Skip to main content

STUDIU. Românii petrec pe internet 27 de ore pe lună. Bărbații se uită mai mult pe net decât femeile

 

femei vs barabati pe internetRomânii petrec lunar 26 de ore și 59 de minute pe internet, timp în care vizualizează 1.219 pagini online, potrivit unui studiu realizat de Gemius și prezentat la IAB Forum România.

Publicitate

România ocupă locul cinci în Europa Centrală și de Est după numărul de utilizatori de internet, cu 8.9 milioane de internauți. Polonia este lider în această regiune cu peste 20 de milioane de internauți.

Studiul Gemius a fost realizat în luna august a acestui an.

În 2013, rata de penetrare a internetului în țară este de 49.08%, una dintre cele mai mici din regiune.

Danemarca este țara cu cea mai mare rată de penetrare, aproape 90%.

Principalele caracteristici ale utilizatorului român de internet:

  • Potrivit studiului, 50.16% din audiența online este compusă din bărbați (4.47 de milioane de utilizatori), și 49.84 % din femei (4.44 de milioane).
  • Bărbații sunt și cei mai activi utilizatori de internet, ei petrecând lunar circa 31.4 ore în mediul online, față de doar 22.19 ore cât stau femeile pe net.
  • Doar 39,1% dintre vizualizările paginilor sunt realizate de femei, deci bărbații "browsează" mai des decât femeile.
  • Grupul de vârstă cuprins între 25 și 34 de ani este cel mai mai bine reprezentat pe internet, acoperind 26.8% din piață (numără circa 2.4 milioane de utilizatori de internet). Următorul loc este ocupat de grupul de vârstă 35-44 ( 2.2 milioane de utilizatori) și grupul 19-24 ( 1.5 milioane de ultizatori). Din totalul utilizatorilor de internet doar 700 de mii depășesc vârsta de 55 de ani, ceea ce înseamnă 7% din piață.
  • Cei mai mulți utilizatori de internet au absolvit liceul - circa 3.2 milioane. Pe locul doi în topul utilizatorilor români de internet după educție se află absolvenții de facultate - 1.6 milioane. Din totalul utilizatorilor de internet doar 51 de mii au mai puțin de șapte clase.

Alte date desprinse din Studiu

  • România a cheltuit, în 2012, circa 23 de milioane de euro pe publicitatea online. Polonia, Turcia și Cehia sunt cei mai mari jucător pe piața de publicitate online a Europei Centrale și de Est.

Preferințele românilor în materie de site-uri

  • Google este cel mai vizitat canal, urmat de Facebook, apoi Yahoo, YouTube. Pe locul sapte se situeaza WIkipedia. În ceea ce privește brandurile locale, Realitatea.net se situeaza pe locul 6.
  • În luna august 2013, 77,2 % dintre internauții români au vizitat Google.ro, 72,4 % au intrat pe Facebook.com și 66,7% au vizitat Yahoo.com.  Pe locul 4 în clasament se află Youtube.com, vizitat in luna August de 59,9 % dintre utilizatorii romani de internet.  
  • În general, utilizatorii românii vizitează site-uri de știri și tabloide precum Libertatea.ro, CanCan.ro sau Wowbiz.ro, acestea trei situandu-se în top 20 site-uri locale vizitate.
  • Barbatii vizitează în special Go4Games.ro (95,2% din audiența totală), Dolce Sport (93% bărbați) și Wargaming.net (91% bărbați).
  • Femeile vizitează PantofiSuper (90% femei), Tinar (88,9%) și BonPrix (87,2%).

 

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Excelenta probema ridicata!
    Este o tampenie teribila asa-numitul studiu.
    Patru ore pe zi!
    Si asta ar trebui sa fie o medie!
    Ce e deasupra ei, ca sa fie media de patru ore?

    Sunt un fel de hoti, care inventeaza astfel de idiotenii pentru fatucile imbecile din marketing si agentii de media, scopul fiind bugetarea on-line-ului. Ca doar stau romanii 4 ore pe internet, nu?

    Daca aduni 4 ore de internet cu 8 ore de serviciu, dau deja 12 ore.
    Asta inseamna deja adictie, boala psihica.

    IAB forum si studiul Mucius, o gogoasa pentru prostanaci.
    Am cunoascut si eu niste fete si baieti din marketing de o naivitate si credulitate, rare, ca sa fiu politicos.
    Si sparg bani aiurea la greu, apoi spun ca au rezultate proaste din cauza crizei.
  • "Românii petrec lunar 26 de ore și 59 de minute pe internet" - Aceasta cifra a fost calculata raportat la numarul de utilizatori de internet sau la nivel de populatie?

Trimite un comentariu