Skip to main content

31 Ianuarie. Campania Gândul a ajuns la englezi: Veniți în România! Femeile noastre arată precum Kate

 

Capturaţi ecranul complet 29.01.2013 224947.bmp

Publicitate

CAMPANIE. Canalul public de televiziune Channel 4 a preluat campania gândul "Why don't you come over", care a propus un posibil răspuns la ideea guvernanţilor britanici de a crea reclame prin care să-i descurajaze pe români şi pe bulgari să vină să muncească şi să locuiască în Marea Britanie, o dată cu ridicarea restricţiilor de pe piaţa muncii.

"Fără îndoială deranjaţi de sugestia că Marea Britanie ar fi atât de bună faţă de ţara lor natală, încât e nevoie de propagandă anti-UK pentru a împiedica o întreagă populaţie să migreze instantaneu, ziarul Gândul a dat replica, lansând propria campanie prin care să îi aducă pe britanici în România. (...) Berea este mai ieftină, femeile noastre sunt mai fierbinţi şi nici nu l-am fotografiat dezbrăcat pe Harry - România loveşte cu haz împotriva presupusei campanii britanice de a descuraja imigranţii români şi bulgari", scrie site-ul de ştiri al Channel 4, într-un articol intitulat "Veniţi în România! Femeile noastre arată precum Kate".
CHANNEL 4, unul dintre cele mai importante posturi TV din Anglia, preia campania GÂNDUL "WHY DON'T YOU COME OVER?". Ce spune ambasadorul României


REACȚIE. Narcisa Iorga, membru al CNA, a declarat, după publicarea raportului MCV, că libertatea de expresie are limitări prevăzute de Constituţie, iar campaniile de denigrare şi intimidare duse împotriva unor instituţii şi autorităţi publice nu au nicio legătură cu profesia de jurnalist, scrie Mediafax.

Ea a precizat că astfel de campanii de intimidare şi denigrare au fost duse împotriva unor membri ai Curţii Constituţionale a României şi ai Consiliului Superior al Magistraturii (CSM), astfel nefiind respectate legile, etica şi codurile profesionale.

Potrivit Narcisei Iorga, Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a ţinut patru şedinţe publice în toamna anului 2012, pe 18 septembrie, 2 şi 10 octombrie şi 8 noiembrie, "fără să reuşească să ia o decizie sancţionatorie la adresa postului Antena 3, care a difuzat mai multe emisiuni încadrate în campanii de denigrare a unor instituţii şi persoane din cadrul puterii judecătoreşti".
Iorga (CNA), despre raportul MCV: Campaniile de intimidare nu au nicio legătură cu jurnalismul


LEGE NOUĂ. Laura Georgescu, preşedintele CNA, a declarat că este stringent necesar ca legislaţia audiovizualului să fie modificată în acord cu raportul MCV, precizând că în momentul în care Comisia Europeană face o recomandare este clar că are deja probe că "lucrurile au derapat", scrie Mediafax.

"Consider că Comisia ne-a sugerat corect o revizuire a normelor existente tocmai în spiritul de a garanta faptul că libertatea presei este însoţită de o protecţie corespunzătoare a instituţiilor şi nu în ultimul rând a drepturilor fundamentale ale omului. Ceea ce vreau să precizez este că libertatea de exprimare este un drept fundamental, dar nu şi absolut, şi el se supune întotdeauna unor criterii juridice", a declarat preşedintele Consiliului Naţional al Audiovizualului.
Laura Georgescu, preşedinte CNA: E stringent necesar să modificăm legislaţia în acord cu raportul MCV


LIBERTATEA PRESEI. România a urcat cinci locuri, de pe 47 pe 42, în clasamentul mondial privind respectarea libertăţii presei realizat anual de organizaţia franceză Reporters sans Frontières (RSF), unde Finlanda, Olanda şi Norvegia ocupă primele trei locuri, potrivit site-ului RSF, conform Mediafax.

