Skip to main content

Radu Florescu, omul care a adus Dallas în România: când am oprit serialul, a fost miting la TVR

 

Publicitate

La începutul anilor 90, serialul Dallas revenea în România, la TVR, cu un succes nebun. Cine l-a adus? Cum a fost posibil? Radu Florescu (Saatchi&Saatchi) povestește detaliat în volumul Primul an de publicitate, de Petre Barbu, aflat acum în pregătire.

Radu Florescu:

"Televiziunea Română nu avea bani pentru achiziţia de programe. Noi am cumpărat aceste programe şi la schimb am primit de la TVR spaţii de publicitate. Aveam un minut de reclamă Kent pentru difuzarea unui episod din Dallas. Pe atunci erau permise reclamele la ţigări la TV."

"Fratele meu, John, m-a ajutat foarte mult în această chestiune. John a deschis multe uşi în străinătate pentru că lucra pentru David Frost. El a girat credibilitate în faţa partenerilor de afaceri străni, de la care am cumpărat programele, pentru că TVR nu avea nici bani şi nici credibilitate."

Cristi Burci, actualul patron de la Adevărul, lucra atunci cu Radu Florescu:

El a avut un rol de execuţie. De exemplu, trebuia să aibă grijă ca episoadele să fie subtitrate corect, să nu avem probleme cu livrarea episoadelor, cam atât!”, își amintește managerul de la Saatchi.

O mică neînțelegere cu TVR a provocat o dramă națională: TVR nu a mai dorit reclama Kent, iar Radu Florescu a oprit furnizarea episoadelor.

"A doua zi, toate ziarele au pus pe prima pagină ştirea: „Dallas, oprit la TVR!”. Apoi, la poarta TVR s-au strâns oameni care cereau vehement: „Vrem Dallas, vrem Dallas!”. După alte două zile, televiziunea a reluat difuzarea cu reclamele inserate", povestește Radu Florescu.

Paginademedia.ro susține proiectul editorial Primul an de publicitate, aflat în pregătire. Săptămânal, publicăm fragmente inedite din volumul lui Petre Barbu.

FOARTE IMPORTANT. Puteți sprijini apariția cărții prin intermediul portalului de crowdfunding we-are-here.ro.

SUSȚINEȚI VOLUMUL PRIMUL AN DE PUBLICITATE! Intrați și susțineți un volum “despre „epoca de piatră” a publicității românești”, după cum spune autorul, AICI.

Radu Florescu, în dialog cu Petre Barbu: Dacă ar fi existat atunci sondaje de audienţă, probabil că „Dallas" ar fi înregistrat un rating de 90%

Petre Barbu: Ai lansat în România agenţia de publicitate Bates Saatchi&Saatchi la sfârşitul anului 1993. Dar până atunci ai „tatonat terenul” cu sponsorizări pentru programe la TVR. Cum ai ajuns la Televiziunea Română?

Radu Florescu: Tehnic vorbind, până la lansarea agenţiei Saatchi, eram deja în businessul de publicitate prin intermediul firmei Centrade. Prin această firmă am adus pentru TVR programul Guiness Book of Records şi serialul Dallas, sponsorizate de British American Tobacco, pentru marca de ţigarete Kent.

Televiziunea Română nu avea bani pentru achiziţia de programe. Noi am cumpărat aceste programe şi la schimb am primit de la TVR spaţii de publicitate. Aveam un minut de reclamă Kent pentru difuzarea unui episod din Dallas. Pe atunci erau permise reclamele la ţigări la TV. Dacă ar fi existat atunci sondaje de audienţă, probabil că Dallas ar fi înregistrat un rating de 90%. Serialul s-a bucurat de un succes imens.

Cum au primit oamenii din TVR această afacere?

Radu Florescu: La un moment dat, „un deştept” din TVR a venit cu ideea să scoată reclamele Kent din serialul Dallas. „Nu avem nevoie de publicitate!”, mi s-a transmis sec. Cineva din conducerea TVR m-a sunat şi mi-a spus: „Domnule Florescu, vom scoate publicitatea din serial!”. „OK, am replicat, avem un contract semnat, dacă scoateţi publicitatea nu veţi mai putea difuza serialul!”. S-a lăsat tăcerea la celălalt capăt al telefonului.

Nu vorbiţi serios, nu-i aşa, domnule Florescu?”, m-a întrebat în cele din urmă aceeaşi persoană. „Vorbesc foarte serios!”, i-am răspuns. „Nu puteţi să faceţi asta!” „Ba da, pot!” şi am încheiat discuţia. Într-adevăr, TVR a difuzat următorul episod fără publicitate. Bineînţeles, atunci am oprit livrarea.

A doua zi, toate ziarele au pus pe prima pagină ştirea: „Dallas, oprit la TVR!”. Apoi, la poarta TVR s-au strâns oameni care cereau vehement: „Vrem Dallas, vrem Dallas!”. După alte două zile, televiziunea a reluat difuzarea cu reclamele inserate.

Tu ai derulat aceste afaceri? Sau le-ai făcut împreună cu Cristian Burci?

Radu Florescu: Da, eu le-am derulat. Cristi era în echipa noastră . El a avut un rol de execuţie. De exemplu, trebuia să aibă grijă ca episoadele să fie subtitrate corect, să nu avem probleme cu livrarea episoadelor, cam atât!

Fratele meu, John, m-a ajutat foarte mult în această chestiune. John a deschis multe uşi în străinătate pentru că lucra pentru David Frost. El a girat credibilitate în faţa partenerilor de afaceri străni, de la care am cumpărat programele, pentru că TVR nu avea nici bani şi nici credibilitate.

Cristi Burci ţi-a „deschis uşile” la TVR?

Radu Florescu: În niciun caz! Dimpotrivă! El a profitat de toate conexiunile noastre. Să fim bine înţeleşi, Cristi era atunci un necunoscut. El i-a cunoscut cu ajutorul nostru pe Paul Everac sau pe Emanuel Valeriu, care s-au perindat pe atunci la conducerea TVR.

Paginademedia.ro susține proiectul editorial Primul an de publicitate, aflat în pregătire. Săptămânal, publicăm fragmente inedite din volumul lui Petre Barbu.

FOARTE IMPORTANT. Puteți sprijini apariția cărții prin intermediul portalului de crowdfunding we-are-here.ro.

SUSȚINEȚI VOLUMUL PRIMUL AN DE PUBLICITATE!

Intrați și susțineți un volum “despre „epoca de piatră” a publicității românești”, după cum spune autorul, AICI.

Citește și:

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Comentarii

  • Ar fi frumos reluat Dallas in fiecare sambata seara in locul emisiunilor lacrimogene sau de 13 ori in viata

Trimite un comentariu