Skip to main content

Alex Cernătescu, Infinit, impresii de la congresul Interact: “Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital”

 

Publicitate

“Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital”, spune Alex Cernătescu, CEO al agenției Infinit Solutions după participarea la congresul Interact Barcelona, la sfârșitul săptămânii trecute.

Alex Cernătescu:

“Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital. Chiar și cele mai conservatoare au din ce în ce mai multe campanii digitally-lead.”

“Din punctul meu de vedere, marea majoritate a campaniilor erau comparabile cu ceea ce fac și agențiile românești, deci aș putea zice că stăm destul de bine la acest capitol”.

“Țara noastră este văzută ca o alternativă foarte serioasă, atât pentru partea de tehnologie utilizată în advertising, dar și ca o imensă sursă de creativitate”, mai spune Alex Cernătescu.

Infinit Solutions este agenția care a dezvoltat platforma tehnică a Paginademedia.ro.

Câteva impresii ale lui Alex Cernătescu de la congresul dedicat domeniului digital, care a avut loc la Barcelona:

Câteva idei pe care le-am observat, ca profesionist:

alex_cernatescu_infinit_solutionsAbsolut toată lumea vorbește despre integrarea canalelor de comunicare și despre hibridizare, practic de clădirea ecosistemelor de comunicare în jurul consumatorului – ceea ce mă bucură enorm, pentru că este o confirmare a direcției în care mergem și noi cu clienții noștri.

Ideea principală este adaptarea corectă a mesajelor către realitatea "multi-screen" a consumatorului.

Majoritatea brandurilor au migrat deja puternic spre digital. Chiar și cele mai conservatoare au din ce în ce mai multe campanii digitally-lead.

Ca și exemplu concret: am fost impresionat de ce face Nestle la acest capitol – au o întreagă echipă internaionala (foarte tânără :) ) în Elveția, care are ca scop primar experimentarea și testarea lucrurilor noi în domeniul digital.

Din punctul meu de vedere, marea majoritate a campaniilor erau comparabile cu ceea ce fac și agențiile românești, deci aș putea zice că stăm destul de bine la acest capitol. Recunosc însă că am văzut și câteva campanii deosebite, de genul cărora încă nu se fac la noi.

Ca să fiu sincer, nu am simțit o diferență foarte mare, ca și nivel, la partea de tehnologie și creativitate, dar am simțit una la partea de tool-uri automatizate de măsurare și de management al campaniilor (acesta e un capitol care se mișcă și în România, dar la care mai avem de lucru) mai ales în zona de platforme de RTB (real time bidding) integrate cu CRM și eCRM.

Pe partea de mobile advertising, din discuțiile pe care le-am avut acolo reiese că nici afară nu poate fi încă un business profitabil pentru agenții focusate doar pe această nișă, dar atenția este foarte mare în această direcție.

Campanii de mobile sunt multe, dar majoritatea din ce am văzut sunt ca parte integranta a strategiilor de brand macro.

Ca si român:

Mă bucur enorm și m-am simțit foarte mândru pentru că marea majoritate a reprezentanților celorlalte țări cu care am interacționat apreciază și recunosc talentul și capabilitățile care există în România.

Țara noastră este văzută ca o alternativă foarte serioasă, atât pentru partea de tehnologie utilizată în advertising, dar și ca o imensă sursă de creativitate.

Un alt aspect interesant pe care l-am aflat este că foarte multe companii au interes foarte mare ca pe termen scurt și mediu să investească și să își dezvolte resurse în România.

Alexandru Cernătescu
CEO & Head of Strategy

Citește și:

LIKE. Fiți la curent cu țtirile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu