Skip to main content

Consiliul Concurenței a aprobat tranzacția dintre Burda și Sanoma, dar în anumite condiții

 

burda

Publicitate

Consiliul Concurenței a aprobat preluarea în totalitate a Sanoma Hearst România de către Burda România, dar numai în anumite condiții. Potrivit deciziei publicate astăzi pe site-ul instituției, Bura România trebuie să respecte anumite angajamente, altfel riscă sancțiuni drastice. Mai exact, trebuie să vândă câteva dintre titlurile pe care le deține: Rețete: Bucătăria de azi (editat de Sanoma), Ioana Visul Copiilor (Burda), Ioana Vine Barza (Burda), Casa de vacanță (Burda)

Ce spune decizia Consiliului Concurenței: 

  • Se emite prezenta decizie de neobiecţiune privind concentrarea realizată de către Burda Verlag Osteuropa GMBH şi Burda România SRL prin preluarea controlului unic direct asupra Sanoma Hearst România cu condiția respectării angajamentelor propuse şi acceptate de către Consiliul Concurenţei.”
  • „Neîndeplinirea unei obligații a unei condiții se sancţionează cu amendă de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totală realizată în anul financiar anterior sancţionării.”
  • „Burda Verlag Osteuropa GMBH şi Burda România SRL sunt obligate să plătească o taxă de autorizare a concentrării economice notificate.”

Burda România a anunțat în luna august preluarea integrală a Sanoma Hearst România, după cum paginademedia.ro a scris AICI. Burda International GmbH a achiziționat toate activitățile Sanoma Hearst în România, rezultând un grup cu 35 de titluri și mai mult de 40 de servicii media online.

Portofoliu Burda, după tranzacție, este format din mai multe titluri, printre care Marie Claire, Esquire, Men's Health, Auto Motor și Sport și National Geographic, Practic în bucătărie, Casa Lux, Ioana, Grădina mea de vis, Harper's Bazaar, Cosmopolitan etc.

La începutul lunii noiembrie, Consiliul Concurenței și-a arătat îngrijorarea față de tranzacția Burda – Sanoma (detalii AICI). „Este de natură să ridice obstacole în calea concurenţei", se arăta într-un document postat pe site-ul instituției. Burda s-a angajat atunci că vinde o parte din titluri: Rețete: Bucătăria de azi (editat de Sanoma),
Ioana Visul Copiilor (Burda), Ioana Vine Barza (Burda), Casa de vacanță (Burda).

LIKE. Fiți la curent cu știrile și pe contul de Facebook Paginademedia.ro

Citește și: 

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

  • Press Point este una din multele companii care a contribuit la disparitia presei scrise.
    Editurile ar face bine sa lucreze direct cu retelele de supermarketuri si eventual cu distributia din domeniul alimentar, sa evite chioscarii.
  • Cine cumpara titlurile acelea?

    Bucataria de azi este parte a seriei "Femeia de azi", Mamica de azi.
    Visul Copiilor si Vine Barza sunt extensii de brand ale Ioana. Oare ar putea sa supravietuiasca fara Ioana?

    Casa de Vacanta a fost un supliment al Casa Lux, e o revista de nisa.

    Cred ca toate revistele mentionate se vor inchide mai degraba, greu de gasit un cumparator.

Trimite un comentariu