Skip to main content

IANUARIE 2013. Pro, Antena și Kanal D, început de an mai bun față de 2012. Urcare spectaculoasă pentru România TV. Scade Realitatea

 

televizoare

Publicitate

Pro TV, Antena 1 și Kanal D au început anul 2013 cu audiențe mult mai ridicate față de prima lună din 2012. Cele trei generaliste ocupă primele locuri în topul posturilor în ianuarie 2013.

Seara, de exemplu, cele trei posturi au în plus, în fiecare minut, cu aproximativ 150.000 de telespectatori în plus față de prima lună a anului trecut.

De remarcat în ianuarie urcarea România TV, care s-a poziționat ca un post de știri cu orientare tabloidă. După media pe zi, a urcat pe locul cinci. A scăzut puternic Realitatea.

Paginademedia.ro vă prezintă, comparativ, cum a început acest an pentru posturile TV și care era situația în ianuarie 2012, în mediul urban.

În PRIME-TIME (intervalul de maximă audiență, orele 19.00-23.00):

  • Top 5 este schimbat la început de an. Pro TV și Antena 1 ocupă primele locuri în 2013, urmate de Kanal D, Antena 3 și Prima TV. În 2012, pe trei era Antena 3, apoi Kanal D și Acasă TV.
  • Cu 993.000 de telespectatori pe minut în ianuarie, Pro TV are un plus de 155.000 față de ianuarie 2013. Antena 1 a câștigat 167.000 de telespectatori, iar la Kanal D plusul este de 133.000 de persoane în fiecare minut.
  • TVR 1 coboară pe locul 9, după Național TV și România TV.
  • OTV, postul lui Dan Diaconescu, era la începutul anului trecut pe locul 13. Acum este undeva între locurile 20 și 30. În ianuarie 2012, la OTV se uitau seara 95.000 de telespectatori pe minut. Anul acesta, audiența a fost de peste trei ori mai mică: doar 24.000 de persoane.

Posturile de știri seara:

Antena 3: în ianuarie 2012 (când au fost evenimentele de stradă), avea o medie de 466.000 de telespectatori pe minut și era pe locul trei. În ianuarie 2012 are cu 75.000 de telespectatori mai puțin.

Realitatea TV: 188.000 de persoane anul trecut, 88.000 anul acesta

România TV: singurul post de știri care înregistrează o creștere: are un total de 182.000 de telespectatori, un plus de 65.000 pe minut față de anul trecut.

B1 TV: 120.000 de persoane anul trecut, 117.000 acum

După MEDIA PE ZI:

Schimbări și în topul posturilor TV după media pe zi. Plusuri consistente pentru primele trei locuri, Pro TV, Antena 1 și Kanal D.

Salt remarcabil pentru România TV: postul este pe locul cinci după media pe zi, cu 129.000 de telespectatori pe minut. Anul trecut era pe locul 11 și avea o audiență la jumătate față de cifrele de acum. România TV este peste Prima TV și TVR 1.

Realitatea TV înregistrează cea mai vizibilă scădere dintre posturile de știri. În ianuarie anul trecut, era pe locul cinci, cu 130.000 de telespectatori pe minut. În 2013, a rămas după media pe zi cu 75.000 de persoane și a coborât pe locul 13.

OTV se duce către coada clasamentului: locul 27, cu 14.000 de telespectatori (anul trecut avea de trei ori mai mulți).

Audiențele posturilor TV în lunila Ianuarie 2012 și Ianuarie 2013, în mediul urban, după media în PRIME-TIME (intervalul de maximă audiență, orele 19.00-23.00):

