Skip to main content

Opt reguli pentru construcția unui brand puternic. Greșeli frecvente

 

bran ilustratie
Sursa foto: 1to1media.com

Publicitate

“O greșeală comună a marketerilor este că își doresc să spună foarte multe despre brandul lor. Consumatorul este atent la o singură idee”, a declarat Raluca Gonzales Blanco, Senior Strategic Planner la Saatchi & Saatchi, în cadrul seminarului „O marcă puternică: drumul de la o idee stralucită la un brand de succes”.

Evenimentul a fost organizat Centrade Saatchi & Saatchi, în parteneriat cu firma de avocatură Bulboacă & Asociații.

În cadrul seminarului au fost abordate teme precum construcția unui brand puternic, transformarea brandului într-o poveste de succes, modalități de promovare a brandului, dar au fost oferite și informații despre cum un brand poate fi protejat juridic într-un mod cât mai eficient.

Raluca Gonzalez Blanco a vorbit despre principalele reguli în construcția unui brand puternic: Simplitate, PR, Focus, Diferentiere, Primul in categorie, Fara sub-branduri, Atentie la calitate vs perceptia calitatii, Consecventa si rabdare.

Din prezentarea Ralucăi Gonzalez Blanco despre construirea unui brand de succes:

1. SIMPLITATE

O greșeală comună a marketerilor este că încearcă să comunice multe informații. Aici ea a dat ca exemplu brandul Nike, sloganul acestuia fiind unul puternic, personal și simplu: Just do it.

2. PR

Advertisingul nu este singura modalitate de construire a brandului. Dacă ai nevoie să dai mai multe explicații ai nevoie de PR. Acestea nu pot fi transmise printr-un spot sau printr-un slogan.

Două branduri puternice care s-au construit prin PR sunt Amazon și Beauty Shop. Prin PR, Amazon a făcut o educare a publicului, iar Beauty Shop a făcut o campanie prin care s-a arătat împotriva testării produselor cosmetice pe animale.

3. FOCUS

  • E ușor să pici în capcana să placi tuturor. Și în consecință să te vezi nevoit să îți schimbi focusul comunicării.
  • Dar ca un brand să ocupe un singur loc în mintea consumatorului, trebuie să rămână focusat pe un singur element diferențiator.
  • Două branduri care au reușit să facă acest lucru sunt: Volvo care a comunicat că produce automobile cu standarde ridicate de siguranță. Volvo=„safetyness”. Un alt brand, Louboutin, a comunicat că produce pantofi cu talpă rosie. Dintre toate caracteristicile pe care le-ar fi putut comunica, precum folosirea materialelor de cea mai bună calitate, cunoscuții designeri care îi concep, durabilitatea s.a., Lauboutin a ale să se poziționeze în mintea consumatorului ca acea companie care produce pantofi cu talpa roșie.

https://www.youtube.com/watch?v=pv7PbFrp6nM

  • Pierderea focusului apare în scenariile de brand extensions.
  • Daca vrei să-ți crești vânzările prin diversificare mai bine fă un alt brand de la zero. E ce a facut Toyota cu Lexus pe piața automobilelor de lux.

4. DIFERENȚIEREA

  • Diferențierea prin produs și caracteristicile sale nu mai este o opțiune. Același lucru este valabil și pentru diferențiere prin beneficiile funcționale ale unui produs.
  • Soluția este inovația.
  • Diferențiere prin serviicii adăugate dar conexe.ș Ex. spalatoria delivery.
  • Diferențiere prin packaging: Absolut.
  • Diferențiere prin beneficiu emoțional. Emoția, deși este destul de greu de articulat, vinde. Un exemplu de brand care s-a diferențiat prin beneficul emoțional este Volkswagen cu următorul spot.

https://www.youtube.com/watch?v=R55e-uHQna0

5. PRIMUL IN CATEGORIE

  • Și al doilea sau altfel decât primul.

Exemplu de brand care s-a poziționat astfel:
Avis vs Hertz. Compania de închirieri auto Avis a recunoscut că este pe locul doi și a spus, printr-un slogan, "We try harder" ("Ne straduim mai mult")

 

  • Un alt fel de primul: inventarea unei categorii noi și ocuparea poziției nr. 1 în acea categorie: Subway cu Jared Fogle. Subway a inventat categoria fast-food-urilor sănătoase.

https://www.youtube.com/watch?v=HUDH7TSQa4k

6. EVITAREA SUB-BRANDURILOR

  • Evitarea extensiilor de brand în domenii care intră în conflict. Într-o astfel de capcană a picat Zippo, care a lansat un parfum în formă de brichetă. Consumatorii au asociat parfumul cu mirosul de tutun.

parfum zippo

7. ATENȚIE LA CALITATE VS. PERCEPȚIA CALITĂȚII

  • Judecățile noastre zilnice au legatură mai mult cu percepția asupra calității.
  • Dacă costă mult trebuie să fie de calitate. Corelăm instant prețul unui produs cu calitatea acestuia. Marketerii se tem că produsul lor să nu fie perceput prea scump. Dar să fie perceput ca având o calitate mai slabă este o opțiune?
  • Calitatea sau lipsa calității percepute la produsele oferite ca bonus
  • Calitatea se transferă de la serviciul din jurul brandului la brand
  • Concluzie: Nu vindem iluzii.

8. CONSECVENȚĂ, COERENȚĂ ȘI RĂBDARE

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Evitarea sub-brandurilor? Aia au spus altceva. Sunt niste chestii mult mai bine structurate, puse intr-o carte de capatai de 2 neni: Ries and Trout. Legea cu primul in categorie e plagiata cu tot cu exemplu.

    Problema e ca piaristii astia de la Saatchi nu citesc nimic, sunt paraleli cu lumea reala, dar probabil sunt activi pe faecbook, au like-uri, etc.

Trimite un comentariu