Skip to main content

RCS – Intact, războiul de sâmbătă: RCS aruncă vina pe Intact – “au cerut 7 milioane de euro.” Antenele întrerup programul și acuză RCS de manevre politice

 

RCS și Intact și-au continuat războiul sâmbătă după ce, vineri, Antenele au fost scoase de pe platforma DigiRCS a acuzat Intact într-un comunicat că a cerut 7 milioane de euro pentru retransmisia Antenelor. "Este prima dată în opt ani când cer bani pentru retransmie", spun cei de la RCS.

Publicitate

RCS a venit și cu un document care arată că Intact a somat RCS să nu mai transmită posturile (vezi foto).

În replică, Antenele au întrerupt emisia sâmbătă, spre miezul nopții, pentru un comunicat citit de Sandra Stoicescu, în care, printre altele, au acuzat RCS de “tehnici de manipulare folosite de actuala putere.”

Comunicatul, reluat după miezul nopții:

Comunicatele RCS și Intact, în continuare:

RCS: Antena Group a cerut 7 milioane de euro pe an

În comunicatul de sâmbătă, RCS spune că Antena Group a cerut 7 milioane de euro pe an.

“Antena Group a somat RCS & RDS sa inceteze difuzarea prin satelit a canalelor "Antena", daca nu achita o taxa anuala de peste 7 milioane de euro. Este pentru prima data in ultimii 8 ani cand Antena Group cere bani pentru retransmisia prin satelit a canalelor "Antena". (...) Pretentia financiara ar fi obligat RCS & RDS sa majoreze tarifele serviciilor Digi prin satelit.”

Comunicatul RCS:

RCS & RDS precizeaza ca Antena Group i-a cerut peste 7 mil. euro pe an pentru retransmisia canalelor "Antena"

Antena Group a somat RCS & RDS sa inceteze difuzarea prin satelit a canalelor "Antena", daca nu achita o taxa anuala de peste 7 milioane de euro. Data limita pentru cererea Antena Group era 20 aprilie 2012, ora 00.00.

 

Antena Group a somat RCS & RDS sa inceteze difuzarea prin satelit a canalelor "Antena", daca nu achita o taxa anuala de peste 7 milioane de euro. Data limita pentru cererea Antena Group era 20 aprilie 2012, ora 00.00. Daca dupa data si ora mentionate, RCS & RDS ar fi continuat sa retransmita canalele "Antena", Antena Group ar fi urmat sa apeleze la "toate masurile legale, inclusiv plangeri de natura penala", (vezi documentul din foto).

 

Este pentru prima data in ultimii 8 ani cand Antena Group cere bani pentru retransmisia prin satelit a canalelor "Antena". Pretentia financiara ar fi obligat RCS & RDS sa majoreze tarifele serviciilor Digi prin satelit. Compania noastra are in prezent cele mai mici tarife de pe piata, direct corelate cu puterea de cumparare a abonatilor. Acesta este motivul pentru care RCS & RDS nu poate accepta cererea Antena Group prin care abonatii sai ar trebui sa plateasca o factura substantial marita, fara a beneficia de nimic suplimentar.

 

RCS & RDS ramane consecventa scopului sau de a oferi abonatilor posturile de televiziune pe care si le doresc si de aceea:

 

RCS & RDScere public Antena Group acordul de retransmisie pentru posturile Antena 1 si Antena 3 pentru a le oferi abonatilor fara plata suplimentara.

 

(P) Vrei să asiguri creditul obținut de partenerul din străinătate pentru achiziționarea produselor și serviciilor furnizate?

 

Intact: RCS dezinformează grosolan publicul și îl utilizează ca element de presiune asupra Intact

În comunicatul citit de Sandra Stoicescu, Intact acusă RCS de “abuz de forță” și consideră societatea de comunicații “integral răspunzător pentru privarea telespectatorilor și abonaților săi de programele Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia și GSP TV”.

“Utilizand tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCS dezinformeaza grosolan publicul si il utilizeaza ca element de presiune asupra Intact in incercarea de a justifica actiunea cu conotatii politice de scoatere in special a programelor Antena 1 si Antena 3 de pe platforma Digi.”

Comunicatul Intact:

Intact Media Group nu cedează șantajului practicat de RCS

Intact Media Group considera RCS – RDS integral raspunzator pentru privarea telespectatorilor si abonatilor sai de programele Antena 1, Antena 2, Antena 3, Euforia si GSP TV. RCS nu a respectat nici cele mai elementare norme de conduita comerciala, ignorand cu rea credinta solicitarile Intact Media Group de a ajunge la un acord si luand decizia intempestiva de a scoate din grila de programe de pe satelit posturile Intact cu o zi inainte de termenul stabilit pentru negocierea conditiilor comerciale privind retransmisia.

 

RCS RDS a ales cu rea vointa sa intrerupa discutiile, facand abuz de forta, incalcand grav interesele abonatilor si contractele incheiate cu acestia. Compania de cablu si DTH a incasat sume fabuloase, de ordinul sutelor de milioane de euro, din abonamentele incheiate cu telespectatorii, sume de bani care au fost investite in posturi proprii de televiziune inchise dupa sase luni de la lansare, sfidand astfel interesele clientilor.