    Media in Prime Time (intervalul 19.00-23.00)       Media in Prime Time (intervalul 19.00-23.00)      
IANUARIE 2012 Mii persoane Rtg% IANUARIE 2013 Mii persoane Rtg%
1 Pro TV 838 8.0 Pro TV 993 9.5
2 Antena 1 541 5.1 Antena 1 708 6.7
3 Antena 3 466 4.4 Kanal D 472 4.5
4 Kanal D 339 3.2 Antena 3 391 3.7
5 Acasa 293 2.8 Prima TV 255 2.4
6 Prima TV 242 2.3 Acasa 244 2.3
7 TVR 1 188 1.8 National TV 223 2.1
8 Realitatea TV 188 1.8 Romania TV 182 1.7
9 National TV 157 1.5 TVR 1 167 1.6
10 B1TV 120 1.1 B1TV 117 1.1
11 Romania TV 117 1.1 Disney 111 1.1
12 Disney 115 1.1 Antena 2 103 1.0
13 OTV 95 0.9 Realitatea TV 88 0.8
14 TVR 2 82 0.8 TVR 2 85 0.8
15 ETNO 69 0.7 Pro Cinema 47 0.5
16 Cartoon Network 54 0.5 Disney Junior 47 0.5
17 Pro Cinema 54 0.5 ETNO 46 0.4
18 AXN 49 0.5 AXN 43 0.4
19 Antena 2 41 0.4 Sport.ro 40 0.4
20 Discovery 36 0.3 Boomerang 40 0.4
21 Sport.ro 36 0.3 Cartoon Network 39 0.4
22 Boomerang 35 0.3 Euforia 37 0.4
23 Diva Universal 32 0.3 Diva Universal 31 0.3
24 Euforia 30 0.3 Eurosport 29 0.3
25 Eurosport 29 0.3 National 24 PLUS 26 0.3
26 National Geographic 20 0.2 OTV 24 0.2
27 Universal Channel 20 0.2 National Geographic 22 0.2
28 National 24 PLUS 18 0.2 Universal Channel 22 0.2
29 Favorit TV 18 0.2 Film Cafe 21 0.2
30 Kiss TV 15 0.1 Favorit TV 20 0.2
31 Minimax/A+ 14 0.1 Kiss TV 19 0.2
32 Taraf TV 13 0.1 Taraf TV 19 0.2
33 Animal Planet 11 0.1 TV Paprika 17 0.2
34 EuroSport 2 11 0.1 Minimax/A+ 13 0.1
35 MTV Ro 9 0.1 EuroSport 2 12 0.1
36 AXN Crime 9 0.1 National Geographic Wild 11 0.1
37 TCM 8 0.1 Discovery 10 0.1
38 U TV 7 0.1 MGM 10 0.1
39 AXN Sci Fi 7 0.1 Music Channel 10 0.1
40 Romantica 6 0.1 gspTV 10 0.1
41 MGM 6 0.1 AXN Sci Fi 10 0.1
42 Zone Reality 6 0.1 TCM 10 0.1
43 National Geographic Wild 6 0.1 MTV Ro 9 0.1
44 Music Channel 6 0.1 U TV 9 0.1
45 gspTV 6 0.1 AXN Crime 9 0.1
46 TV Neptun 3 0.0 Look TV 7 0.1
47 Dolce Sport 3 0.0 CBS Reality 6 0.1
48 Mynele TV 2 0.0 Acasa Gold 6 0.1
49 Sport 1 1 0.0 TV Neptun 5 0.0
50 TLC 1 0.0 Hit Music 5 0.1
Animal Planet 4 0.0
Mynele TV 4 0.0
Dolce Sport 3 0.0
Transilvania Live 3 0.0
GiGa TV 2 0.0

Audiențele posturilor TV în lunila Ianuarie 2012 și Ianuarie 2013, în mediul urban, după MEDIA PE ZI:

