Skip to main content

21 Iunie. ANCOM va acorda cinci licenţe de TV digitală până în iunie 2015

 

televizor

Publicitate

PRIMII PAȘI SPRE TELEVIZIUNEA DIGITALĂ. Autoritatea de reglementare în comunicaţii, ANCOM, va acorda prin procedură de selecţie, până în iunie 2015, cinci licenţe de televiziune digitală terestră (multiplexe), a anunţat Ministerul pentru Societatea Informaţională (MSI), scrie Mediafax.

Acordarea licenţelor este inclusă în Strategia privind tranziţia de la televiziunea analogică terestră la cea digitală terestră, aprobată miercuri în şedinţa Guvernului, prin hotărâre.
"Principalul obiectiv al acesteia este realizarea tranziţiei complete şi efective de la serviciile de televiziune analogice terestre la serviciile de televiziune terestre în format digital şi încetarea completă a emisiilor analogice până la data de 17 iunie 2015, în conformitate cu obligaţiile internaţionale", se arată îbtr-un comunicat al MSI.
ANCOM va acorda prin procedură de selecţie cinci licenţe de TV digitală până în iunie 2015


CAMPANIE PRIMA TV, PREMIATĂ LA CANNES. Campania "Zilele Sperantei"/ "Days of Hope" în care oameni fără adăpost au prezentat rubrica Meteo, în cadrul jurnalului Focus, a câștigat 6 Lei de Argint (Silver Lions) și un Bronz (Bronze Lion) la ediția de anul acesta a festivalului de la Cannes, scrie Evenimentul zilei. 
Pentru un om al strazii, prognoza meteo face diferenta intre viata si moarte. Pornind de la acest adevar, campania „Days of hope” a adus oameni fara adapost in fata telespectatorilor intr-un mod memorabil. Acestia au luat locul prezentatorilor meteo in cadrul principalului buletin de stiri al Prima TV.
Campania “Zilele Speranței”, realizată cu sprijinul Prima TV, a câștigat 7 Cannes Lions


TRECEREA LA TELEVIZIUNEA DIGITALĂ AR PUTEA CREȘTE PIB-UL. Trecerea de la televiziunea analogică la televiziunea digitală terestră ar putea genera o creştere a PIB-ului României, a declarat Liviu Nistoran, directorul general al Evolio, care a precizat că acest proces ar trebui finalizat până în 2015, relatează Mediafax.
"Avem în România o mină de aur pe care nu am exploatat-o, este vorba de tranziţia la transmisia digitală terestră. Este un proiect început undeva prin 2008, care a stat prin diverse sertare, prin diverse ministere, şi nu s-a făcut nimic. Recepţia canalelor TV se poate face fără să ai o antenă de satelit sau să fie necesară instalarea de cablu TV, se poate face cu televizorul echipat cu tehnologia necesară, şi cele noi sunt. Dezvoltarea acestui segment ar putea aduce României o creştere a PIB de 0,5%, pentru că numai investiţia în infrastructra de transmisie este undeva pe la 400-500 milioane euro", a arătat Nistoran.
Trecerea la televiziunea digitală terestră: Cu cât ar putea creşte PIB-ul României


SOLUȚII PENTRU ORDONANȚA ANTI-REBATE. €‹Investitiile companiilor românești în creație publicitară și strategie pentru comunicarea pe Internet s-au ridicat la 7-8 milioane de euro în 2012, echivalentul a circa 30% din bugetele de media alocate online-ului românesc, apreciază Mihai Tătaru, șeful agenției de digital SeniorHyper, într-un interviu acordat HotNews.ro pe tema pieței locale de profil.

Tătaru și Vasile Alboiu, creative director SeniorHyper, apreciază că aceste investiții s-ar putea apropia de 40% din totalul cheltuielilor media online în 2013, pe măsură ce crește interesul clienților pentru social media.

În privința ordonanței recente a guvernului, ce schimbă regulile publicității TV și afectează întreaga piață de publicitate, Tătaru crede că ar fi două soluții pentru echilibrarea pieței: fie ordonanța dispare, fie prevederile ei sunt extinse și la celelalte medii, inclusiv online.
INTERVIU Mihai Tătaru, SeniorHyper: Piața românească de creație și strategie în medii digitale se ridică la 7-8 milioane de euro. Ordonanța publicității TV ar trebui fie să dispară, fie să fie extinsă la celelalte medii


TOPUL CELOR MAI ACTIVE BRANDURI ÎN SOCIAL MEDIA. Brandurile Vodafone, Samsung și Danone ocupă primele locuri în clasamentul celor mai active mărci din social media, realizat de revista Biz, scrie DailyBusiness.ro.
Pe următoarele locuri în top 10 branduri campioane în social media s-au plasat Avon, Pepsi, Heineken, Cosmote, Coca-Cola, Ford, Orange.
În realizarea clasamentului au fost analizate activitățile desfășurate de branduri în social media în intervalul februarie 2012 a€“ februarie 2013.
Vodafone, Samsung și Danone domină topul celor mai active branduri în social media


CONSECINȚELE SCANDALULUI CU REGISTRELE TELEFONICE ALE AP. O adevărată "omerta" (legea tăcerii) s-a instalat în rândul surselor jurnalistice în Statele Unite, după obţinerea unor registre telefonice aparţinând agenţiei de presă AP de către administraţia Obama, care le-a potolit dorinţa de a vorbi, a anunţat miercuri CEO al agenţiei, scrie Mediafax.
"Anumiţi angajaţi ai Guvernului, cu care ne aflam în mod regulat în contact, nu mai vor să stea de vorbă cu noi la telefon. Alţii sunt reticenţi să ne întâlnească personal", a precizat el, dând asigurări că jurnalişti de la alte instituţii mass-media, care i-au împărtăşit experienţa lor, sunt afectaţi de aceeaşi "lege a tăcerii".
Surse ale jurnaliştilor din SUA, reticente după scandalul privind registrele telefonice ale AP

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Poate, candva, o sa intre sio trustul INTACT pe fir sa obtina o licenta pentru transmisia digitala, nu de alta, dar pe un televizior tip plasa, led si/sau lcd, se vede absolut groaznic.

Trimite un comentariu