Skip to main content

DERAPAJ. O campanie cu probleme de etică: violența asupra femeii - jucată de doi actori la Radio Guerrilla

 

Dobro si Craioveanu

Publicitate

Fundația SensiBlu a pornit o campanie împotriva violenței asupra femeilor cu un moment controversat: un telefon în direct la Radio Guerrilla, prin care doi bărbați spuneau că "femeia trebuie bătută". Cei doi erau, de fapt actori, dar ascultătorii nu au fost înștiințați de acest lucru decât câteva zile mai târziu.

Mai exact, pe 8 martie, la emisiunea ”Guerrilla de dimineață” de la Radio Guerrilla au sunat doi indivizi care au declarat că ”femeia mai trebuie bătută” și că ”trebuie să-și știe locul”. Reacția ascultătorilor a fost vehementă, Dobro și Craioveanu fiind apostrofați prin numeroase mesaje pentru felul în care le-au permis celor doi să își manifeste ”dragostea pentru femei”.

Câteva zile mai târziu, pe blogul personal, Mihai Dobrovolschi a declarat că totul a fost regizat și a făcut parte dintr-o campanie împotriva violenței domestice.

”M-au rugat niște oameni să fac un fel de start kick pentru teasing-ul unei campanii de atragere a atenției asupra violenței conjugale. Știam că simpla enunțare nu va avea niciun efect, suntem tot mai imuni la violență. Așa că am convenit să luăm în direct doi actori care jucau perfect personajul soțului violent. I-am lăsat un pic să abereze, după care i-am scos din direct. Lumea a luat foc”, a scris Dobro pe blog.

Dobrovolschi:  "Îmi cer scuze dacă efectul a fost departe de intențiile noastre"

Contactat de Paginademedia.ro, Dobrovolschi a explicat situația creată în jurul campaniei:

“Eu m-am bazat pe faptul că avem o fidelizare foarte mare a publicului. Mă gândisem, la acel moment, vineri, că dacă lăsăm să treacă weekendul, aceiași oameni care ascultă vineri vor fi și luni pe post, iar dezbaterea va fi mai aprinsă.

Singurul lucru unde îmi pare că am greșit este că, făcând acel moment vineri, noi nu am reacționat vehement la afirmațiile celor de pe post. S-a creat astfel impresia că am fi prea permisivi cu ceea ce spun ei și că achiesăm la punctul de vedere românesc că o pălmuță merge din când în când, ceea ce nu era adevărat.”

Îmi cer scuze dacă efectul a fost departe de intențiile noastre și dacă mesajul s-a propagat nefericit."

N-ar fi trebuit să știe publicul că sunt actori?

"Ascultătorii au știut, dar au știut luni, noi mizând pe faptul că fidelitatea mare din demograficele Radio Guerrilla ne permite să le spunem acelorași oameni, câteva zile mai târziu, ce s-a întâmplat creând, totuși, și o controversă pe acest subiect."

Campania ”De 8 martie cadou nicio palmă” a fost realizată de G2 România pentru Fundația Sensiblu. Un comunicat de presă postat pe site-ul acesteia confirmă ideea demersului de ”Ziua Femeii”:

”Campania a început la radio în timpul emisiunii Guerrilla de Dimineață cu Dobro și Craio prin preluarea unor dedicaţii şocante: „Femeia trebuie să își cunoască locul. Dacă face prostii trebuie să îi bagi mințile în cap". Așa cum ne-am așteptat, reacțiile au apărut imediat: unii ascultători au fost revoltaţi, alţii au susţinut mesajul de violenţă, în timp ce o a treia categorie ar fi preferat să nu se vorbească despre asta. Mai apoi mesajele au fost preluate pe Facebook și bloguri personale. S-au trimis și SMS-uri cu dedicații în același stil pe diverse canale TV”.

Echipa care a realizat campania a fost compusă din: Mihai Fetcu (Creative Director), Alina Varlanuţa (Copywriter), Sorana Someşan (Senior Copywriter), Florina Alexandru (Senior Art Director), Razvan Ludu (Senior Art Director), Ştefan Vasilachi (Head of Art), Alina Buzatu (Head of Planning), Radu Glonţ (New Business Director) și Nicoleta Dima (Account Manager).

Campania a atras reacții pe net. Jurnalista Simona Tache apostrofează, pe blogul ei, felul în care a fost concepută campania:

”Va să zică (tocmai am aflat), cei doi urangutani care au sunat la Radio Guerrilla de 8 martie, spunând că “femeia trebuie bătută”, “femeia trebuie să-și știe locul” și alte mizerii d-astea, au fost actori într-un preludiu al unei campanii antiviolență desfășurate de Fundatia Sensiblu. Dacă-i așa, nu mi-a plăcut felul în care a fost gândită campania. Și, mai ales, nu mi-a plăcut să fiu mințită de reprezentanții Fundației Sensiblu, atunci când m-au rugat, printr-un mesaj privat, să distribui clipul lor de campanie, pe care mi l-au prezentat ca reacție la ce se întâmplase la Guerrilla. Oricare ar fi scopul, e neplăcut să fii mințit, îmi pare rău”, a precizat Simona Tache în postarea cu titlul ”Prin minciunică împotriva violenței în familie?

CITEȘTE ȘI:

Autor: Florin Ghioca florin.ghiocagmail.com

Comentarii

  • este o poza ilustrativa pentru material. in momentul in care a fost realizata emisiunea (8 martie) cei doi (Craioveanu si Dobro) inca realizau emisiunea matinala de la Radio Guerrilla.
    PS: a plecat la Radio 21, dupa cum a scris si Paginademedia.ro :)
  • craioveanu ala nu a plecat la itsy bitsy fm? sau kiss fm? sau unde a plecat? de ce il mai puneti in poza cu gherila?
  • Campania mi s-a parut desteapta si intrazneata.
    Sunt de acord cu ce spune Dobrovolschi, "[...] simpla enunțare nu va avea niciun efect, suntem tot mai imuni la violență."
    Nu mi se pare corecta eticheta "Derapaj".

Trimite un comentariu