    Media pe zi       Media pe zi      
IANUARIE 2012 Mii persoane Urban +g IANUARIE 2013 Mii persoane Rtg%
1 Pro TV 364 3.5 Pro TV 489 4.7
2 Antena 1 291 2.8 Antena 1 450 4.3
3 Antena 3 252 2.4 Kanal D 242 2.3
4 Kanal D 160 1.5 Antena 3 229 2.2
5 Realitatea TV 131 1.2 Romania TV 129 1.2
6 Acasa 104 1 Prima TV 118 1.1
7 Prima TV 95 0.9 TVR 1 100 1.0
8 TVR 1 85 0.8 Acasa 100 1.0
9 Disney 73 0.7 National TV 100 1.0
10 B1TV 65 0.6 B1TV 87 0.8
11 Romania TV 65 0.6 Disney 82 0.8
12 National TV 62 0.6 Realitatea TV 75 0.7
13 OTV 47 0.4 TVR 2 47 0.4
14 Cartoon Network 42 0.4 Antena 2 47 0.5
15 ETNO 41 0.4 ETNO 43 0.4
16 TVR 2 38 0.4 Disney Junior 40 0.4
17 Minimax/A+ 31 0.3 Cartoon Network 36 0.3
18 Pro Cinema 27 0.3 Boomerang 34 0.3
19 Eurosport 22 0.2 Pro Cinema 31 0.3
20 Discovery 21 0.2 Eurosport 24 0.2
21 Diva Universal 21 0.2 Diva Universal 23 0.2
22 AXN 21 0.2 Sport.ro 23 0.2
23 Sport.ro 20 0.2 AXN 23 0.2
24 Boomerang 20 0.2 Euforia 23 0.2
25 Euforia 19 0.2 Minimax/A+ 22 0.2
26 Antena 2 17 0.2 Kiss TV 18 0.2
27 Universal Channel 15 0.1 National Geographic 18 0.2
28 Kiss TV 13 0.1 Taraf TV 17 0.2
29 National Geographic 13 0.1 Universal Channel 16 0.2
30 Favorit TV 11 0.1 OTV 14 0.1
31 Taraf TV 10 0.1 National 24 PLUS 14 0.1
32 National 24 PLUS 9 0.1 Favorit TV 14 0.1
33 MTV Ro 7 0.1 Film Cafe 13 0.1
34 Animal Planet 7 0.1 U TV 9 0.1
35 EuroSport 2 7 0.1 National Geographic Wild 9 0.1
36 U TV 6 0.1 EuroSport 2 9 0.1
37 TCM 6 0.1 TV Paprika 9 0.1
38 Zone Reality 5 0 Discovery 8 0.1
39 Music Channel 5 0 MTV Ro 8 0.1
40 AXN Crime 5 0.1 Music Channel 8 0.1
41 Romantica 4 0 TCM 8 0.1
42 MGM 4 0 MGM 6 0.1
43 National Geographic Wild 4 0 gspTV 6 0.1
44 gspTV 4 0 AXN Sci Fi 5 0.1
45 AXN Sci Fi 4 0 Mynele TV 5 0.1
46 Mynele TV 2 0 Hit Music 5 0.1
47 TV Neptun 1 0 Acasa Gold 5 0.1
48 TLC 1 0 CBS Reality 4 0.0
49 Dolce Sport 1 0 Animal Planet 4 0.0
50 Sport 1 0 0 AXN Crime 4 0.0
Look TV 3 0.0
TV Neptun 2 0.0
Dolce Sport 2 0.0
GiGa TV 2 0.0
Transilvania Live 2 0.0

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • digi24 - forma fara fond.....investitie mare in scule...investitie mica in oameni. cum a fost. daca va mai aduceti aminte
    n24....
  • diferenta de continut si calitate intre digisport si dolcesport este vizibila; digisport da clasa; la fel, acoperirea Digi e mai mare decit a celor de la Dolce; acum depinde unde sunt amplasate aparatele de masurat; se pare ca antene DTH Digi nu sunt "acoperite"...
  • este adevarat ce spune Radu/ business-ul in TV nu este o afacere extraodinara, mai ales cand ai o populatie mica ca cea din RO. Cine isi face un business in mass-media, are interes in felul in care se cristalizeaza o opinie publica. Si asta nu numai la noi, ci in orice democratie cu populatie relativ mica. (cu cat nr oamenilor care se uita la tv este mic, cu atat scade puterea de negociere in stabilirea tarifelor de publicitate/ 2. cu cat puterea economica a celor care se uita la tv scade, cu atat scade si tariful pe publicitate (implicit bugetele de pub)).
  • @Cristian33: hai sa-ti spun un secret: Niciun post TV, nicio revista, ziar sau post de radio nu sunt independente, asa cum NICI Antena 3 nu este independenta, adica nu-s obiective. Orice redactie are o pilitica editoriala. Hai sa n-o mai dam cu "nu este controlat politic".
  • Si mie imi place Digi24, mai ales gagicile care prezinta/ realizeaza iarba verde din copaci. Chiar daca ar fi masurate audientele nu ar putea fi introdusa in top 10 deoarece are acoperire doar in reteaua RDS, pe cand celelalte posturi Labe1tv, 0tv, raitaru, antena245 sunt acoperite national pe toate retelele.

    Iar daca ar fi sa facem o comparatie intre Dolce Sport si canele Digi Sport 12312, nu va fi mare diferenta in audiente, in speta 0.
  • eu ma cam indoiesc de precizia pe care o au cei care fac audientele.
    astept ziua cand digi24 nu va fi doar in reteaua rds. va provoca dureri unora.
  • Radu 100% poate ca ai dreptate .Dar mie si multora din amicii mei ne place stilul Digi 24 HD . Trusturile noastre de presa sunt controlate politic . Antena 3 si Romania tv ,Tvr1 si o cohorta de posturi mai mici in tabara puterii , B1tv in tabara opozitiei . La Digi 24 HD nu simt influienta politica .
    PS: astept injuraturile de genul " Basistule " etc.
  • Sunt uimit.. Disney pe locul 9 ? Realizeaza cineva ca ce difuzeaza Disney nu sunt desene animate ? Desenele adevarate au pierit de mult timp, odata cu inchiderea Fox Kids & Jetix . Ce se da acum pe TV e apa de ploaie .

Trimite un comentariu