Skip to main content

Veniturile Pro TV - 42 de milioane de dolari. Adrian Sârbu menține creșterea prețurilor la publicitate

 

adrian-sarbu-38

Publicitate

Veniturile companiei Central European Media Enterprises (CME) care deține Pro TV în România au fost în scădere cu 30 de milioane de dolari în primul trimestru al lui 2013 comparativ cu aceeași perioadă din 2012. Cu toate acestea, declinul a fost mai „rezervat” în România față de alte țări în care compania operează. Țara noastră a devenit cea mai profitabilă pentru CME, înregistrând cele mai mari venituri din regiune, după scăderea abruptă înregistrată de Cehia.

Paginademedia.ro prezintă în continuare rezultatele financiare din perioada ianuarie - martie 2013 ale Central European Media Enterprises, compania care deține Pro TV SA.

Per total, CME a avut venituri de 137 de milioane de dolari pe întreaga regiune, în scădere cu aproximativ 30 de milioane de dolari față de primul trimestru din 2012. OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare) a ajuns pe minus: 20,6 milioane de dolari. În primele trei luni ale lui 2012 OIBDA era de 14 milioane de dolari.

În România, CME operează posturile Pro TV, Pro TV Internațional, Acasă TV, Pro Cinema, Acasă Gold, Sport.ro, MTV România, Pro TV Chișinău și Acasă Moldova. Operațiunile TV ale CME în România au atras în primele trei luni ale lui 2013 venituri nete de 42 de milioane de dolari, fiind țara care a adus cele mai mari venituri dintre toate cele în care CME este prezentă.

Creșterea prețurilor la publicitate și a prețurilor percepute companiilor de cablu au dus la reacții diferite din partea companiilor de media și a clienților publicitari. Companiile din Cehia, țara care aducea până acum cele mai mari venituri CME-ului, au reacționat dur la aceste decizii, motiv pentru care și veniturile au înregistrat o scădere abruptă de peste 20 de milioane de dolari.

Adrian Sârbu, președinte și CEO la Central European Media Enterprises: „2013 este anul reacțiilor curajoase pentru a restabili valoarea produselor noastre. Am crescut prețurile pentru publicitate și comisioanele plătite de companiile de cablu. Rezultatele din primul trimestru reflectă prima fază a implementării acestor decizii. În timp ce aceste decizii au fost un succes în majoritatea țărilor în care suntem prezenți, am întâmpinat rezistență din partea anumitor agenții de media și a unor clienți publicitari din Cehia, unde numărul de GRP-uri a scăzut, având efect asupra veniturilor noastre și asupra OIBDA (profitul operațional înainte de depreciere și amortizare - n.r.). Vom menține această politică legată de prețuri în Cehia și în toată regiunea întrucât suntem determinați să inversăm trendul de scădere a veniturilor din publicitatea TV”

Veniturile nete ale Central European Media Enterprises în țările în care este prezentă (dolari)

Tara   Venituri in primul trimestru 2013   Venituri in primul trimestru 2012   Variatie  
Bulgaria 16.424.000 19.331.000 -2.907.000
Croatia 12.093.000 12.879.000 -786.000
Cehia 36.801.000 58.958.000 -22.157.000
Romania 42.031.000 43.351.000 -1.320.000
Slovacia 16.923.000 19.372.000 -2.449.000
Slovenia 14.476.000 15.524.000 -1.048.000

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Trimite un comentariu