 

RCS-RDS plateste in mod constant sume de zeci de milioane de euro anual pentru retransmisia a zeci de posturi cu audiente nesemnificative. Compania de cablu incearca sa obtina difuzarea gratuita a posturilor celui mai important grup de presa romanesc, care inregistreaza audiente importante. RCS-RDS incaseaza astfel sume mari de la telespectatorii televiziunilor Intact si ii foloseste pentru a isi finanta propriile posturi lansate din interese politice.

 

IMG solicita RCS-RDS sa faca publice telespectatorilor sumele de bani pe care le plateste pentru retransmisia posturilor tv din grila de programe. In acest fel, publicul se va convinge de reaua credinta si maniera abuziva pentru RCS o are fata de posturile romanesti cu audienta semnificativa in dauna interesului legitim al telespectatorilor.

 

Utilizand tehnici de manipulare folosite de actuala putere, RCS dezinformeaza grosolan publicul si il utilizeaza ca element de presiune asupra Intact in incercarea de a justifica actiunea cu conotatii politice de scoatere in special a programelor Antena 1 si Antena 3 de pe platforma Digi.

 

Intact Media Group multumeste telespectatorilor pentru solidaritatea manifestata in ultimele zile. Pentru reclamatii privind scoaterea abuziva de pe platforma Digi a posturilor TV Intact, publicul poate suna la numarul de telefon 0214091791,unde operatorii preiau apelurile 24/24.

 

Vezi filmul evenimentelor de vineri, pe Paginademedia.ro, AICI.

 

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • nu scrie in contract ca trebuie sa ai antenele....alooo...in orice contract al oricarui distribuitor nu o sa vedeti o grila fixa...nu au cum.
    De E LACHE Sorin...e cu un tupeuuuu... altfel cum putea fi mare director daca nu excela la nesimtire si tupeu?
    Sandra..a prezentat pozitia postului? frumoasa pozitie...desi as prefera s-o vedem in alta pozitie...
    Vorba lui Badea...nu mai pot cu astia cu creierul spalat.
  • Nu milioane, miliarde de romani sustin antenele, asa era corect...Au fost manifestatii si la New York, Londra si baza lunara ALpha 1.
    Traiasca tatuca voiculescu, sper ca a mai facut exercitii la muschiu ala din dos, sa nu mai aiva scapari de gaze la tv..
    Vedel-ash in zeghe
  • Cine nu da dreptate antenelor...e basist, nu? in orice problema dezbatuta in tara asta. Sa-si faca platforma proprie daca se vor transmisi. Antenele vor sa fie distribuite pe satelit...atunci sa plateasca acest serviciu de retransmisie... nu sa platesca firma care plateste satelit, mentenanta, echipamente. Sa ceri socoteala la banii investiti de alta firma..asa ceva ...domnule Elache Sorin, aveti o problema cu tupeul! Incurajez DIGI sa nu cedeze acestui santaj/linsaj mediatic practicat de Voiculescu.
  • Mai nesimtiti si mai mincinosi sunt cei de la varanul grup. Ce a facut pentru tara? RCS&RDS SPONSORIZEAZA FOTBALUL, HANDBALUL POLO, PRIMARIILE DIN ANUMITE JUDETE, INVESTESC IN EXTINDERE.
    Cei mai multi bani sunt programele DISCOVERY (a se vedea PBX telecom). La mine Discovery au cel mai mare raiting total la 70%, DIGI SPORT 20%, IAR RESTUL 9.9%, varan 1 si varan 3 de abia 0.01%!
    Si nici nu-i suport pe cotrocenii pe care-l compar cu o hazna.
  • Traim intr-o tara in care abuzurile nu sunt sanctionate. Aceasta firma de cablu isi bate joc de toti clientii pe care ii are.
  • Oameni buni..cand te mananca te scarpina cineva...deci Antena si-a cautat-o si a primit-o..intrebare intrebatoare de 100 PCT..

    De ce nu si-o incearca si cu DTH de la Dolce, Boom sau Focus ? Sa ceara si aici nu 7 mil sa-i anihileze de pe fata pamantului. Au uitat ca puneau casete pe tren catre operatori de CATV din afara Bucurestiului ca sa le fie difuzata o emisiune de astazi peste 1-2 zile diferenta..
  • Nu inteleg toata tevatura asta.
    RCS ar trebui sa faca un pachet separat pentru posturile intact, pe care sa il vanda pe langa pachetul de baza. Cred ca ar veni aproximativ 3-4 EUR / luna. Sa vad atunci cati or sa plateasca pentru posturile respective.
    Cred ca in medie un program costa cam 10 eurocenti / abonat /luna. Mi se pace ca antenele cer cam muuult raportat la ceea ce transmit.
  • asa se poate spune ca si rcs era foarte dornica sa retransmita posturile InTACT dar intrarea in anul electoral le-a schimbat optica. nu-i exclus ca dupa alegeri sa fie foarte deschisi
  • nu e vorba de plata drepturilor juridic stabilite in ambele cazuri? in plus ar fi important sa stim care era statutul must carry pe satelit atunci - .

Trimite un comentariu