Skip to main content

Probleme în SUA: Taxele mari pentru programele de sport îi împing pe americani pe net

 

Temeri pentru furnizorii de programe de sport în sistem Pay TV din America. Drepturile de difuzare foarte scumpe duc la scumpirea abonamentului, iar consumatorii ar putea migra pe net.

Publicitate

Convergence Consulting Group estimează că 1.05 milioane de americani au renunțat la abonamentele pay-TV pentru a viziona competițiile online în 2011, scrie BusinessWeek.

 Analiza BusinessWeek, în continuare:

 

(P) Vrei să explorezi piețe noi și mai riscante, dar cu un potențial de creștere mai mare?

 

Odată cu deschiderea sezonului de baseball are loc creșterea anuală a taxelor percepute de cabliști. Cererea mare pentru sport a sprijint dintotdeauna sistemul pay-TV în SUA, mai ales pentru că taxele pentru difuzarea competițiilor sunt ușor de acceptat pentru telespectatori. Sezonul acesta însă, sistemul pay-TV încearcă să găsească soluții ca taxele pe programele de sport să nu-i îndepărteze pe consumatori.

Taxele pentru sporturile televizate cresc aproape de două ori mai mult decât celelalte taxe, adunând astfel profituri pentru companiile care practică pay-TV, precum DirecTV (DTV), Dish Network (DISH) și Time Warner Cable (TWC).

Prețul de 2.3 miliarde de dolari pe care îl vor plăti investitorii Magic Jonson pentru Los Angeles Dodgers sună absurd având în vedere faptul că Fox Sports și Time Warner Cable vor plăti pentru drepturile de difuzare ale meciurilor echipei.

"Haide să facem ca oamenii care vor sport să plătească pentru asta", spune Pat Doyle, directorul financiar al DirecTV, cel mai mare serviciu de satelit din US.

Directorii companiilor de cablu și satelit se tem că abonații s-ar putea să opteze pentru Netflix, Hulu și ale opțini bazate pe entertainment online.

Un abonat obișnuit al sistemului de cablu plătit la Walt Disney, cel mai scump operator, plătește 5,06 de dolari pe abonament lunar.

În medie, costul pentru rețeaua de sporturi regionale a crescut cu 52% în ultimii cinci ani, la 2,49 de dolari pe utilizator pe lună, estimează Kagan. Aceeași companie de cercetare estimează că taxa pe rețeaua de sporturi regionale va crește la 8.3 % anul acesta.

Chiar dacă industria face eforturi să aducă tot mai multe programe sportive, numărul total de consumatori ai primelor patru companii care furnizează servicii pay-TV (Comcast, DirecTV, Time Warner Cable, și  Dish Network) a scăzut constant în ultimii doi ani.

Costurile mari pentru sporturi trag în jos profiturile, mai ales când rețelele forțează distribuitorii să ia la pachet mai multe competiții sportive, spune directorul executiv al Warner Cable Glenn Britt, în luna martie. "Prețurile programelor pot crește astfel mai repede decât prețul de distribuție."

DirecTV, Cox Communications și Time Warner Cable experimentează pachete de programe care exclud competițiile sportive. "Dacă aș avea o baghetă magică, primul lucru la care aș renunța ar fi rețeaua de sporturi regionale", spune CEO-ul Direct TV Mike White. "Prețul este mult prea mare."

 Sursa foto: ProSport.ro.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu