Skip to main content

IAA România și UAPR propun modificarea Ordonanței anti-rebate

 

televizorAsociațiile profesionale din industria de publicitate și marketing IAA România și UAPR propun Parlamentului României adoptarea unui amendament la OUG 25/2013, pentru eliminarea costurilor de complexitate suplimentare pe care le generează aplicarea actului normativ de modificare a Legii audiovizualului, în forma sa actuală.

Publicitate

Propunerea de modificare a actului normativ beneficiază și de sustinerea Camerei de Comerț Româno-Americane (AmCham).

International Advertising Association (IAA Romania) și Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) au dat publicității o ”Scrisoare deschisă” prin care propun ca beneficiarii finali ai publicității televizate să aibă posibilitatea de a achiziționa spatiu atât direct de la radiodifuzori cât și prin intermediari mandatați, în mod total transparent al prețurilor aplicate de către radiodifuzori.

Amendamentul propus include și prevederea conform căreia „orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de către radiodifuzor, trebuie să figureze pe factura emisă în numele fiecărui beneficiar final al publicității televizate și transferat integral în mod transparent direct acestuia, dacă cumpărarea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari și beneficiarul final)”.

Reprezentanții celor două asociații reprezentative pentru industria de marketing și publicitate din România precizează că, analizând prevederile OUG 25/2013 și evaluând posibilele consecințe, au constatat că aceasta aduce un plus de transparență financiară însă cu un cost de complexitate care poate genera blocaje majore atât în funcționarea pieței de publicitate cât și „Propunerea de a amenda textul Ordonanței de urgență 25/2013 vine în completarea interesului companiilor care activează în industria de marketing și publicitate pentru o transparență maximă a procesului de achiziție de spațiu publicitar. Este o propunere pe care am dorit să o avansăm încă de la începutul demersului legislativ și pentru care am solicitat dezbatere publică înainte de adoptarea actului normativ”, a declarat Radu Florescu, președintele Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).

În opinia experților, adoptarea de către Parlament a amendamentului propus ar genera o transparență totală fiscală, o transparentizare a relațiilor comerciale împreună cu menținerea dreptului fiecărei companii de a-și alege liber partenerii contractuali. În plus, adoptarea amendamentului creează posibilitatea de creștere a încasărilor bugetare din taxe și impozite prin menținerea posibilității fiecărui jucător din piață de a face profit, în mod onest și transparent, într-o piață funcțională și aliniată principiilor economice corecte.

Companiile ce operează în industria de marketing și publicitate, membri ai IAA România și UAPR, alături de membri AmCham sunt investitori importanți pentru economia României. Doar primii 20 de astfel de investitori au o cifră de afaceri cumulată de peste 6 miliarde de euro, sunt printre cei mai importanți angajatori ai României și cei mai importanți contributori la bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • bai ano, da' cit ai stat in industria asta ti-a fost bine, nu? la ipocrizie nu ne intrece nimeni. si apropo, ce stii tu despre legea sapin? stii in ce context a aparut? stii de ce a fost promulgata?
  • Imi pare bine ca am parasit aceasta industrie plina de dispret, balcanisme si tupeu nesimtit. Ordonanta se vrea un inceput de intrare in normalitate in reguli clare si comunitare. Legea Sapin va spune ceva domnilor Florescu, Iordache, bai Zoltan sau bai Enoiule?
  • Hahaha! presiune and santaj = love: AmCham nu intervine si la legalizarea prostitutiei? Avem nevoie sa trecem in legalitate si cu asta.
  • De ce AmCham si nu Camera de Comert Romano-Chineza? S ce aveti fratilor cu turcii, cu senegalezi , cu francezii sau cu moldovenii? Raducu Florescu fluiera in biserica ca baba in fata cimitirului. Simt miros de spaga la partide si la parlamentari.
  • Ce mai tupeu au nesimtitii de rechini. Chiar nu va e rusine? Vi se diminueaza profiturile cu sase zerouri si tot nu va ajung cinci ?
  • Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, așa cum a fost el publicat în Monitorul Oficial, UAPR amintește că acestea vor afecta întreaga piață, inclusiv clienții consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar și industria cinematografică romanească.

Trimite un comentariu