Skip to main content

Veste bună pentru ziarele exclusiv online. La Tribune a ajuns pe profit după ce în 2012 a renunțat la print

 

la tribuneDupă mai mulți ani de criză care au constrâns cotidianul economic La Tribune să renunțe la ediția tipărită și să apară exclusiv online, titlul a devenit rentabil, scrie Ozap.com.

Publicitate

Societatea La Tribune Nouvelle estimează că va avea o cifră de afaceri de 6,5 milioane de euro în 2013. Pe lângă banii veniți din publicitate, La Tribune mai are venituri de la cei 10.000 de abonați (față de 6.000 cât avea acum un an) și din cele 5.000 de exemplare vândute la chioșc (pentru titlul săptămânal).

Stabilitatea sa financiară este datorată mai ales reducerilor considerabile de costuri. De la renunțarea la varianta tipărită, grupul a disponibilizat mai bine de 100 de angajați (din 165 de oameni care lucrau la ediția pe print) păstrând doar 30 de jurnaliști.

Grupul a făcut, de asemenea, o majorare de capital de 1,7 milioane de euro, odată cu sosirea lui Alexandru Lawrence, co-fondator al site-ului Doctissimo. Grupul vrea să finanțeze mai multe proiecte printre care o nouă formulă a publicației economice, o revistă tipărită pentru un segment precis de public și trei site-uri de informații economice pentru Bordeaux, Toulouse și Lyon. Conducerea grupului de presă nu exclude renunțarea definită la edițiile vândute la chioșcuri în câțiva ani.

La Tribune a tipărit ultima ediție pe hârtie la începutul lui 2012, după 27 de ani de apariție ca publicație cotidiană.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu