Skip to main content

Sorin Enache, despre Kantar Media: Audiențele sunt măsurate de niște proști

 

Sorin Enache, directorul Realitatea TV, a adresat colegilor săi o scrisoare, în care-și manifestă uluirea față de audiențele postului de televiziune pe care-l conduce, audiențe care au scăzut dramatic.

Publicitate

Enache consideră că cei de la Kantar Media sunt niste proști. "Audiențele sunt așa cum sunt pentru că sunt masurate de niște proști ( nu cred ca și hoți)”, spune Enache în mailul trimis colegilor, citat de Impactnews.ro.

În scrisoare, directorul Realitatea afirmă:

“În anul 2012, ne întoarcem evul mediu al măsurării audiențelor. Nu cred foarte tare în paranoia că s-ar ști adrese, asta ar explica doar parțial balamucul ăsta, adica ar fi valabil doar pentru o anumita stație, dar nu cred.

 

Parerea mea este că cei de la Kantar Media sunt doar proști , nu și hoti. Ceea ce e rau într-un fel :-) , pentru ca fiind prosti nu înteleg ce li se întâmplă , se uita perplecși la noi, habar nu au unde greșesc . Au încercat să arunce cu tot felul de detalii tehnice, care nu sunt valabile atâta timp cât rezultatele sunt atât de aiurea”.

 

“Eu am fost mai preocupat de segmentul stațiilor de stiri , unde am vazut că Antena 3 are mai mult decat dublu peste noapte, Romania TV trece de la 0.1 la 0.5. Adică la o audiență pe care Antena 3 a facut-o după 2 ani de muncă, campanii de marketing, având brandul Antena și forța grupului Intact în spate. Din cauza lui Kantar ,televiziunea lui Sebi , care a apărut de pe o zi pe alta, și-a schimbat numele de 3 ori în 3 săptămâni, a făcut zero efort de marketing, ajunge în 24 de ore la 0.5.”

 

“ Nu luați așa în serios cifrele pe care le primiți momentan, pentru ca ele sunt varză”, concluzioneaza Enache.

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Dificultatea maxima la masurarea audientei tv este alegerea unui panel de masurare care sa respecte proportional toate categoriile socio-profesionale , de varsta , educatie , etc corespunzator structurii populatiei . Daca de pilda panelul de masurare este cu mai multi pensionari si someri decat trebuie , va creste audienta pentru emisiunile cu impact emotional mare si nivel al mesajului scazut cum sunt fierturile de raget si venin de la Antena3 si RTV . Acest panel este foarte greu de verificat , ar trebui ca cineva sa mearga pe teren sa constate veridicitatea lui .
  • Sunt de acord cu @Mihalea. Nici eu si nici sotul nu suntem someri si avem studii superioare, ceea ce nu pot afirma despre tine, dupa exprimarea "elevata" pe care o ai. Nu primim bani dar e asa usor sa vorbesti... Esti romanul clasic, nu stii despre ce e vorba dar te pricepi la toate. banuiesc ca te pricepi si la fotbal si politica, nu?
  • Nu sunt oameni cu venituri mici, someri sau pensionari ce care accepta masurarea adientei de catre Kantar media. Eu am acceptat si am bani si doua facultati si nu sunt platita de Kantar nici cu un leu. E usor sa iti dai cu parerea daca nu ai habar. Dar asa vorbesc oameni cu un IQ mic asa ca tine. Cuvantul WC si penibil te reprezinta (euuss). In strainatate mentalitatea e alta.
  • aidan ar trebui sa va uitati pe calendarul evenimentelor recente, care pentru statiile de stiri reprezinta aducatoare de audienta (vezi manifestatile cu arafat...)
  • Alex as accepta orice alt exemplu dar nu asta cu bratul. acolo lucrurile put de peste 10 ani, iar acum cu 30 de cititori pe aparitie la unele publicatii.... ce sa zic, sunt sigur ca interviurile se fac profi si panelul este reprezentativ
  • mihai, buna urare faci! este si logica totodata. sa gandim zic eu.
    el are vanzari mai mici ceea ce va duce la demiterea lui+taieri din bugetul de marketing [aici se fac primele corectii de obicei], dupa care o sa puna presiune pe tine si o sa vinzi cu 100-120. intelegi dilema mea?
  • stimate director de marketing in fmcg.
    voi astia de cheltuiti bani pe tv - cel putin asa va laudati- vreti preturi din ce in ce mai mici de la an. te anunt ca prostitutia pe tv nu a fost deloc aprobata in Romania. vreti programe de calitate? vreti sa nu mai vedeti numai rahat la tv? in loc de 150-160 la cpp, hai sa ne intelegem la un 230-250 si atunci toata lumea va avea de castigat ! pana atunci sper sa va scada vanzarile si sa se prinda ca au un bnevoie de un om nou la marketing !
  • nu spune ca RTV are cele mai alese programe. mai sa fie!!! ecranul la RTV este ca si al celor de la OTV, nu e mare diferenta. redactorul sef de la RTV este un mare fan al "senzationalului"si al "EXCLUSIVULUI". sa fim seriosi, or fi ei buni dar nu de astfel de audiente, niciodata!!!!
  • nu exista minuni si audiente barosane peste noapte!asta e un basm, frumos dar basm.adevarul este la mijloc. ceva s-a schimbat.dramatic si inexplicabil. nu or fi toti prosti. poate ca realitatea nu mai ce a fost,sigur ca da, este in ambele tabere si se vede ca nu-i prieste,sigur ca antena3 este agresiva si rau face, fara brutalitati si jigniri ar deveni prima televiziune a unui popor satul sa fie mintit,kanalD are cele mai infioratoare reality show-uri si stirile cel mai nefiresc citite in off,zici ca asculti un reality show nu stiri,noroc cu "vrei sa fii milionar?".biata tvr are stiri curate, neinzorzonate,cu cele mai putine greseli gramaticale,pe ea o trag in jos unii dintre prezentatori si talk-show-urile extrem de partinitoare neplacute celor care stiu cat de rau stau lucrurile in viata romaniei,raitarutv, are rateuri de imagine si sunet ca la soti acum 22 de ani, tehnic e o harababura,ma refer la live-uri ca mese rotunde nu am stat sa vad decat o data cu read si pareau de partea manifestantilor.s-ar putea ca intelegerea pt necazurile noastre sa le aduca ceva audiente. nimeni nu-i perfect, si cuvintele astea nu imi apartin,dar intr-o luna,doua, obiceiurile telespectatorilor nu se schimba intr-atat de dramatic.nimic in lume nu se schimba mai incet decat OBICEIURILE!fiecare se uita la ce s-a uitat in ultimii ani.
    obisnuinta este o a doua natura asa ca...nu se intampla minuni, se intampla ca s-a schimbat masuratorul de audiente. kantar s-ar putea sa ciupeasca la cantar.
    naty- tu nu ai aflat ca ziua de munca este de cel mult 10 ore?si ca restul de ore se numeste: timp liber? uite ca angajatii au dreptul, castigat, sa aiba opinii! daca iti face rau acest fapt, cauta o tara unde oamenii sunt tinuti fara internet. coreea de nord te-ar coafa? acolo toti isi fac meseria 24 din 24 si nu comenteza, pupa poala conducatorului iubit rupt din soare!.un rai pentru mentalitatea ta.in romania oamenii muncesc, mult si pe bani putini. prea multi la negru,ca n-au alternative,dar muncesc.nu va mai imbatati cu apa rece cum ca suntem niste putori proaste!muncim si gandim,o nenorocire altminteri pentru cei care doreau sa muncim nu sa gandim!
  • Uite fix de asta nu are Realitatea audienta pt ca in loc sa isi fac meseria angajatii de acolo sunt ocupati sa comenteze pe bloguri se vede de la o posta manuta postacilor de la realitatea tv. asa ca domnule Enache va doresc scufundare rapida ancorat in realitatea (:::
  • audientele de la RTV sunt cu siguranta hiperbolizate. Ce se intapla in interiorul RTV este demn de un circ ieftin la care participa din pacate si oameni care nu iubesc astfel de manifestari. pe acest site se scria cu ceva timp in urma despre alaturarea unor oameni de televiziune destul de importanti, cu destula experienta, care au plecat din locuri ca Antenele, pro si altele, si care au venit la RTV cu toata inima sa faca lucruri spectaculoase. nimeni insa nu scrie ca aproape toti au fost determinati sa plece din cauza "micilor"probleme. daca cineva are curiozitatea se pot descoperi multe "mici" nereguli.
  • Tu stii cine are people metru in casa? Pare ca esti din "sistem" :)...Niste oameni cu venituri mici, someri,pensionari carora Kantar le arunca cativa lei pe luna...

    Cata minte sa ai sa crezi ca un om cu un IQ mediu ar accepta sa aiba people metru in casa?Inseamna inca o telecomanda pentru fiecare TV.Cand te duci la WC sa apesi pe buton, cand revii, sa faci la fel..si tot asa... :)
    Penibil!

    Singurii care pot da audientele reale sunt "cablistii" dar nu exista nici un interes pentru asta nici macar din partea celor care sunt direct interesanti...adica cei care platesc pentru publicitate. :)
  • Dl Sorin Enache pare rupt de realitate (cu r mic), daca nu sesizeaza deficientele postului de stiri pe care il conduce. O demonstreaza chiar faptul ca abia acum, la final de luna, afla si/sau discuta cu colaboratorii sai despre audienta slaba a Realitatii TV!!! Pai Gadea, la A3, face o promovare continua, agresiva, din toate nimicurile... Nici R(aitaru)TV nu e departe. Nu ii aprob si nu gust genul lor de promovare, dar atitudinea mioritica a lui Sorin Enache e la celalalt pol, cu consecintele evidentiate de audienta.
  • Flacau, las-o jos ca face valuri! Sistemul de masurare nu ii elimina pe aceia susceptibili de a fi adormit dupa un anumit timp in care nu au schimbat canalul. Ai facut statistica la Stefan Gheorghiu? Nu zice nimeni ca nu se poate fura sau chiar ca nu se fura dar inaintea stabilirii reprezentativitatii se desfasoara un studiu care clarifica toate angoasele tale legate de venituri, numar de televizoare, etc. Pe baza studiului astuia, validat de un comitet tehnic, se stabileste panelul. Asa ca lasa-ne! Nu te pricepi.

Trimite un comentariu