Skip to main content

Ce soluții a găsit Guvernul francez pentru a reduce pierderile televiziunilor publice

 

Publicitate

Senatorii David Assouline (PS) și Jacques Legendre (UMP) au făcut un bilanț critic al reformei audiovizualului public din 2009, când a fost scoasă de pe canalele publice reclamele după ora 20.35, scrie LeFigaro.fr.

O serie de posibile măsuri sunt trecute în listă: reintroducerea publicității în prime time sau taxa plătită indiferent dacă franceziii au sau nu televizor.

Într-un raport, ei se plâng că presiunea publicității asupra canalelor publice n-a adus nicio schimbare în bine semnificativă pentru telespectatori și a dus la dezorganizarea instituțiilor publice de presă.

 

Situația actuală din Franța

Cei doi senatori estimează că, din 2009, Statul francez a finanțat instituțiile publice de presă cu 629 de milioane de euro pentru a suplini parțial lipsa publicității pe canalele publice.

Acest proiect de lege a fost unul controversat, cei doi experţi cred că această reformă "nu a reuşit să ofere într-adevăr o direcție editorială nouă canalelor France Télévisions, accentul pe misiunile de tipul serviciului public au fost demarate înainte de reformă, şi nu a fost în mod necesar aprofundat ulterior.

Managementul grupului de presă spune că "finanțarea cu 85% din resurse nu a dus la niște profituri mari.

Echilibru actual al France Television se datorează, în principal, unei scăderi a cheltuielilor de 7%, ce corespunde digitalizării canalelor. Economia făcută a fost de aproximativ 50 milioane.

În plus, grupul a economisit 40 de milioane de euro. Dar France Télévisions a absorbit o parte din această sumă din cauza creşterii producțiilor din grilă cu 2,8%.

Soluții pentru a menține echilibrul financiar al canalelor France Television

Anul 2012 se anunță a fi unul dificil. Grupul de presă estimează o pierdere a veniturilor din publicitate de 30 de milioane de euro de acum și până pe 30 iunie.

Pentru a-și păstra echilibrul, canalele publice mizează că această scădere nu se va accentua în următoarele luni. Totuși există mai multe incertitudini, iar una importantă este legată de colectarea taxelor pentru serviciul public de la cetățeni, care ar putea aduce o pierdere cuprinsă între 60 și 90 de milioane de euro în 2012.

Problema este că aceste sume reprezintă cea mai mare parte din cele 2,8 miliarde de euro proveniți din bani publici. Această situație i-a forțat pe politicieni să examineze problema taxei.

  • Inițiativa legislativă de introducere a taxei și pentru a doua locuință se află pe masa Guvernului francez. Dar nici acest lucru nu va fi suficient.
  • O altă soluție este reintroducerea publicității după ora 20.35 pe canalele France Television. Această măsură va atrage furia canalelor private.
  • O altă propunere este plata serviciilor publice de televiziune indiferent dacă cetățenii francezi au sau nu un televizor, din moment ce acum posturile publice sunt urmărite de pe tablete, calculatoare și smartphonuri.
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu