Skip to main content

Studiu: 90% dintre români - "televiziunea mă ajută să fiu la curent cu știrile"

 

Potrivit unui studiu comandat de Discovery Channel, 90% din români consideră că televiziunea îi ajută să fie la curent cu știrile, 85% spun că le-a dat acces la informație, iar 44% au declarat că au învățat o limbă străină uitându-se la televizor.

Publicitate

În ceea ce privește postul Discovery, respondenții au declarat că Bear Grylls este prezentatorul preferat. Totodată 52% dintre respondenți consideră că Discovery Channel este combinația perfectă pentru divertisment și informație, în timp ce 17% declară că Discovery este unicul motiv pentru care încă mai au televizor sau abonament la TV.

Studiul a fost desfășurat de Mercury Research în februarie 2012 pe un eșantion reprezentativ la nivel național pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani din mediul urban.

Cercetarea mai relevă că barbații urmăresc mai mult Discovery decât femeile. 90% din cei intervievați se uită zilnic la televizor, iar 43% dintre ei urmăresc zilnic Discovery Channel.

Cum arată televiziunea ideală?

  • Ma face să simt că petrec timpul cu folos.
  • Îmi oferă informații utile.
  • Îmi lărgește aria de cunoștințe.

 

Cum este perceput Discovery

  • 62% - Discovery Channel a avut un efect pozitiv aspra vieții respondenților prin cunoștințele pe care la-au dobândit urmărindu-l.
  • 17% - Discovery Channel este singurul motiv pentru care încă mai au televizor.
  • 48% - Dacă ar fi o persoana, Discovery ar fi o combinație între explorator și om de știință.
  • 33% - Discovery  ar fi un prieten de la care ai ce învăța.

 

Emisiunile preferate:

  • Cum se fabrică - 75%
  • Tehnici esențiale de supraviețuire - 65%
  • Vânătorii de mituri- 49%
  • Top Gear - 35%
  • Meserii Murdare - 25%
  • Monștrii apelor - 20%
  • O pradă mortală - 11%.

Realizatorii preferați:

  • Bear Grylls - 60%
  • Adam Savage și Jamie Hyneman - 41%
  • Jeremy Clarckson din Top Gear - 39%
  • Mike Rowe- 28%
  • Danny Forster din Tehnologie extremă - 24%

Studiul a fost prezentat astăzi în cadrul unei conferință susținută la Londra cu ocazia împlinirii a 15 ani de când Discovery Channel este în România. Carmen Andronache, reporterul paginademedia.ro, transmite de la eveniment.

Citește și:

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Se presupune că eşantionul pe care s-a realizat studiul este reprezentativ pentru toată populaţia României.

    Ce-mi place mie e că se miră de procentul bărbaţi / femei care se uită la Discovery. E normal, sunt câteva emisiuni bune cu maşini pe când de modă n-am văzut niciuna :))).
  • lipsa de profesionalism este a celor de la mercury. este gresit sa spui "eșantion reprezentativ la nivel național pe publicul cu vârste între 18 și 49 de ani din mediul urban", corect este "esantion reprezentativ pentru publicul cu varsta intre 18-49 ani din mediul urban". esantion reprezentativ national inseamna esantion raportat la intreaga populatie, indiferent de mediul de rezidenta sau varsta. daca au pus in raport "reprezentativ national" cei care au redactat comunicatul de presa au folosit expresia "% dintre romani" justificat. asa e cand faci studii de piata cu amatorii :))
  • 99 % dintre români?! :lol: Really! Nu dintre cei intervievați/chestionați? Asta ar fi descoperirea secolului, dacă ar putea cineva proiecta acest procent peste TOȚI românii. Mă așteptam la mai mult profesionalism de la Discovery și, categoric, la un limbaj mai profesionist și mai plin de acuratețe.

Trimite un comentariu