Skip to main content

25 Martie. Românii, pe primul loc în Europa la consumul TV. Jocurile Bingo, din nou pe TV

 

televizor

Publicitate

ROMÂNII, PRIMII LA CONSUMUL TV. România deţine primul loc între ţările din Europa în privinţa consumului de programe de televiziune, românii uitându-se la televizor, în medie, timp de 5 ore şi 30 de minute pe zi, conform unui studiu al institutului francez Médiamétrie, citat de Mediafax.

Potrivit studiului "Une année de télévision dans le monde", durata zilnică de consum de programe TV a înregistrat un nou record la nivel internaţional, telespectatorii uitându-se la televizor, în medie, 3 ore şi 17 minute pe zi, cu un minut în plus faţă de 2011.
Europa a înregistrat cea mai mare creştere, la nivel mondial, în privinţa consumului de televiziune (plus 7 minute), telespectatorii europeni uitându-se la televizor 3 ore şi 55 de minute pe zi.
România deţine recordul în Europa în privinţa consumului de programe de televiziune (5 ore şi 30 de minute pe persoană/ zi), fiind urmată de Grecia (4 ore şi 33 de minute), ţară în care consumul de programe TV a crescut cu 5 minute faţă de 2011, şi Spania (4 ore şi 6 minute; o creştere a consumului TV cu 7 minute faţă de 2011).
STUDIU: Românii, pe primul loc în Europa la consumul TV. Cât petrec în faţa televizorului


JOCURILE BINGO, DIN NOU PE TV. Televiziunile vor putea transmite din nou emisiuni în care se desfăşoară jocuri de tip bingo, după ce acestea au fost interzise în vara anului trecut, Guvernul dorind să le reautorizeze pentru a eliminia mediul neconcurenţial creat şi a pentru creşte veniturile la bugetul de stat, scrie Mediafax.

Organizatorii jocurilor bingo televizate vor plăti o taxă de licenţă anuală de 300.000 de lei şi o taxă pentru autorizarea de exploatare a acestor jocuri de 5 % din veniturile totale obţinute din vânzările de bilete de participare la joc, dar nu mai puţin de 500.000 lei.
Totodată, operatorii trebuie să aibă un capital minim de un milion de lei atunci când solicită obţinerea licenţei de organizare.
Guvernul reautorizează jocurile bingo derulate în emisiuni televizate


RECLAMELE ÎN PRESA SCRISĂ. Numărul de reclame apărute în presa scrisă, în primele două luni ale acestui an, a fost cu 11% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut. Volumul net de publicitate consumat în ziare și reviste este estimat de Forbes România la 1,8 milioane euro, cu 600.000 de euro mai redus decât la începutul anului trecut.

În lunile ianuarie și februarie 2013, au apărut 11.222 machete publicitare în presa tipărită, conform studiului „Monitorizarea Investițiilor în Publicitatea din Presa Scrisă” (MIPS), realizat de BRAT. Numărul este mai mic cu 11% față de cel din 2012.
Cel mai activ client publicitar în print a fost L’Oreal, care a comandat 128 de machete, reprezentând un volum brut de 609.308 euro (calculat la rate card). Pe locul secund s-a plasat Petrom, cu 133 inserții în valoare brută de 453.799 euro (rate card), conform monitorizării BRAT.
Reclamele în presa scrisă au scăzut cu 11% față de începutul anului 2012


COMISIA EUROPEANĂ, CONSULTĂRI DESPRE LIBERTATEA PRESEI. Comisia Europeană a lansat, vineri, două consultări publice pe tema libertății și protecției mass-media, respectiv pe cea a independenței autorităților de reglementare în domeniul audiovizual, potrivit unui comunicat de presă CE, citat de HotNews.ro. Consultările, deschise până la data de 7 iunie, urmăresc să identifice zonele în care ar putea fi nevoie de schimbări în legislația europeană privind media.

Potrivit comunicatului, aceste consultări oficializează o dezbatere inițiată de o serie de recomandări formulate în ianuarie 2013 de un grup independent la nivel înalt pentru libertatea și pluralismul mass-media.
Context: În raportul MCV prezentat de Comisia Europeană la sfârșitul lunii ianuarie, este menționată și nevoia unor dovezi că forul audiovizual din România, CNA, își poate îndeplini atribuțiile în mod independent.
Comisia Europeană inițiază consultări publice despre libertatea presei, protecția mass-media și independența autorităților de reglementare din audiovizual


EL PAIS RETRAGE UN ARTICOL CRITIC LA ADRESA ANGELEI MERKEL. Cotidianul spaniol El Pais a retras duminică de pe site-ul său un editorial extrem de critic la adresa Germaniei și a cancelarului Angela Merkel, comparată cu Adolf Hitler, care a generat reacții de indignare pe Twitter, ziarul regretând "afirmațiile deplasate", scrie HotNews.ro, care citează AFP.

În editorialul publicat în ediția regională andaluză a cotidianului El Pais și pe site-ul său, Juan Torres Lopez, profesor de economie la Universitatea din Sevilla, a scris că "Angela Merkel, că și Hitler, a declarat război restului continentului, de data aceasta pentru a-și asigura un spațiu vital economic".
Spania: Ziarul El Pais retrage un editorial foarte critic la adresa Germaniei si Angelei Merkel


RECLAMA MCDONALD'S CRITICATĂ. McDonald's a stârnit un val de critici după ce a folosit într-o reclamă a sa copii orfani din Africa de Sud, scrie DailyBusiness.ro, care citează dailymail.co.uk.

Având în vedere că în Africa de Sud milioane de copii sunt orfani, compania McDonald's a fost acuzată că își atrage clienții exploatând o problemă îngrijorătoare pentru țara respectivă.

Reclama, care durează un minut, începe cu o angajată a orfelinatului trezindu-i pe copii și spunându-le să se îmbrace. Cuvintele "Îi ducem pe copii centrului Sakhumzi la un ospăț surpriză" apar pe ecran, în timp ce micuții aleargă entuziasmați după un autobuz.
McDonald's stârnește critici după ce a folosit copii orfani într-o reclamă (Video)

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Eu nu mai cred in adientele date de Kanatar Media, adica vineri seara, pe primele 5 televiziuni erau aproape 10 milioane de telespectatori, asta inseamna ca pe celelalte + nemasuratele erau inca cel putin un milion de telespectatori...si mai aveam putin si ajungeam la numarul populatiei adulte din Romania...pai daca aproape toti romanii majori s-ar fi uitat vineri la televizor ar fi trebuit ca strazile si soselele sa fie pustii, lumea sa nu fie la munca, localurile, barurile si restaurantele sa fie inchise...plus ca multa lumea nu s-a uitat la televizor sau nu are posibilitatea sa priveasca la televizor...

Trimite un comentariu