Skip to main content

13 august: Foștii președinți ai TVR, despre închiderea TVR Cultural și TVR Info: nu va avea efectele scontate

 

Publicitate

Tudor Giurgiu, Alexandru Lăzescu și Valentin Nicolau, despre TVR. Contactați de reporterii EVZ, foști directori ai televiziunii publice au declarat că închiderea celor două posturi nu va avea nici pe departe efectele scontate, ba mai mult au atras atenția și asupra faptului că restructurările ce urmează a avea loc ar putea fi făcute pe criterii nu tocmai profesionale.

Tudor Giurgiu: ”Nu cred că TVR Cultural avea pierderi exagerate. Din ceea ce îmi amintesc, costurile erau reduse, cheltuielile cu licențele și spațiile erau destul de mici și nu cred că se justifica o astfel de decizie”.

Alexandru Lăzescu: "Consumul de resurse din TVR nu se schimbă semnificativ fără TVR Info și TVR Cultural. Vor trebui să găsească alte formule. În televiziunea publică, 55% din cheltuieli sunt făcute cu plata salariilor, acolo vor trebui făcute reduceri. Nu știu însă dacă restructurările vor fi făcute în funcție de competențele salariaților".

Valentin Nicolau: "E un moment funebru pentru Televiziunea Română, iar decizia este expresia unei incompetențe și o dovadă a intervenției politicului în TVR".

DEZBATERE EVZ. Foști directori ai TVR: Nu se justifica o asemenea decizie. Cum comentaţi închiderea TVR Info și TVR Cultural?


SĂFTOIU EXPLICĂ. Claudiu Saftoiu, presedintele TVR, spune intr-un interviu acordat Mediafax ca SRTv are o pierdere de 145,6 milioane de euro, iar desfiintarea TVR Info si TVR Cultural, desi dureroasa, e necesara si va fi urmata, pana la 15 august, de renuntarea la toti colaboratorii TVR Info

Numărul de disponibilizări (din totalul de 3.400 de oameni din TVR) va fi precizat după discuțiile cu sindciatele. Pana atunci insa vor trebui sa plece cateva zeci de colaboratori de la TVR Info, televiziunea de stiri a SRTv care la 15 august isi va inceta emisia. "TVR Info nu a fost niciodata sustenabil financiar in TVR", subliniaza Claudiu Saftoiu.

Saftoiu estimeaza ca numarul sefilor din TVR (circa 120 de "sefi si sefi mai mici" in prezent) va scadea cu pana la 75%. Probabil pana in luna septembrie, TVR va organiza concursul pentru ocuparea functiei de director al Stirilor TVR, care este ocupat acum interimar de Claudiu Lucaci.

Si la Stirile TVR se vor produce modificari semnificative. Saftoiu precizeaza ca, la initiativa sa, CA a aprobat vineri ca Directia de Stiri sa treaca "sub o autoritate profesionala", si sa nu ramana in subordinea presedintelui - director general al TVR, care este numit pe baza algoritmului politic potrivit Legii nr. 41 din 1994 privind organizarea si functionarea SRTv.

"Este mana pe care o intind jurnalistilor din TVR, cu responsabilitate, generozitate si buna-credinta, mai cu seama celor care fac Jurnalul si stirile de peste zi. Vreau sa insemne un mesaj de depolitizare clara a continutului redactional in Televiziunea Romana", spune Saftoiu, precizand ca departamentul Stirilor va fi coordonat de un producator general, care va raspunde in fata Comitetului Director din TVR.
INTERVIU - Săftoiu: TVR are o pierdere de 145,6 milioane de euro. Trebuie să tăiem în carne vie


PETIȚIE PENTRU TVR CULTURAL. O petiţie împotriva desfiinţării TVR Cultural, postată vineri pe site-ul petitieonline.ro, după anunţarea acestei măsuri de conducerea Televiziunii Române, a strâns până în prezent peste 2.300 de semnături, notează Adevărul.

"În conformitate cu hotărârea Consiliul de Administraţie al Societăţii Române de Televiziune, nr. 106 din 10.08.2012, se propune o nouă structură <>", se arată în textul petiţiei.
Mii de semnături împotriva desfiinţării TVR Cultural. Oana Pellea, Florin Chilian şi Valentin Nicolau, printre semnatari


ATAC PĂCĂTOS LA CAPATOS. Mircea N. Stoian, invitatul permanent al emisiunii de noapte de la Antena 1, a declarat că unul dintre motivele pentru care a ales să plece este acela că ajunsese „o legumă de televiziune”, scrie Evenimentul zilei.

După ce a invocat că a părăsit show-ul de la Antena 1 din cauza salariului mult prea mic, Mircea N. Stoian a explicat, pe contul său de Facebook, că remunerația n-a fost singurul motiv din cauza căruia a plecat de la Un Show păcătos.

"Legat de plecarea mea de la emisiunea Un show păcătos ar trebui să fac o precizare care se impune. Imaginea construită fără voia mea, dar cu acordul meu tacit care vad că prinde acum este aceeea de moș libidinos și prost PUȚINI AU ÎNȚELES, ȘI MĂ REFER AICI LA CEI INTELIGENTI că am jucat un rol poate cel mai lung și mai dificil din viața mea. Am fost libidinos pentru că așa cerea personajul (..) La Capatos am ajuns o legumă de televiziune.
Mircea N. Stoian atacă din nou emisiunea "Un show păcătos": "Eram o legumă de televiziune. Aveam rolul de moș libidinos și prost"


DISCOVERY PE BANI. RCS&RDS, cel mai mare jucător de pe piaţa de cablu TV, internet fix şi TV prin satelit, a scos săptămâna trecută din grila de bază programele Discovery, vizionarea acestora făcându-se acum contra-cost, scrie Capital.

Canalale Discovery World, Discovery TLC România, Discovery Science, Investigation Discovery pot fi vizionate de clienți numai dacă plătesc o taxă de 7 lei, conform operatorilor din call center. Acești au spus că operatorul nu este obligat să furnizeze aceste canale clienților, ci doar un anumit număr de canale.
RCS&RDS nu mai oferă gratis posturile Discovery


DIGI SPORT, SIGLĂ NOUĂ. Digi Sport va transmite urmatoarele trei sezoane (august 2012 – mai 2015) ale celor mai titrate competitii fotbalistice din lume, UEFA Champions League si Europa League. Totodata, RCS&RDS a anuntat ca va schimba incepand din acest weekend identitatea vizuala a televiziunii proprii de sport, scrie Wall-Street.
RCS&RDS transmite pe Digi Sport urmatoarele trei sezoane Champions League si Europa League


PLAGIAT LA TIME. Fareed Zakaria, un cunoscut jurnalist american specializat pe afaceri externe, a fost suspendat de CNN si de revista Time pentru care lucra, dupa ce a fost prins ca a plagiat dintr-un articol aparut in revista New Yorker, in cel mai recent scandal de plagiat din jurnalismul american, scrie The Guardian, citat de Hotnews.

Zakaria scrie editoriale pentru Time si are la CNN o emisiunea de televiziune. El a scris un articol pentru revista despre politica detinerii de arme in SUA in urma atacului din cinematograful din Colorado, iar o versiune prescurtata a editorialului a aparut si pe site-ul CNN. Paragrafele respective se refera in mare la prezentarea unui context istoric despre politica armelor in America.

Zakaria a emis un comunicat in care si-a recunoscut greseala, spunand ca cei care au semnalat asemanarile "au dreptate. Am facut o eroare teribila. Este o scapare grava si este in intregime vine mea. Imi cer scuze autoarei, editorilor mei de la Timesi cititorilor."

Time a anuntat ulterior ca il suspenda pe acesta timp de cel putin o luna. CNN l-a suspendat de asemenea, fara a preciza pentru cat timp.
Jurnalistul american Fareed Zakaria, angajat al CNN si Time, a fost suspendat pentru plagiat


Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • giurgiu si lazescu, demolatorii tvr, ar face bine sa-si tina gura!daca nu erau ei nu era nici tvr in situatia asta!cinica ideea de a-l intreba pe jack spintecatorul cum se poate face bine prostituata care zace cu matele pe afara!puteati gasi persoane nepatate care chiar se pricep la redresarea unei televiziuni. dar astia doi? ASTIA? intrebi hotii cum sa-si revina jefuitul? jefuitul de ei, hotii?asta e fara precedent!

Trimite un comentariu