Skip to main content

Șeful mare Discovery, scrisoare deschisă către abonații RCS: “Suntem indignaţi de ceea ce se întâmplă”

 

Publicitate

"Suntem indignați de ceea se se întâmplă", arată într-o scrisoare deschisă Mark Hollinger, președinte și CEO Discovery Networks International.

Scrisoarea este adresată abonaților RCS, după ce cablistul a decis să scoată din grila canalul Discovery.

Din scrisoare:

  • "Având o poziţie dominantă în piaţă, dacă RCS&RDS va continua să elimine canale precum Discovery, în final, telespectatorul va rămâne cu foarte puţine opţiuni în ceea ce priveşte producţiile de calitate, ca cele pe care noi vi le-am oferit, zi de zi, în ultimii 15 ani."
  • "Discovery a oferit celor de la RCS&RDS reduceri ale tarifelor tocmai pentru a veni în întâmpinarea preocupărilor lor legate de condiţiile economice în schimbare din România şi poziţia lor pe piaţă. Cu toate acestea, nu au considerat necesar să se întoarcă la masa negocierilor."
  • "Suntem indignaţi de ceea ce se întâmplă, motiv pentru care am demarat discuţiile cu autorităţile din România şi cu Uniunea Europeană."
  • "Există riscul ca telespectatorii să fie prinşi în contracte la preţuri mari, pentru servicii pe care nu şi le doresc sau asupra cărora nu au niciun control."
Integral, scrisoarea deschisă cătrea abonații RCS&RDS din partea lui Mark Hollinger, președinte și CEO Discovery Networks International:

 

"În urmă cu o săptămână, Discovery Networks îi avertiza pe abonaţii RCS&RDS că este foarte posibil să piardă cele şase canale Discovery, inclusiv Discovery Channel, TLC şi Animal Planet.

Din păcate, aceste temeri s-au adeverit, iar RCS&RDS a scos canalele noastre din ofertele sale în seara de 29 noiembrie, cu o zi înainte de expirarea contractului. Astfel, aproximativ 3 milioane de telespectatori au pierdut accesul la programele lor preferate, printre care Vânătorii de mituri, Cum se fabrică sau Curiosity.

Acest lucru se întâmplă după aproape un an de încercări ale Discovery Networks de a aduce RCS&RDS la masa negocierilor.

Relaţia cu telespectatorii este foarte importantă pentru Discovery, aşadar suntem extrem de dezamăgiţi de situaţia la care s-a ajuns. Fără voi, telespectatorii noştri, Discovery Channel nu ar fi fost cel mai iubit canal de documentare din România în ultimii 15 ani, iar vedete precum Adam şi Jamie, Steve Irwin sau Buddy Valastro nu ar fi ajuns în casele românilor.

Avem încredere în publicul din România şi în economia ţării, tocmai de aceea am investit aici în crearea unui birou local, care este responsabil de operaţiunile Discovery în Sud-Estul Europei. Din acelaşi motiv, am creat în parteneriat cu Ministerul Educaţiei proiectul Şcoala Discovery, o iniţiativă unică prin care oferim conţinut educaţional video şi online gratuit, tuturor profesorilor şi elevilor din România.

Cel mai important este că voi, telespectatorii români, sunteti privaţi de posibilitatea de a alege în funcţie de preferinţele voastre.

Având o poziţie dominantă în piaţă, dacă RCS&RDS va continua să elimine canale precum Discovery, în final, telespectatorul va rămâne cu foarte puţine opţiuni în ceea ce priveşte producţiile de calitate, ca cele pe care noi vi le-am oferit, zi de zi, în ultimii 15 ani.

Discovery a oferit celor de la RCS&RDS reduceri ale tarifelor tocmai pentru a veni în întâmpinarea preocupărilor lor legate de condiţiile economice în schimbare din România şi poziţia lor pe piaţă. Cu toate acestea, nu au considerat necesar să se întoarcă la masa negocierilor şi să discute pe marginea ofertei noastre.

Suntem indignaţi de ceea ce se întâmplă, motiv pentru care am demarat discuţiile cu autorităţile din România şi cu Uniunea Europeană.

