Skip to main content

PREMIERĂ: Bugetul pentru Studiul Național de Audiență a fost respins. Tolontan: “E timpul să ne apărăm altfel drepturile”

 

Premieră în istoria Biroului Român al Tirajelor - BRAT: bugetul pentru Studiul Național de Audiență a fost respins de către membri.

Publicitate

Motivele principale țin de faptul că studiul ar trebui adaptat pieței actuale, atât ca proceduri, cât și ca nivel al costului (aproximativ 750.000 de euro acum).

Îmi doresc un alt gen de studiu, mai ieftin și mai apropiat de mult mai puținii bani pe care îi luăm din publicitate”, spune Cătălin Tolontan într-o scrisoare trimisă aseară conducerii BRAT și membrilor asociației, pe care Paginademedia.ro o publică în continuare.

Detalii, în continuare:

  • Adunarea în care a fost respins bugetul a avut loc pe 15 martie. Bugetul pentru Studiul Național de Audiență nu a avut niciun vot pentru.
  • Principalele motive ale respingerii, potrivit informațiilor Paginademedia.ro:
  • Este prea scump, în condițiile în care piața de publicitate pe presă scrisă este la aproximativ un sfert din cât era în 2008 (cca 20 de milioane de euro estimați în 2012, față de aproximativ 80 de milioane acum patru ani).
  • Studiul în actuala fomulă este nepotrit. Ar trebui să măsoare audiența integrată a ziarelor (poziție expusă de Cătălin Tolontan). Redactorul-șef al Gazetei sporturilor a propus măsurarea impactului articolelor asupra publicului, care să includă și preluările materialelor de pe print pe alte canale media.

Contactat de Paginademedia.ro, Cătălin Tolontan a declarat că “Este timpul să ne apărăm altfel drepturile”.

Cătălin Tolontan, pentru Paginademedia.ro:

“Producătorii de conținut din România nu mai sunt foarte mulți. Dar sunt foarte mulți cei care beneficiază de conținutul creat de noi. Este timpul să ne apărăm altfel drepturile.“

“După ziare, următoarea bulă care va exploda va fi cea a celor care fac investiții în conținut pe internet și care își vor da seama că în niciun caz nu își vor recupera din publicitate banii din aceste investiții. Drepturile acestor producători de conținut pe internet trebuie apărate altfel de către BRAT.”

Scrisoarea lui Cătălin Tolontan către Arina Ureche (director executiv BRAT) și către membrii asociației:

Daca imi amintesc bine s-a votat "Respingerea bugetului" si nu "Aminarea aprobarii bugetului", asa cum scrie in comunicatul tau.

Diferenta mi se pare esentiala si e valabila pentru orice manager (adica tu si echipa ta de la BRAT) in raport cu AGA (adica noi, cei care am votat).

Ti-o spun si pentru ca daca vor vedea ca s-a respins bugetul pentru prima oara in istoria BRAT (cum poti verifica in stenograma sedintei) atunci publisherii si agentiile vor realiza ca e serioasa de data asta si vor veni intr-o formula cu greutate la sedinta din 27 martie.

Iar tu si echipa executiva de la BRAT nu sinteti in situatia in care ati convins "actionarii" sa amine aprobarea bugetului SNA, ci in situatia in care bugetul prezentat de voi n-a adunat nici un vot pentru. Eu am rezervele mele ca publisher, imi doresc un alt gen de studiu, mai ieftin si mai apropiat de mult mai putinii bani pe care ii luam din publicitate, iar agentiile au avut si ele rezervele lor.

Deci ti s-a respins bugetul din perspective diferite si asta poate ca e bine sa te puna pe ginduri.

Ti-o spun cu prietenie, dar si ca sa incercam sa vedem exact unde sintem.

Sintem in punctul in care, prin vot, s-a spus studiul SNA+FOCUS nu merge asa inainte. Cum merge, vom vedea. Asteptam propuneri de la tine pentru 27 martie, venim si noi, fiecare, cu propuneri si vom decide impreuna."

Procesul Verbal al Adunarii Generale a Departamentului de Studii de Audiență din 15 martie, trimis de Arina Ureche, directorul executiv BRAT către membrii asociației:

"Aprobarea punctului destinat bugetului SNA FOCUS pentru urmatorul an de studiu a fost amanata pentru o noua sedinta, care va avea loc in data de 27 martie, cu incepere de la ora 16, la sediul BRAT.

Membri prezenti la AG au subliniat necesitatea identificarii unor solutii de descrestere a costurilor studiului si/sau de atragere a unor noi venituri, astfel incat contributiile membrilor, in special a editorilor, sa fie diminuate semnificativ. In acest sens, au fost discutate mai multe posibile directii:

  • Stabilirea unoi noi parametri ai studiului (volume santion, numar livrari, etc)
  • Atragerea unor venituri de la clientii de publicitate care au marcile masurate in partea de consum a studiului. Includerea unei marci in chestionar contra unei taxe anuale per marca.
  • Redistribuirea costului partii de consum a studiului (FOCUS)

Va rog sa participati la intalnirea din 27 martie, ora 16, de aceasta intalnire depinzand modul de continuare a studiului si parametrii acestuia. Singurul punct al ordinii de zi este cel destinat bugetului urmatorului an de studiu."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Acest SNA, din care rezulta ca un exemplar de ziar ca Gazeta Sporturilor, de pilda, e citit in medie de peste 10 persoane, e o rusine. Cine face niste calcule elementare isi va da seama ca membrii astia ai BRAT isi fura caciula unul altuia, ca se mint reciproc intr-o veselie a rebate-urilor, comisioanelor etc. Si pentru ca cineva trebuie sa plateasca, ei bine aia sunt clientii, adica cei a caror reclama apare si care sunt aburiti ca e vazuta de mult mai multa lume decat in realitate.
  • Felicitari Catalin! Te-ai trezit acum la spartul targului cand ati dat cu totii din presa de fundul sacului? De ani de zile BRAT-ul sta sta precum o capusa pe spatele mediei de la noi. E bine ca te-ai trezit dar cu p floare nu se face primavara. Avem de-a face cu un sistem intreg. Banii clientiilor de publicitate curg rauri, rauri spre rebate-uri, brat-uri, sna-uri trucate. Apropos draga Tolo: cat mai este rebate-ul pe internet? Stiai ca s-a ajuns la 30% chiar si la 50 % ?! Nu-mi spune ca esti un inocent. Dai din coditza si il platesti. Nu?

Trimite un comentariu