Skip to main content

BILANȚ MEDIA. Principalele agenții de media, afaceri de 300 de milioane de euro și aproape toate pe profit

 

Sursa foto: Capital.ro
Sursa foto: Capital.ro

Publicitate

Principalele agenții de media din România au avut împreună afaceri de peste 300 de milioane de euro în 2012. Aproape jumătate dintre acestea au înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor. Iar creşterile sunt de la câteva zeci de mii la câteva milioane de euro.

Media Investiment, parte a holdingului The Group, este agenţia cu cea mai mare cifră de afaceri în 2012, peste 50,3 milioane de euro.

La fel ca în cazul cifrei de afaceri, aproape jumătate dintre agenţiile de media au înregistrat creşteri ale profitului.

Starcom MediaVest este agenţia care a înregistrat cel mai mare profit anul trecut, de 1,95 milioane de euro. Aceasta este urmată de Media Investment (1,8 milioane de euro), Zenith Media Communications * (1,6 milioane de euro) şi McCann Erickson (1,5 milioane de euro).

Cea mai mare creştere a profitului a fost înregistrată de Starcom Media Vest, de peste 460.000 de euro. A doua agenţie cu cea mai mare creştere a profitului a fost Media Direction cu aproape 290.000 de euro, urmată de *Zenith Media Communications cu o creştere de aproape 286.000 de euro.

* În septembrie 2011, Zenith Media a trecut printr-un proces de divizare parţiala,
Zenith Media Communications fiind noua entitate.

Cifrele de afaceri şi profitul sau pierderile principalelor agenţii de media

Agentia de media   Cifra de afaceri pe 2012   CA pe 2011   Profit/Pierdere pe 2012   Profit/Pierdere 2011  
Media Investment 50,321,557 47,384,217 1,825,209 1,930,655
McCann Erickson* 49,884,215 47,686,417 1,489,393 1,791,360
Zenith Media Communications** 39,486,746 13,798,440 1,604,837 253,666
Initiative Media  36,326,971  40,493,658 501,302 574,930
Starcom MediaVest  31,840,488 31,715,517 1,952,931 1,492,439
MediaCom Romania  23,324,291 20,706,234 388,944 573,652
MEC Romania  21,984,691 31,216,137 308,591 563,333
MindShare Media 11,845,695 16,017,163 180,589 263,758
Opti Media  10,471,955 10,411,501 660,304 404,368
United Media 9,880,435 12,134,692 138,678 35,943
Media Direction  9,834,930 9,230,447 258,646 -40,104
Carat Romania  8,180,955 10,086,646 -54,848  91,244
Media Planning Group  7,763,431   7,633,127 155,356 151,351
House of Media  5,750,020  5,979,272 401,198 1,207,803
Media-Tique 4,651,823 6,004,836 495,682 685,487
BPN (fostul Brand Connection) 2,828,498 4,650,500 36,326  31,429
Omnicom Media Group 654,346 849,605 59,249 1,008
Odyssey Communication 101,284 9,245,432 -5,175,608 -1,541,674
Zenith Media 204,537  24,087,110  -23,251 1,065,284

* B.V. McCann Erickson reuneste atat bugetele de media administrate de Universal McCann, cat si pe cele de creatie ale McCann Erickson

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Oameni buni, la ce cifre de afaceri au astia e imposibil ca profiturile sa fie asa de mici.Folosesc artificii legale si manareli de tot felul pentru a-si declara profit mic pt a nu plati impozit pe profit!
  • Petrisoareeee, ia baga matale si articolul echivalent pt furnizori: TV, Print, Radio, Online, Outdoor.... ca aproape toti sunt pe pierdere, de ani buni.
    Cum naiba functioneaza industria asta, ca eu nu mai inteleg...? :)))

Trimite un comentariu