Judecând după ceea ce vedem acum, există riscul ca telespectatorii să fie prinşi în contracte la preţuri mari, pentru servicii pe care nu şi le doresc sau asupra cărora nu au niciun control. Nu credem că este o situaţie pe care şi-o doreşte cineva în viitor.

Suntem norocoşi să avem alţi parteneri precum Romtelecom, UPC, AKTA sau alţi operatori locali, care au în continuare portofoliul Discovery în ofertele lor. Suntem în mod special bucuroşi că UPC va lansa două noi canale Discovery - ID Investigation Discovery şi Animal Planet HD, începând cu 1 decembrie.

Sprijinul vostru în ultimii 15 ani a fost remarcabil şi aş vrea să mulţumesc pe această cale celor peste 20,000 de fani care au semnat petiţia noastră în ultima săptămână. Îi asigurăm că susţinerea lor nu a fost în van. Astfel de telespectatori ne inspiră să producem cele mai bune programe precum Universul văzut de Stephen Hawking, Vânătorii de mituri sau cel mai nou serial de referinţă, Curiosity.

Continuăm să facem toate eforturile pentru ca programele noastre să fie disponibile cât mai multor telespectatori."

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Expirat esti tu!,nu am ajuns bataia lor de joc sa ne bage pe gat tot felul de programe facute pe vapor,o sa mai fie numite si altele ca digi live,digi world,etc.poate o sa te numesca digi tonigunoieru.
  • @Silviu
    Ai dreptate in privinta serviciilor dar din pacate daca tot vor mai scoate programe ne vor lasa fara optiuni.Pot sa aiba fel si fel de facilitati daca nu prea ai ce posturi alege.Eu nu inteleg de ce nu au facut pachete speciale cu bani in plus.Vrei toate pachetele Discovery platesti 10-15 lei.Vrei HBO dai mai mult.Vrei BBC sau Eurosport platesti in plus.Asa ei tot scot programe si chiar daca baga altele noi nu au de unde sa stie daca lumea le vrea sau nu.Sa faca un pachet standard de 30-40 de canale de baza cu un tarif fix iar apoi sa bage pachete regionale.Poate unii vor mai multe programe unguresti,poate unii vor Discovery...altii Eurosport.Daca faceau asa majoritatea intelegea.Dar asa invrajbesc abonatii si-i face pe unii sa plece de la ei.Sa nu fie prea tarziu cand se vor trezi ca le-au plecat abonatii.Oricat de mare companie ai fi tot te poti duce in cap cu o strategie proasta.Cazuri sunt multe.
  • Pai sa facem comparatie:
    Internet: UPC=100MB, RDS=100MB, torente si DC restrictionate la UPC cel putin asa este in Alba (motiv pt. care eu am renuntat la UPC) la RDS fara restritii. Plus ca au implementat ultimul protocol de internet IPv6
    Internet mobil 14MB: UPC nu are, RDS gratis la toti abonatii de internet
    Telefon fix: UPC=RDS
    Telefon mobil: UPC nu are, RDS gratis si nelimitat in DIGI la toti abonatii de telefon fix, care il solicita.
    TELEVIZIUNE Analogica: UPC=RDS cu mici diferente
    TELEVIZIUNE Digitala: UPC tarif mai mare decat analogicul, pt. fiecare televizor este nevoie de un receiver sau CI+ separat care trebuie platite fiecare si nu iti da mai mult de 2 CI+,adica la 3 tv-uri ai 6 telecomenzi plus ca nu mai poti folosi facilitatile tv-ului
    TELEVIZIUNE Digitala: acelasi tarif ca analogic semnal necodat nu ai nevoie de receiver si nici de CI+, folosesti tv-ul digital direct cu cablul, beneficiand de toate facilitatile tv-ului. Canale HD la liber nici nu se poate compara.
    Cat despre calitatea semnalului depinde si de utilizator si calitatea conexiunilor din apartament, in lucru este cert calitatea pe digital este net superioara la RDS, pt. ca semnalul nu mai este prelucrat si de receiver si direct de televizor.
    Si dupa cum am spus platesc 70 lei
  • Ia compara preturile de la UPC cu cele de la RDS, inclusiv la net(vezi si viteza). Dupa aia comparam calitatatea imaginii de la UPC cu cea de la RDS. Eu vorbesc din ce stiu. Eu am UPC iar un prieten cu acelasi tip de Tv, e la RDS.... Da, UPC-ul este un pic mai scump si la TV si la internet dar nu ai atatea probleme .
    Acum cativa ani UPC-ul era la pamant; voiam sa ma mut de la ei. Odata ce au pierdut multi clienti, serviciile lor s-au imbunatit substantial.
    O alta chestie pe care nu o inteleg, este faptul ca multi se plang ca s-a nu mai prind nu stiu ce program (acum e vorba de Discovery). Ce mare lucru sa te muti la alt cablist? Dureaza maxim o sapt...
  • Si crezi ca, de acum ,abonamentul va fi mai mic ?Noi o sa platim la fel ,chiar daca RCS nu mai plateste la Discovery. ii umflam buzunarele lui Teszari.
  • Corect. As cam pune pariu, ca 90% din aia care plang acum dupa Discovery sunt cei care faceau campanii anti-voyo, dupa scandalul cu vplay... Pomanagii, care cred ca totul li se cuvine si totul trebuie sa fie gratis.
  • in privinta comunicatului discovery nu se raspunde la continutul comunicatul RDS respectiv la marirea tarifelor din 2005 de 3x, si nici la compozitia slaba, nr de repetari etc, vrea doar sa invrajbeasca abonatii,
    chestia e ca poate ca sa existe si alte tarii sa repete scoaterea Discovery din grila. Si caravana trece .... nimeni nu spune ca RDS agauga posturi in compensatie. Si maghiarii sunt capitalisti,si capitalul se face din profit.
  • uite cum sta treba cu eu sunt abonat RCS, platesc 70 de lei pt, televiziune analogica si digitala, am 3 televizoare digitale la toate prind canalele digitale independent fara decodor, plus ca am majoritatea canalelor HD care la alta televiziuni sunt in pachete speciale, mantionez ca nu platesc nimic in plus pt. cele 3 televizoare, am digi-mobil nelimitat, am 100MB conexiune de internet care merge sparga pe torente adica aproape100MB download, telefon fix cu convorbiri nelimitate in retelele fixe si ceva facilitati la extern (nu stiu care ca nu folosesc), plus un telefon mobil nelimitat in DIGI (nu l-am luat ca nu am nevoie), eu acum va intreb cine dracu se duce la UPC in conditiile astea? Cine are tv digital nu se duce nici impuscat la concurenta, plus ca pe cablu Discovery asta nu a disparut, dar sincer am fost un mare fan al postului dar clar si fara partinire este expirat. Si nici macar nu tin cu ungurul pt. ca sunt ardelean si il si il apreciez dupa istoria ardelenilor asupriti de catra maghiari si care acum sunt jefuiti de catre frati lor de la bucuresti.
  • M-am uitat sa vad cine e "patronul"de la RCS si e foarte dubios. Nu pentru ca e ungur, dar cine face in 5 ani bani din inghetata la cornet ca sa cumpere o televiziune?? Cam cite cornete vinzi ? Acum ne vinde noua spanac ofilit! Asa ca de la me nu mai vede bani.Ma deranjeaza si abundenta de canale unguresti,prefer o limba de circulatie europeana
  • Nu ma deranjeaza ca au scos postul..In ultima vreme nu mai aveau nimic bun acolo.Reluari peste reluari...
  • Cristian, n-ai cu cine... Astia care fac comentarii negative la adresa digi sunt spalati pe creer. Cam asa arata consumatorul tipic de tv din Romania. Crescuti de protv in anii 90 si botezati "generatia pro". Limitati, incapabili sa-si caute surse noi de informare. Pentru ei cablu tv inseamna 4-5 programe, protv, antena, kanal, discovery si un program de sport. Uita-te numai ce polemici iau nastere pe acest site cand mai apare cate un articol despre audintele protv vs antena.

Trimite un comentariu