Skip to main content

Panotajul, la primele monitorizări. Electoralele au fost motorul industriei

 

Publicitate

Analizele BRAT se extind în zona outdoor. Organizația are, de astăzi, monitorizări ale investițiilor în publicitatea stradală.

Datele analizei pentru perioada 16 aprilie – 17 iunie arată că electoralele au fost motorul industriei pentru această perioadă. Aproape 20% din fețele publicitare au fost din zona candidaților la alegerile locale.

MIP OOH monitorizază campanii publicitare outdoor desfășurate în locații din București și din țară și sunt vizate panourile deținute de Affichage, Clear Channel, Euromeda Group, Media Advertising, New Age Advertising agency, News Outdoor, Ultravision, Universal Studios, Way Media.

Campaniile sunt raportate săptămânal de către fiecare jucător din outdoor, iar BRAT se va ocupă de verificarea a minimum 10% din fețele unei campanii.

Elvira Munteanu – director general Universal Solution.

Nevoia înființării acestui departament a fost dată de piață. Acest domeniu nu a furnizat până acum date validate și recunoscute de toată industria. Înființarea acestui departament este lăudabil pentru că vom avea date transparente ce pot fi verificate de orice companie.

 

Carmen Stancu – Affichage:

Au fost niște încercări acum mulți ani de a demara o evaluare a campaniilor. Comparativ cu alte medii, noi nu suntem așa fericiți, este greu să măsori impactul unei campanii outdoor și este și foarte scump. Agențiile au date oficiale din partea noastra.

Mihai Trandafir, Universal McCann:

Vorbim de o piață de multe ori contestată de clienți și de multe ori calitatea sau investițiile în outdoor au fost puse sub semnul întrebării din cauza lipsei transparenței. Sunt convins că vom aduce lucruri bune care să aducă mai multă transparență.

Cum arată primele monitorizări

  • În perioada 14 aprilie – 17 iunie au fost monitorizate aproximativ  20.000 de fețe-suport, cu o valoare la rate card de 8,7 milioane.
  • 59% din fețe sunt în țară, restul fiind în București și Ilfov.

Top clienți de publicitate

Electorale 17,6%
Carrefour – 8,24%
Vodafone – 5,71%
Orange – 5,16%
Dedeman – 4,7%
Mărcile comunicate
Electorale – 16,5%
Carrefour – 8,24%
Vdafone – 5,41%
Orange – 4,75%
Dedeman - 4,7%

Număr de fețe ocupate de companiile participante la studiu în perioada 14 aprilie - 16 iunie: 

Euromedia Group – 8.976
News Outdoor România – 3.841
Affichage – 3.405
New Age Advertising Agency – 1.181
Universal Solution - 931
Way Media – 666
Ultravision - 552
Clear Channel – 175
Media Advertising - 147

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu