Skip to main content

Scăderi dramatice în vânzările ziarelor. Click! rămâne liderul ziarelor, dar vinde cu 50.000 de exemplare mai puţin

 

În ultimul trimestru al lui 2011, publicaţiile cotidiene au înregistrat o scădere a vânzărilor de până la 50.000 de exemplare pe apariţie, potrivit celor mai recente date publicate de Biroul Român de Audit al Tirajelor.

Publicitate

Ziarul Click! rămâne liderul ziarelor din România cu o medie de peste 154.000 de exemplare vândute pe apariţie.

În continuare, date despre cum au evoluat vânzările celorlalte ziare:

  • Pe segmentul quality, România liberă are o medie de 37.118 exemplare pe apariţie. Anul trecut, o parte din controalele BRAT în tipografii au semnalat diferențe între tirajele comandate în tipografie și cele găsite la fața locului, după cum a scris Paginademedia.ro. Explicația a fost că exemplarele fuseseră ridicate din tipografie până la venirea controlorilor BRAT.
  • Cea mai mare scădere a fost înregistrată de tabloidul Click!, care a avut un minus 54.291 de exemplare în perioada octombrie - decembrie, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2010.
  • Libertatea a ajuns a avut vânzri medii de 96.969 de exemplare pe apariţie, cu aproape 30.000 mai puţine decât în 2010.
  • Adevărul este pe locul al doilea între cele mai vândute ziare de calitate, cu o medie de 26.332 de exemplare pe apariţie. Este un nivel pe care cotidianul lui Dinu Patriciu nu l-a mai atins de la jumătatea lui 2008. Totodată, Adevărul a înregistrat un minus de 49.000 de exemplare pe apariţie, faţă de octombrie-decembrie 2010.
  • Vânzările Jurnalului Naţional aproape că s-au înjumătăţit în ultimul trimestru al lui 2011 faţă de cel al lui 2010, ajungând la o medie de 24.200 de exemplare pe apariţie.
  • Singura creştere la capitolul vânzări a fost a cotidianului Puterea, care a ajuns la o medie de 2.506 de exemplare vândute pe apariţie.

Vânzările medii zilnice ale principalelor publicații în perioada octombrie – decembrie 2011, comparativ cu aceeași perioadă din 2010:

Nume Publicatie   Total vanzari oct - dec 2011   Total vanzari oct - dec 2010   Diferenta  
Click! 154.593 208.884 -54.291
Libertatea 96.969 126.903 -29.934
Romania libera 37.118 40.909 -3.791
Gazeta Sporturilor 33.314 39.930 -6.616
Cancan 32.745 48.257 -15.512
Adevarul 26.332 75.340 -49.008
Pro Sport 25.354 31.423 -6.069
Jurnalul National 24.200 48.117 -23.917
Evenimentul zilei 15.058 18.197 -3.139
Ziarul Financiar 10.816 12.154 -1.338
Curierul National 3.157 3.137 38
Puterea 2.506 1.029 1.477

Citește și:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Romania Libera inca se vinde, suspiciunile au aparut la BRAT cand au constatat ca RL este cel mai vandut cotidian cu continut de calitate (la penultima strigare era al treilea dupa Adevarul si Jurnalul National).
  • @miezu'
    daca te vei uita la tirajele click pe octombrie, noiembrie si decembrie 2011 (vezi brat), ai sa vezi ca nici vorba de vreo scadere. Tot in jur de 200.000 de exemplare au tiparit, dar, pur si simplu, click nu se mai vinde. nu ca s-ar vinde deosebit celelalte doua tabloide! doar ca lumea a inceput sa-si dea seama ca din toate trei, click e cel mai slab. fara concursuri de milioane de euro si promovare pe tv, click nu face doi bani.
  • Draga Petrisor, aceste scaderi ale lui Click, nu vin din cauza crizei, ca internetul se dezvolta si se consolizeaza( asa o sa zica orlando:) ),ci vin din cauza prostiei lui Imre! Au scazut tirajele pana la mai putin decat se cumpara Click si a venit cu ideea( de la distributia de tigari cred) ca un produs trebuie sa aibe retur 0! Stai sa vezi urmatorul val, cand Click va avea medii de vanzare de aproximativ 45.000 exemplare....mai mare prostie nu putea sa faca. Ringier si Cancan(care apropos, nu mai scrie de vreun an si ceva de escapadele amoroase ale lui Imre) ar trebui sa I'll plateasca ca pe propriul angajat! Un imbecil...

Trimite un comentariu