă și voluptoasă“.

Pentru că săptămâna trecută am sărbătorit ziua femeii, paginademedia.ro a făcut o selecție a reclamelor la produsele destinate doamnelor.

Selecția, în continuare:

Allo!....Allo!... Secretul frumuseței mele? Dar n-am niciunul, mă serversc pur și simplu de faimoasa cremă Isis”, spune o reclamă din anul 1917. Doamnele preocupate încă de la începutul secolului trecut de albeața tenului lor puteau apela cu încredere la crema Isis, pe bază de “pudră cu orez”.

O altă reclamă propune Regeneratorul de păr sicilian, un fel de vopsea ce redă „părului încărunțit coloarea tinereții“ și care promite să nu lase „ceva urmă rea sau pată pe haine“.

Reclamele au fost strânse de Ancuța Lăcrimioara Chiș și sunt parte a proiectului Un secol de publicitate în România.

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu