Skip to main content

Trei reclame la suplimente alimentare, interzise de CNA

 

Capturaţi ecranul complet 28.03.2013 165004.bmp

Publicitate

Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis, până la intrarea în legalitate, reclamele la ArtroStop, ArtroStop Rapid, Urinal Akut şi Zeolit.

Spoturile au fost interzise, în principal, pentru că acestor suplimente alimentare i-au fost atribuite proprietăţi de tratament şi de vindecare a unei boli, lucru interzis de Codul Audiovizual.

Spotul la Zeolit a fost oprit de la difuzare pentru că acest supliment alimentar este recomandat de un medic, fapt interzis de Codul audiovizual. Consliliul Român pentru Publicitate a considerat că spotul la Zeolit este publicitate înşelătoare. Acest spot a mai încălcat un articol din Codul de practică în publicitate care spune că “nu se vor atribui suplimentelor alimentare proprietăţi de prevenire, tratare sau de vindecare a bolilor şi nu se vor face referiri la astfel de proprietăţi”.

În cazul spotului la Hemoroeasy, care a fost de asemeni analizat, Consiliul Naţional al Audiovizualului nu a luat nicio decizie   considerând că nu se încalcă legislaţia audiovizualului.

Marile companiile de medicamente au ajuns să facă plângeri una împotriva alteia la CNA.  Zdrovit a sesizat Consiliul cu privire la „ilegalitatea” spotului ArtroStop produs de Walmark, iar Walmark a trimis o sesizare legată de Hemoroeasy, produs de Glenmark.

Tot astăzi, pe ordinea de zi a şedinţei a fost şi o sesizare a Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru bioresurse alimentare care cere forului audiovizual două spoturi la ArtroStop şi Urinal, ambele produse de Walmark.

Sesizarea Zdrovit: 

  • Afirmaţiile din spotul ArtroStop Rapid (produs de Walmark) care au făcut obiectul sesizării: „Pentru menţinerea sănătăţii articulaţiilor avem nevoe de un expert, ArtroStop Rapid cu formulă inovatoare contribuie la ameliorarea durerilor articulare, îmbunătăţirea mobilităţii, precum şi la regenerarea cartilajelor articulare (...) Expertul articulaţiilor sănătoase cu efect pe termen lung”
  • Spotul TV sugerează consumatorului că în urma consumării acestuia durerile articulare vor dispărea sau vor fi ameliorate (...).  Potrivit dispoziţiilor menţionate sub derogările prevăzute de legislaţia comunitară şi naţională aplicabile apelor minerale şi produselor alimentare, informaţiile referitoare la produsele alimentare nu trebuie să atribuie unui produs alimentar proprietăţi de prevenire, de tratament şi de vindecare a unei boli umane şi nu trebuie să evoce astfel de proprietăţi.

 Sesizare Walmark legată de spotul Hemoroeasy:

  • „Walmark România vă supune atenţiei spotul pentru suplimentul alimentar Hemoroeasy, produs şi distribuit de Glenmark Pharmaceuticals care, prin folosirea imaginii unei farmacii şi a unui profesionist din domeniul medical în spotul TV încalcă (...) Codul de reglementare a conţinutului audiovizual. 

Sesizarea Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare pentru bioresurse alimentare: 

  • ”(...) Walmark România menţine pe piaţă, în continuare, produse etichetate necorespunzător şi prezintă spoturi publicitare al căror mesaj induce în eroare consumatorii.
  • Ne adresăm CNA (...) să analizeze modul de difuzare a unor asemenea spoturi şi să ia măsurile de intrare în legalitate a radiodifuzorilor care, în necunoştinţă de cauză, au transmis publicitate înşelătoare la suplimentele alimentare”.
Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro
viewscnt

Trimite un comentariu

sus