Republica Moldova s-a situat pe locul 55, în cădere cu două locuri, faţă de anul precedent.
Eritreea este ţara unde libertatea presei este cel mai puţin respectată, potrivit acestui clasament care include 179 de ţări şi provincii. Ea este urmată, în ordine, de Coreea de Nord, Turkmenistan, Siria, Somalia, Iran, China, Vietnam, Cuba, Sudan şi Yemen.

Cea mai mare cădere a înregistrat-o Mali, 74 de locuri, până pe poziţia a 99-a (faţă de clasamentul de pe 2011), mai ales din cauza puciului din 22 martie 2012, de la Bamako.
Care sunt ţările unde presa este cel mai puţin respectată


SCUZE PENTRU O CARICATURĂ. Redactorul-şef al Sunday Times, săptămânal britanic care a publicat duminică o caricatură controversată a premierului israelian Benjamin Netanyahu, şi-a prezentat marţi "scuzele fără rezerve", precizând că ziarul a comis o "greşeală groaznică", conform Mediafax.

Caricatura îl prezintă pe Netanyahu cu o mistrie plină de sânge în mână, în timp ce construieşte un zid printre ale cărui cărămizi se văd capete de copii şi femei palestinieni ţipând de durere şi pentru care foloseşte un mortar de culoarea sângelui. Desenul a apărut de Ziua Mondială pentru Comemorarea Holocaustului.
Redactorul-şef al Sunday Times îşi cere scuze pentru publicarea unei caricaturi cu Netanyahu


FĂRĂ CONT DE FACEBOOK. Televiziunea România TV a rămas fără contul de Facebook, anunță Adevărul. RTV NET avea cei mai mulţi abonaţi pe Facebook, dintre instituţiile de presă, înainte ca pagina să dispară fără urmă de pe reţea. Un factor pentru această dispariţie ar putea fi atragerea like-urilor prin metode nu tocmai agreate de Facebook.

Pagina RTV NET avea un număr de abonaţi, înainte de închidere, de aproape 800.000, dar numai 57.000 de erau activi şi interacţionau.
Televiziunea România TV, scoasă de pe Facebook. Pagina RTV NET a fost ştearsă


YOUTUBE ȘI PE BANI? YouTube pregătește lansarea unui serviciu pe bază de abonamente pentru canale video individuale, în încercarea companiei de a atrage producătorii de conținut să încarce pe platforma conținut media dar și să atragă banii publicitarilor, scrie Wall-Street.

Prețurile, conform surselor, se încadrează între 1$ și 5$ pe luna. YouTube ia în considerare și introducerea de abonamente în sistem pay-per-view, pentru a urmări anumite transmisii în direct.
YouTube ar putea introduce canale cu plata primavara aceasta. Cum ti se pare miscarea?


AUDIENȚE LA JUMĂTATE. Cel de-al doilea sezon al noii serii Dallas, care a avut premiera luni, în SUA, a înregistrat audienţe dezastruoase, scrie Adevărul. Faţă de premiera primului sezon, din iulie 2012, care a reuşit să aducă în faţa micilor ecrane 6,9 milioane de telespectatori americani, primele două episoade din sezonul doi au avut o audienţă cu 58% mai mică.
Primele două episoade din al doilea sezon, difuzat luni, în SUA, la postul TNT, au fost urmărite doar de 2,98 de milioane de telespectatori.
Audienţele „Dallas“, în scădere dramatică în SUA


CEI MAI GREI DIN PUBLICITATE. Cei mai mari 16 clienți care au consumat publicitate TV în România dețin 44,8% din totalul bugetului anului 2012. Toți clienții sunt multinaționale. Grupurile Pro TV și Intact n-au ratat niciun buget din primii 16.

Primele 16 companii în topul consumului de publicitate TV au adunat 775.867 puncte de audiență la nivel urban (Gross Rating Point – GRP).
Cu ochii-n patru pe cele mai mari bugete de publicitate TV


Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu