Skip to main content

Tolo: O anchetă în broșura Kaufland ar dărâma Guvernul. Cea mai tare publicație

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sursa: Prahova.ph

Publicitate

Un adevăr descoperit de jurnalistul Cătălin Tolontan: în România, ziarul cu cel mai mare tiraj înregistrat la BRAT este săptămânalul Kaufland: 3,5 milioane de exemplare difuzate! Are 28 de pagini și prezintă, evident, reclame cu produsele din magazin.

Tolontan ironizează situația:

Un editorial în săptămânalul Kaufland ar zdruncina guvernul. O investigație cîteva numere la rînd, l-ar dărîma. O campanie, ar schimba legile. E o glumă invidioasă, desigur. Vorba unui jurnalist american: ”Cînd o să văd primii corespondenți Google în Bagdad mai stăm de vorbă”.

O ironie într-o perioadă în care cel mai tare ziar este tabloidul Click!, care vinde 140.000 de ziare pe zi și în care cele mai mari performanțe ale unui titlu quality, România liberă, difuzează 25.000 de exemplare.

Articolul, la Cătălin Tolontan.

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Cand comparam Click cu Romania Libera ar trebui sa adaugam si cifrele din traficul online. Cei mai multi oameni din categoria "30-40 de ani, mediul urban, venituri medii etc" isi citesc ziarele la serviciu.
    Chiar si asa, diferenta intre tabloid si quality va ramane. Romanii se pricep la fotbal, masini si femei si mai putin la politica externa, economie sau, doamne fereste, literatura.
  • Eu de abia astept sa il primesc și sa citesc ofertele. Și are bancuri demențiale. E de departe cel mai bun supermarket din Romania, majoritatea angajaților prietenosi, promotii adevarate, la grill mananci o masa calda cu 5 lei.
  • eu daca as dori sa imi fac publicitate adevarata si eficienta, mi-as face-o prin pliantul asta...e adevarat, e discutabil numarul celor care il citesc...
  • Cat de diferite sunt obiectivele? Sa faci bani. Cui se adreseaza cele doua? Consumatorilor. Perceptii eronate? Dezinformare? Eu cred ca cei de la Kaufland aduc mai multa informatie (si mai corecta!) decat cei de la Click!
  • Lasati ziarul sa se tipareasca...ce conteaza continutul? Parca in Evz, RL, Jurnalul, Libertatea, Click etc citesti ceva interesant? Tzatze, cur, potlitica, curve, Bahmu, Prigoana, Stanisoara, Cacarau, premieru copy/paste si multi multi altii sunt subiecte interesante in vremurile astea de kko cand oamenii se sinucid ca nu au locuri de munca? Lasati sa se tipareasca orice tampenie...daca tipografia functioneaza, si alte servicii functioneaza, teoretic, distributie, transport etc...deci sunt locuri de munca ( nu pt toti, dar macar pt o parte din noi)...parerea mea.
  • Si totusi, au internetul, bloggerii, "feisbucul"...
    Cu toate astea, nu de nebuni tiparesc astia si distribuie 3.500.000.
    Aviz prostilor din agentiile de media, mediaplannerilor, marketerilor.
    Cautati 10 raspunsuri la intrebarea "De ce face Kaufland asta?"
  • Brosura Kaufland a ajuns o singura data in cutia mea postata ( Bucuresti - Bd. Timisoara ) dar imi aduc aminte ca avea si ceva care arata a "ziar" Cateva articole, un rebus, horoscop, sanatate si nu mai stiu ce + prezentarea produselor disponibile in magazin. Chiar m am mirat si am spus ca arata ca un ziar cu mai multa reclama :)
  • am incercat si eu sa scap de ziarul asta, am scris pe cutia postala ca nu accept asemenea chestii dar au rupt afisul si au continuat
    am reclamat si la magazin, in scris, dar nimic....
  • @MirceaA: Din pacate ai ceva dreptate in legatura cu risipa. M-am ocupat aproape 8 ani de distributia acestui ziar intr-o capitala de judet si te asigur ca sunt foarte multi romani care doresc ziarul. Din pacate (din nou) din cauza casutelor postale prea mici, dimensiunile uneori exagerate ale ziarului ori a unor distribuitori neseriosi se ajunge ca mare parte din ziare sa aiba soarta descrisa de tine. Ca sa nu mai primesti ziarul te poti adresa magazinului de care apartii (vezi in ziar) sau pe siteul lor.
  • E gresit sa compari un cotidian de informatie cu un vehicul de marketing. Au obiective diferite, target-uri diferite, modele diferite. E ca si cum ai compara mere cu pere. Nu mai vehiculati perceptii eronate. Dezinformati oamenii care nu se pricep la presa.
  • E gresit sa compari un cotidian de informatie cu un vehicul de marketing. Au obiective diferite, target-uri diferite, obiective diferite. E ca si cum ai compara mere cu pere. Nu mai vehiculati perceptii ironate. Dezinformati oamenii care nu se pricep la presa.
  • Din 3.5 milioane, 3.4 ajung direct la gunoi. Sau pe scarile blocurilor. Sau prin curtile oamenilor, batute de vant.
    Risipa de hartie, asta e ceea ce fac cei de la Kaufland. Nu stiu daca are vreun efect.
    Mai mult, eu nu stiu cum sa fac sa le interzic sa-mi mai umple cutia postala cu prostii. Pe net este SPAM, in cutia postala ce e ? Stie cineva cum ii pot opri ?

Trimite un comentariu