Skip to main content

CAMPANIE INEDITĂ. Cum și unde poți să cumperi o cafea cu versuri

 

Foto: Dragoș Toader, freelancer
Foto: Dragoș Toader, freelancer

Publicitate

După ce a tapetat pereții mai multor metrouri cu post-it-uri cu versuri, marca de cafea Julius Meinl are o nouă campanie cu...poezie.

Astăzi, în 80 de cafenele Julius Meinl din întreaga țară versurile devin monedă de schimb. Mai exact, consumatorii își vor putea cumpăra cafeaua nu cu bani, ci cu versuri.

“Ideea de a cumăra o cafea cu poezie mi se pare absolut impresionantă. Dacă ați reuși să dați și restul pe o poezie ar fi minunat”, a spus Nicu Alifantis, pe un ton glumeț, la evenimentul de lansare.

Adrian Despot, solistul trupei Vița de vie, prezent și el la eveniment, le-a spus austriecilor de la Julius Meinl că la noi, la români, e o vorbă: “Românul s-a născut poet”.

“Ați venit bine aici. Noi suntem poeții”, i-a spus Despot directorului de marketing global al Julius Meinl, Katharina Bartas.

Cum funcționează versurile ca monedă de schimb pentru cafea. Un șervețel - o cafea

DT__4325

Dacă ajungeți astăzi într-una dintre cafenelele Julius Meinl, care participă la proiect, veți găsi pe masă următoarea invitație: “Cafeaua de azi te costă doar câteva versuri, ia un șervețel de aici și lasă-ne poezia ta”.

Șervețelele și creioanele le veți găsi acolo. Și cei mai puțin inspirați pot bea o cafea în schimbul versurilor. Dacă nu sunt într-o pasă creativă pot așterne pe servețel creația unui prieten sau versurile unui poet consacrat.

Un șervețel scris inseamnă o cafea primită. Câte cafele vor primi? Câte servetele vor fi inspirați să scrie.

Unde poți cumpăra cafea cu poezie?

Screen Shot 2013-10-25 at 2.33.28 PM

În București, versurile vor funcționa pe post de monedă în 12 cafenele Julius Meinl, după cum urmează:

Goccia, La Belle Vie, Tress Cafe, Legere Cafe, Blues Cafe, Green Hours Jazz Cafe, Energiea, Filos Pub, Les Burgeois, Bistro Zattara și La Belle Vie Cafe Boutique.

Același lucru se întâmplă, tot azi, și în cafenelele din alte 30 de orașe din țară:

Arad, Bistrița, Botoșni, Buzău, Cluj Napoca, Constanța, Cristuru Secuiesc, Dej, Deva, Galați, Gherla, Odorheiu Secuiesc, Petroșani, Pitești, Ploiești, Rădăuți, Râmnicu Vâlcea, Roman, Sâncrăieni, Selimbar, Sf. Gheorghe, Sibiu, Sighișoara, Slatina, Suceava, Târgoviște, Târgu Mureș, Târnăveni și Timișoara. Lista completă a cafenelelor o găsiți pe pagina oficială de Facebook a Julius Meinl.

Ce se va întâmpla cu versurile așternute pe șervețele?

Echipa care a inițiat acest proiect va strânge toate șervețelele, va publica o parte din versuri pe pagina de Facebook a Julius Meinl și există posibilitatea ca ele să apară și într-un volum de poezie.

Aceast proiect face parte din campania “Poezia poate face lumea mai bună”, inițiativă a Julius Meinl, ambasador al culturii cafenelelor vieneze. Prin acest proiect, brandul de cafea vrea să aducă poezia mai aproape de mase. Campania este implementată de agenția Heist Industries.

Julius Meinl a lansat, astfel, singura zi din an în care poți cumpăra cafea cu versuri scrise pe șervețele.

La evenimentul de lansare al proiectului au participat: Nicu Alifantis, Adrian Despot - solistul trupei Vița de Vie, Florin Dumitrescu - poet, Daniel Cristea Enache - critic literar, Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia și Katharina Bartas - Global Marketing Head la Julius Meinl.

Deliris și Adrian Despot
Deliris și Adrian Despot

“Dacă cu poezia aș reuși să-mi suplinesc toate nevoile aș face numai asta”, a spus Deliric, pe numele său real Răzvan Eremia.

Nicu Alifantis, despre campania "Poezia face lumea mai bună":

“Un produs comercial, care se cheamă Julius Meinl, și-a întors fața către cultură încercând să se vândă printr-un produs cultural. Este un alt tip de marketing. M-ați impresionat.”

Screen Shot 2013-10-25 at 2.37.32 PM

Florin Dumitrescu, critic literar:

"Nichita a scris multe poezii pe șervețele când își bea cafeaua. Să ne gândim la Nichita Stănescu când vom scrie cu acest creionaș pe șervețele.”

La începutul aceste luni, o parte dintre trenurile de metrou au circulat timp de două zile tapetate cu post-it-uri ce versuri, la inițiativa Julius Meinl, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu