Skip to main content

Trei reclame la suplimente alimentare, interzise de CNA

 

Capturaţi ecranul complet 28.03.2013 165004.bmp

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis, până la intrarea în legalitate, reclamele la ArtroStop, ArtroStop Rapid, Urinal Akut şi Zeolit.

Spoturile au fost interzise, în principal, pentru că acestor suplimente alimentare i-au fost atribuite proprietăţi de tratament şi de vindecare a unei boli, lucru interzis de Codul Audiovizual.

Spotul la Zeolit a fost oprit de la difuzare pentru că acest supliment alimentar este recomandat de un medic, fapt interzis de Codul audiovizual. Consliliul Român pentru Publicitate a considerat că spotul la Zeolit este publicitate înşelătoare. Acest spot a mai încălcat un articol din Codul de practică în publicitate care spune că “nu se vor atribui suplimentelor alimentare proprietăţi de prevenire, tratare sau de vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietăţi”.

În cazul spotului la Hemoroeasy, care a fost de asemeni analizat, Consiliul Naţional al Audiovizualului nu a luat nicio decizie   considerând că nu se încalcă legislaţia audiovizualului.

Marile companiile de medicamente au ajuns să facă plângeri una împotriva alteia la CNA.  Zdrovit a sesizat Consiliul cu privire la „ilegalitatea” spotului ArtroStop produs de Walmark, iar Walmark a trimis o sesizare legată de Hemoroeasy, produs de Glenmark.

Tot astăzi, pe ordinea de zi a ședinței a fost și o sesizare a Institutului Național de Cercetare - Dezvoltare pentru bioresurse alimentare care cere forului audiovizual două spoturi la ArtroStop și Urinal, ambele produse de Walmark.

Sesizarea Zdrovit: 

  • Afirmațiile din spotul ArtroStop Rapid (produs de Walmark) care au făcut obiectul sesizării: „Pentru menținerea sănătății articulațiilor avem nevoe de un expert, ArtroStop Rapid cu formulă inovatoare contribuie la ameliorarea durerilor articulare, îmbunătățirea mobilității, precum și la regenerarea cartilajelor articulare (...) Expertul articulațiilor sănătoase cu efect pe termen lung”
  • Spotul TV sugerează consumatorului că în urma consumării acestuia durerile articulare vor dispărea sau vor fi ameliorate (...).  Potrivit dispozițiilor menționate sub derogările prevăzute de legislația comunitară și națională aplicabile apelor minerale și produselor alimentare, informațiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăți de prevenire, de tratament și de vindecare a unei boli umane și nu trebuie să evoce astfel de proprietăți.

 Sesizare Walmark legată de spotul Hemoroeasy:

  • „Walmark România vă supune atenției spotul pentru suplimentul alimentar Hemoroeasy, produs și distribuit de Glenmark Pharmaceuticals care, prin folosirea imaginii unei farmacii și a unui profesionist din domeniul medical în spotul TV încalcă (...) Codul de reglementare a conținutului audiovizual. 

Sesizarea Institutului Național de Cercetare - Dezvoltare pentru bioresurse alimentare: 

  • ”(...) Walmark România menține pe piață, în continuare, produse etichetate necorespunzător și prezintă spoturi publicitare al căror mesaj induce în eroare consumatorii.
  • Ne adresăm CNA (...) să analizeze modul de difuzare a unor asemenea spoturi și să ia măsurile de intrare în legalitate a radiodifuzorilor care, în necunoștință de cauză, au transmis publicitate înșelătoare la suplimentele alimentare”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu