Skip to main content

Concursul de frecvențe, ziua a III-a. Itsy Bitsy vrea opt frecvențe noi

 

Itsy & Bitsy

Publicitate

Felix Tătaru și Nadia Tătaru, acționarii societății care operează Itsy Bitsy (On Air Studio SRL București) și fondatorii acestui post de radio, s-au prezentat astăzi în fața Consiliului Național al Audiovizualului pentru a solicita opt frecvențe noi în vederea extinderii rețelei la nivel local.

"Dacă am avea o acoperire mai mare am putea să câștigăm mai mult din publicitate astfel încât să putem continua acest proiect, la care noi ținem foarte mult, și implicit să avem emisiuni mult mai bune", a spus Nadia Tătaru, directorul general al Itsy Bitsy, în fața membrilor CNA.

Compania On Air Studio s-a înscris la concursul de frecvențe radio al CNA pentru a-și extinde rețeaua în următoarele localități: Bistrița, Bălcești și Drăgășani (județul Vâlcea), Petroșani (Hunedoara), Slatina (Olt), Slobozia (Ialomița), Suceava și Vaslui.

Cinci societăți au susținut astăzi prezentări în fața membrilor CNA pentru a obține mai multe frecvențe radio. Este vorba de On Air Studio SRL București (Itsy Bitsy), Radio Maxima Sport SRL București (Maxima Sport FM – sport, educație sportivă), Radio CNM  (care deţine în prezent Alt FM, ce emite în Arad - un post de radio interconfesional religios), Radio Maria SRL Oradea (care în prezent deţine Radio Maria, un post cu profil religios, care emite în Zalău, Blaj şi Baia Mare), Radio-TV Horion SRL Craiova (Radio Miorița – folclor).

În joc au mai rămas doar 47 de frecvențe radio, deși la început au fost 71, după ce fostele licențe Click FM și Radio Guerrilla au rămas suspendate până la lămurirea aspectelor juridice.

Câte frecvențe vor să obțină fiecare dintre societățile care și-au prezentat astăzi proiectele?

  • Dintre companiile cu prezentări astăzi, Radio CNM Sânleani este societatea care a solicitat cele mai multe licențe, 19 la număr, pentru postul de radio tematic religios ALT FM (Interconfesional religios).

Societatea s-a înscris la concurs pentru a obține licențe în următoarele localități: Adjud (Vrancea), Alba Iulia, Bacău, Bistrița, Bălcești (Vâlcea), Cluj-Napoca, Drăgășani (Vâlcea), Focșani (Vrancea), Iași, Nucet (Bihor), Onești (Bacău), Panciu (Vrancea), Petroșani (Hunedoara), Slatina (Olt), Slobozia (Ialomița), Suceava, Timișoara, Târnăveni (Mureș) și Vaslui (Vaslui).

  • Radio Maria Oradea vrea 12 frecvențe în următoarele localități: Adjud, Alba Iulia, Bacău, Cluj-Napoca, Focșani, Iași, Nucet (Bihor), Onești, Panciu, Timișoara, Târnăveni (Mureș), Vișeul de Sus (Maramureș).
  • Radio Maxima Sport FM s-a înscris la concursul organizat de CNA pentru a obține două frecvențe, una în Bălcești (Vâlcea) și una în Slatina (Olt).
  • Radio Miorița (folclor) vrea frecvențe în Bălcești (Vâlcea), Drăgășani (Vâlcea) și Slatina (Olt).

Discuțiile de la CNA pentru proiectul de extindere al Itsy Bitsy:

Nadia Tătaru, directorul general al postului Itsy Bitsy:

Au trecut opt ani de când funcționează acest post de radio. Am făcut programe educative pentru copii și părinți. Când l-am lansat era un radio pentru copii, între timp ne-am dat seama că trebuie să ne adresăm și părinților pentru a ajunge la copii. Așa că acum, programele penru părinți ocupă mai mult spațiu decât ne-am așteptat. Niciun copil nu ascultă singur radioul. În intervalul în care copiii sunt la grădiniță avem programe pentru părinți. (…)

Este foarte greu și costisitor să faci educație pentru părinți și copii. Acest post de radio ar fi trebuit să primească ajutor din partea statului, sub forma de subvenții. Anul acesta ne-a fost foarte greu. Veniturile noastre sunt mai ales din publicitate și având în vedere scăderea acestei piețe și faptul că Itsy Bitsy nu difuzează reclame nocive pentru copii, deși cu buzunarele goale am refuzat bugete de la fast-food-uri, margarine și alte produse dăunătoare copiilor.

Am venit să vă solicităm să ne acordațe frecvențe mai multe pentru că acum în orașele în care emitem, acoperim doar jumătate din țară. În medie ne ascultă, în mod frecvent, 1,4 milioane de părinți, plus copii. Din păcate, când vrem să câștigăm bugete trebuie să ai acoperire națională și nouă ne lipsesc orașe importante, precum Iași, Timișoara, Brașov, unele sunt scoase la concurs, altele nu. Dacă am avea o acoperire mai mare am putea să câștigăm mai mult din publicitate astfel încât să putem continua acest proiect și să avem emisiuni mult mai bune.

Avem foarte multe proiecte de emisiuni, noi facem educație prin joc și în momentul de față nu putem oferi ascultătorilor noștri tot ceea ce ne-am dori, pentru că avem dificultăți financiare.

Felix Tătaru:

Nu este un business și puține radiouri din România reușesc să supraviețuiască doar din acest business de radio. Eu am și o poziție în publicitate, am fost președintele IAA România, și acum am o poziție de conducere la nivel global (Senior Vice President IAA Global).

Piata de publicitate a radioului este anul acesta de 6% (din totalul pieței de publicitate din România), este o situație catastrofală. Mulțumim lui Dumnezeu că ne-a ajutat să facem acest proiect, din alte activități pe care le desfășurăm în domeniul comunicarii. Avem bani pentru a dezvolta aceste frecvente pe care vi le solicităm.

Știți bine că veți da frecvențe care nu vor fi operate. Acum patru ani, cand am cerut frecvențe tematice pentru copii, trei societăți au primit frecvențe pentru radiouri destinate copiilor ș nu au făcut nimic cu ele. Avem puterea să spunem nu la reclamele nocive pentru copii. Nadia și cu mine considerăm că Itsy Bitsy e al treilea copil al nostru, ideea ne-a venit uitandu-ne la copiii nostri.

Maria ne-a inspirat pe noi “cum ar fi să-i stimulăm pe copii să-și dezvolte imaginația prin sunet. Eu cred că este cel mai curat brand din România. (…) Noi nu am venit acum aici să facem trafic de frecvențe, dacă nu o să meargă veți primi frecvențele înapoi, sub semnătură. Am promis același lucru și când am primit prima frecvență, în ianuarie 2004. (…) Primăvara acestui an a fost una extrem de grea, la noi să primești încasări de 2.000 de euro, când te costă radioul 20.000 de euro…

Acum, partea a doua a anului ne găsește într-o perioadă mai bună. Acest concurs pentru noi vine într-un moment extraordinar, dacă ne ajutați (se referă la frecvențele radio pe care le-au solicitat - n.r) vom putea să mergem în piață să spunem “iată, impactul nostrum crește, deci puteți să ne ajutați cu publicitate". Cred că fără CNA acest demers, nebun și frumos nu ar fi fost posibil.

Monica Gubernat, membru CNA: Există un zvon în piața că mergeți pe reluari 100%. Mi-as dori sa infirmati acest zvon.

Nadia Tătaru:

Dacă dați acum pe radio puteți auzi o emisiune în direct. Există concursuri pentru parinți, în intervalul 9.00-12.00. Avem formate gramada. În grila de acum avem cinci ore de direct. Avem niște emisiuni care sunt în reluare, Povestea de seară, care este teatru radiofonic (54 de episoade), avem emisiuni de enciclopedie.

Avem 400 de enciclopedii, fiecare emisiune are cam opt minute, este un teatru radiofonic. Emisiunile noastre sunt cu conținut, nu facem cancan, este vorba de un conținut atemporal. In mom in care avem aceasta bogație e păcat să nu o folosim.

Felix Tătaru:

Ne-am dori ca radio Itsy Bitsy să se susțină, având în vedere că nu vrem să acceptăm reclame nocive pentru copii. Mi-aș dori ca acest brand să fie autosustenabil, dar să păstrăm principiile.

Pe mine m-ați convins 100%, mai mult de atât nu mă puteți convinge”, a spus Viorel Vasile Buda, vicepreședintele CNA, la finalul prezentării făcute de Nadia și Felix Tătaru.

Narcisa Iorga, membru CNA:

Consider că CNA ar trebui să ajute mai mult posturi de radio cu misiuni sociale. (…) Atunci când există o rețea care își îndeplinește misiunea, fiind vorba și de o misiune socială, merită sprijinul nostru. Dintre cele 8 frecvente, care sunt prioritatile, primele 4? Stiu ca le vreti pe toate, eu v-am intrebat care sunt prioritate.

Felix Tătaru:

Suceava, Bălcești, Bistrița, Drăgășani, Slatina și celelalte. Le-am enumerate pe acestea ținând cont de legăturile pe care le au cu celelalte frecvențe ale Itsy Bitsy din prezent.

Nadia Tătaru:

Orașele cu cât mai mulți locuitori. Iași și Timișoara ne dorim cel mai mult, dar acum nu este cazul. (...) Sunt întrebată prin telfoane anonime dacă vreau nu știu ce frecvență pentru nu știu ce bani. Eu nu vreau să dau bani pe frecvențe, nu mi se pare corect. Nu ne-a întrebat nimeni dacă vrem vreo frecvență gratuită, în afară de CNA.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • eu cand ascult itsy bitsy TOT TIMPUL ESTE MUZICA...nu stiu cum se face dar asa se intampla...am copil mic si as fi vrut sa asculte si el ceva....PIERDERE DE TIMP ...:((( ... pacat
  • Un membru CNA care teoretic ar trebui sa stie ce se difuzeaza la radio spune " exista zvonuri ca difuzati reluari ..." Pentru ce mai platim un serviciu de monitorizare ? Macar din bun simt putea sa se informeze inainte de concurs despre ce programe fac cei care participa la concurs .Ca sa stie cui dau frecventele . Ca altceva nu au de facut din cate stiu . Si uite asa avem doar interviu cu dosarul in fata si nu o discutie despre radio si acoperirea unui program . Rusinos !

Trimite un comentariu