Skip to main content

Asociația On Air vrea să lanseze Trafic Fm, un post de radio comunitar

 

Radio ubbcluj

Publicitate

O asociație bucureșteană vrea să lanseze un radio cu informații din trafic. Reprezentanții asociației On Air București au venit astăzi în fața membrilor CNA pentru a prezenta proiectul postului de radio.

DESPRE ASOCIAȚIE. Asociaţia ON AIR a fost înființată cu un an în urmă, pentru a opera licențe audiovizuale şi realizarea de programe atât radio cât şi de televiziune. Asociația s-a prezentat la concursul organizat de CNA pentru a înființa un post de "radio comunitar". Potrivit descrierii din proiectul depus la CNA, asociația On Air "a asigurat transmiterea şi înregistrarea festivalurilor de muzică".

Societatea, care în prezent nu mai deține nicio altă licență audiovizuală, s-a înscris la concursul de frecvențe organizat de Consiliu pentru a obține licențe în orașele Alba Iulia, Cluj- Napoca, Nucet (Bihor), Panciu (Vrancea), Slatina (Olt) și Slobozia (Ialomița).

Rocsana Safta, președintele Asociației On Air București: “În România nu există niciun post de radio dedicat acestui tip de informații. Din păcate România este o țară cu foarte puține autostrăzi, dar cu multe probele de trafic. Va fi un radio specializat cu precadre în informații din trafic. Vom avea informații din toate zonele țării indiferent dacă noi vom acoperi doar câteva localități. Vor fi informații despre drumuri naționale în lucru, drumuri aglomerate, soluții de ocolire, drumuri ineccesibile din cauza condițiilor meteo.”

Unii dintre membri CNA s-au întrebat cum va putea un post de radio cu informații din trafic să fie util ascultătorilor în condițiile unei acoperiri reduse, doar pe câteva localități din țară.

"Trafic FM încearcă să răspundă unei nevoi generale de informare, neacoperite satisfăcător în prezent de nici o altă sursă. El este conceput, mai degrabă, ca un radio comunitar decât ca unul comercial propriu-zis. (...) Trafic FM este dedicat 24 de ore necesităţilor de informare ale tuturor celor care străbat ţara, pe principalele sale artere. Acest post de radio are ca primă strategie acoperirea unor zone cu trafic intens, atât pentru autoturisme, cât și pentru vehiculele de marfă.Pe măsură ce proiectul se maturizează, acesta îşi propune să acopere cât mai mult din infrastructura drumurilor din România", potrivit proiectului depus la CNA.

Reprezentanții societății au mai spus că unul dintre principalele buletine de știri va fi prezentat în limba engleză pentru șoferii străini care traversează România. Ei au făcut referire, în principal, la șoferii de tir.

Potrivit proiectului depus la CNA, postul Trafic FM ar urma să aibă un program de emisie compus din:

  • Producție proprie: 50 %
  • Producții audiovizuale ale altor producători: 50 %

Potrivit proiectului editorial depus la CNA, Trafic FM va difuza și muzică, cu precădere "genul relax".

Ce va difuza acest post de radio, dacă va primi licențe de la CNA?

PROIECT EDITORIAL. "Deschis către comunitate și pentru comunitate, Trafic FM îşi propune să folosească şi să pună în valoare informaţiile oferite de public, prin intervenţii telefonice în direct şi mesaje transmise redacţiei. Acest tip de comunicare poate aduce un plus de dinamism programelor postului", se arată în proiectul cu care s-au înscris la concursul organizat de CNA.

  • Trafic FM va emite 24 de ore: buletine de ştiri la fiecare jumătate de oră şi titluri sau alerte.
  • Buletinele de ştiri vor folosi pachete de informaţii oferite de Ministerul Afacerilor Interne, Compania Naţională de Drumuri, Institutul Național de Meteorologie și Hidrologie, dar nu se vor limita la acest tip de informație.
  • Nu vor lipsi nici știrile. Buletinele vor conţine și cele mai importante informaţii ale momentului, redate pe scurt.
  • O dată la trei ore, unul din buletinele principale va fi prezentat în limba engleză, pentru a fi de folos şi cetăţenilor străini sau şoferilor de TIR, care circulă prin România.
  • Trafic FM va folosi un format muzical de tip Adult Contemporary, care promovează hituri din ultimii 50 de ani, alături de succesele muzicale ale momentului.

FINANȚARE. Într-o primă etapă cheltuielile pentru investiţii se ridică la 55.000 de euro (50.000 de euro pentru echipamente și 5.000 de euro cost pentru amenajarea studioului de emisie).
"Sursele de finanțare a investiției provin din capitalurile proprii ale asociației, din sponsorizări şi publicitate".

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Ce glume bune se pot auzi la CNA. Amenajare studio 5 mii de euro (cred ca banii nu ajung nici pentru "aranjarea" unei bucatarii civilizate) si 50% emisie productie proprie.
    Asta ar insemna cateva zeci bune de angajati harnici si experimentati. Vezi sa nu.
    Plus faza cu traficul e deosebita. Au de gand sa-l aduca sef pe Turcescu?

Trimite un comentariu