Skip to main content

Redactorul-șef Adela Pârvu a demisionat de la conducerea revistei Casa și grădina

 

Publicitate

Adela Pârvu, redactor-șef al revistelor Casa și Grădina și Villa Design a demisionat de la conducerea celor două publicații editate de Sanoma.

Ea a explicat pentru Paginademedia.ro că a ales să demisioneze la sfârșitul anului trecut, după ce managementul Sanoma a concediat un om de la grafică.

Adela Pârvu, pentru Paginademedia.ro:

"În decembrie 2012, după ce noua conducere, instalată dupa plecarea lui Els Loesberg, a anunțat în septembrie că nu vor fi oameni concediați și nici titluri închise, m-am trezit că îmi cer să dau afară un om de la grafică, Claudia Niculescu, care a lucrat timp de 8 ani în Sanoma și a fost cea care a creat layoutul la Villa Design.

Plus că Villa Design nu a mai apărut, pentru că sales managerul a spus că nu exista publicitate pe segmentul luxury, iar conducerea a acceptat această situație.

Nu am fost de acord cu această concediere și mai ales am realizat că nu pot avea încredere în ceea ce afirmă noua conducere, mai ales că a încălcat două din cele trei promisiuni (a treia era că nu se vor tăia salariile până la sfârșitul lui 2012), așa că am demisionat.”

Adela Pârvu a venit la Sanoma în 2006, iar ultimii ani, de plină criză, s-au resimțit la cele doua reviste pe care le coordona.

“Am fost angajată la Sanoma în 2006, ca să creez revista Casa și grădina, pentru că editura nu avea în portofoliu un titlu de home & deco, iar eu deja creasem titluri pe acest domeniu - Practic idei pentru casă, grădină și apartament, Dom Util, Ideal Decor, ID Proiect și am reconceput structura editorială a suplimentului Jurnalul casei mele pentru Jurnalul Național.”

În 2008 mi-au cerut un titlu home & deco pe segmentul luxury și am conceput revista Villa Design”, spune Adela Pârvu.

Criza a adus reduceri de personal la cele două publicații:

“Din 2009, situația s-a înrăutățit, din cauza crizei, și echipa mea a ajuns la doar patru angajați (eu, editorul de online, art directorul și graphic designerul) din șapte (care includea redactor coordonator, stiling editor, editor), restul fiind colaboratori”, spune Adela Pârvu, care și-a lansat și blogul personal după plecare de la cele două publicații.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • ...layoutul la Villa Design.
    ... sales managerul a spus că nu exista publicitate pe segmentul luxury...
    maimutariti limbaje, reviste... pa, in somaj cu voi. invatati limba romana si ceva presa, daca nu-i prea mult.
  • eu am citit cu atentie si nu mi s-a parut ca arunca cu venin. la cate stiu eu despre sanoma, as zice ca a fost foarte diplomata. la sanoma chiar e o problema pentru ca in ultimii 2 ani de zile au plecat vreo 5-6 redactori sefi. dar asta o stim noi, cei care lucram la editurile de reviste. pacat...
  • adela, am primit mesajul cu anuntul de plecare, inclusiv linkul catre acest articol pentru a citi motivele. e vreo campanie publicitara mascata? caci altfel, e cam penibil. daca nu te mai baga nimeni in seama, crede-ma, cu astfel de emailuri nici nu o sa te bage. cred ca ai nevoie totusi sa ne arati ce stii si ce poti tu, nu ce probleme ai avut tu cu angajatorul tau. ca s-o spun p'aia dreapta, ma doare-n cot sanoma, insa am zis ca tu meriti macar acest sfat, omeneste vorbind. caci sunt sigura ca ai si lucruri bune de oferit, nu numai aceste mailuri pline de venin.
  • ma mir ca Obae a cazut asa usor in capcana unei stiri menite sa atraga atentia asupra unei persoane care si-a dat demisia si a cazut in anonimat si care are mare nevoie de atentie. din cate stiu, doamna parvu a plecat de la revista la inceput de decembrie. restul e cancan! :)
  • poate ar fi interesant de discutat mai pe larg situatia de la Sanoma si gasculitza venita la borcanul cu miere care, din pacate, este pe terminate.
  • Pe Adela Parvu nu o cunosc, dar presupun ca e o persoana perfect onorabila, din moment ce n-o balacareste nimeni pe web. In privinta "managementului" de la Sanoma pot spune ca acolo e o gasculita formata din insi care pe vremuri lucrau pe la Ringier si care s-au tras unii pe altii catre borcanul cu miere. Faliment usor, dragilor!
  • Exact astea sunt problemele Johnny B.!
    Multumesc pentru aprecierile facute la adresa revistei. Desi am avut o echipa mica, a fost mereu cea mai buna, indiferent de oamenii care au trecut prin redactie, de la aparitia ei pana la plecarea mea. Le multumesc pe aceasta cale tuturor.
    N-au avut niciodata salarii mari, dar asta nu a contat atunci cand a fost vorba de calitate si dedicatie pentru cititori, n-a contat nici cand au stat noptile la redactie, n-a contat nici cand au fost pe teren in weekenduri si nici cand nu li se aprobau deconturi sau diurna pentru deplasari.

    Prin demisia mea am vrut, totodata, sa trag un semnal de alarma actualei conduceri ca ei sunt sefi nu peste niste reviste, ci peste OAMENI. Iar daca nu au grija de acei oameni, nu vor mai avea nici reviste, nici advertiseri, nici cititori. Jurnalistii profesionisti vor avea insa public si vor avea si advertiseri pentru ca online, cand ai blog, tu esti singurul care nu mai taie nimic! Cu atat mai putin de la capitolul principii, valori si respect pentru ceilalti.
  • Poate ca ar trebui ca in aceste pagini sa se analizeze mai adanc motivele care duc la aceste demisii. Se spune continuu ca presa este in criza. Presa este in criza in Romania in primul rand din cauza celor care o conduc. Si care prin deciziile si masurile de "grande management" luate de-a lungul timpului, ajung sa bage oamenii in spitale si industria in faliment. Sunt ziaristi care vor sa-si faca treaba, care cer conditii normale de munca si carora li se spune continuu - si nimic altceva - ca trebuie sa taie, sa reduca, sa faca economii. Desi produsele lor arata bine, sunt facute profesionist si, de cele mai multe ori, sunt biciuri de aur construite din praf. Pagini de publicitate vandute in glossy-uri cu 300 de euro. Difuzari dezastruoase si lipsa de idei si implicare in aceasta zona. Lipsa de atentie in privinta marketingului de calitate. Oameni de vanzari slab pregatiti si fara aplomb fiindca, nu-i asa?, trebuie sa fie ieftini. Si altele asemenea.
    Sigur ca situatia economica are partea ei de vina. Insa un management bun stie cum sa scoata la liman orice produs bun. Iar Casa si gradina chiar era un produs bun si facut cu sufletul, nu cu barda.

Trimite un comentariu