Skip to main content

Răzvan Martin (Active Watch): Televiziunea publică, sabotată politic. Nominalizarea lui Rareș Bogdan, bomboana de pe coliva TVR

 

tvrRăzvan Martin, Coordonator al programului FreeEx, ActiveWatch, reacționează dur față de decizia PNL de a-l propune pe Rareș Bogdan, realizatorul emisiunii Jocuri de Putere (Realitatea TV), pentru funcția de director general interimar al Televiziunii Române.

Publicitate

„Decizia PNL de a propune pentru funcția de director general interimar al TVR pe Rareș Bogdan confirmă încă o dată ipoteza că mediul politic nu urmărește altceva decât distrugerea televiziunii publice, batjocorirea ideii de serviciu public de media și umilirea acelor salariați din TVR care sunt dedicați profesiei și misiunii publice a TVR", se arată într-un mesaj semnat de Răzvan Martin și remis Paginademedia.ro.

Răzvan Martin ocupă funcția de Coordonator al programului FreeEx (ActiveWatch), dar acest mesaj reprezintă o opinie personală.

„Această nominalizare riscă să devină bomboana pe coliva TVR, aflată într-o situație dezastruoasă, cu audiențe și credibilitate la pământ, cu datorii de peste 160 milioane euro, cu un personal demotivat, prizonier al unei încrengături de interese politice și economice, venite atât din exteriorul, cât și din interiorul instituției", atrage atenția Răzvan Martin, în scrisoarea sa.

Răzvan Martin: PNL îl recompensează pentru serviciile editoriale aduse în campania electorală de anul trecut

El mai spune că Rareș Bogdan este un jurnalist "a cărui credibilitate a fost compromisă nu numai de performanța sa editorială mai mult decât discutabilă, cât mai ales de cochetăria sa cu mediul politic".

"Acest lucrător în presă s-a jucat anul trecut de-a candidatura la alegerile parlamentare pe listele PNL, partid care-l recompensează acum pentru serviciile editoriale aduse în campania electorală de anul trecut și de-a lungul ultimilor ani", mai spune Răzvan Martin, în mesajul său, care se regăsește și pe blogul ActiveWatch.

Martin, despre dorința lui Rareș Bogdan de a avea o emisiune la TVR, din calitatea de șef al televiziunii publice:

"La audierile de azi din comisiile de specialitate, Rareș Bogdan a cerut să aibă o emisiune proprie la TVR, demonstrând nu numai necunoașterea normelor interne ale TVR care interzic celor care dețin funcții de conducere să aibă emisiuni (norme încălcate și în prezent de persoane din TVR), dar și vanitatea unui pseodo-jurnalist ale cărui merite profesionale sunt validate doar de relațiile pe care și le-a construit în mediul politic", mai spune Răzvan Martin.

Reamintim că numirea lui Rareș Bogdan șef interimar la TVR nu a trecut de Parlament din lipsă de cvorum, după cum Paginademedia.ro a scris AICI.

Mesajul lui Răzvan Martin, în continuare.

Sabotaj politic al televiziunii publice

Decizia PNL de a propune pentru funcția de director general interimar al TVR pe Rareș Bogdan confirmă încă o dată ipoteza că mediul politic nu urmărește altceva decât distrugerea televiziunii publice, batjocorirea ideii de serviciu public de media și umilirea acelor salariați din TVR care sunt dedicați profesiei și misiunii publice a TVR. Această nominalizare riscă să devină bomboana pe coliva TVR, aflată într-o situație dezastruoasă, cu audiențe și credibilitate la pământ, cu datorii de peste 160 milioane euro, cu un personal demotivat, prizonier al unei încrengături de interese politice și economice, venite atât din exteriorul, cât și din interiorul instituției.

Rareș Bogdan, un jurnalist a cărui credibilitate a fost compromisă nu numai de performanța sa editorială mai mult decât discutabilă, cât mai ales de cochetăria sa cu mediul politic nu are profilul intelectual, profesional sau moral de a conduce instituția media care ar trebui să impună standarde de profesionalism în piață. Acest lucrător în presă s-a jucat anul trecut de-a candidatura la alegerile parlamentare pe listele PNL, partid care-l recompensează acum pentru serviciile editoriale aduse în campania electorală de anul trecut și de-a lungul ultimilor ani.

La audierile de azi din comisiile de specialitate, Rareș Bogdan a cerut să aibă o emisiune proprie la TVR, demonstrând nu numai necunoașterea normelor interne ale TVR care interzic celor care dețin funcții de conducere să aibă emisiuni (norme încălcate și în prezent de persoane din TVR), dar și vanitatea unui pseodo-jurnalist ale cărui merite profesionale sunt validate doar de relațiile pe care și le-a construit în mediul politic.

Tot la audierile de azi, am avut ocazia să aflăm cam ce înțelege R. Bogdan din misiunea publică a TVR, susținând că TVR nu va face politic („Cred că televiziunea publică poate să devină un BBC românesc. La televiziunea publică nu vom face politică. Vreau să facem cultură, educaţie şi sport”). Nimic mai convenabil pentru mediul politic decât un TVR și mai cuminte decât este acum, care să-și țină în lesă profesioniștii dornici să-și practice meseria și să fie “câinii de pază ai democrației”, specie pe cale de dispariție în spațiul media autohton. Nu că aș fi avut pretenția ca R.B. să aibă habar de misiunea definită prin legea 41/1994 “ART. 4

(1) Societatea Română de Radiodifuziune şi Societatea Română de Televiziune, ca servicii publice în realizarea obiectivelor generale de informare, educaţie, divertisment, sunt obligate să prezinte, în mod obiectiv, imparţial, realităţile vieţii social-politice şi economice interne şi internaţionale, să asigure informarea corectă a cetăţenilor asupra treburilor publice, să promoveze, cu competenţă şi exigenţă, valorile limbii române, ale creaţiei autentice culturale, ştiinţifice, naţionale şi universale, ale minorităţilor naţionale, precum şi valorile democratice, civice, morale şi sportive, să militeze pentru unitatea naţională şi independenţa ţării, pentru cultivarea demnităţii umane, a adevărului şi justiţiei.”

Din 2004, ActiveWatch a susținut că prioritatea parlamentarilor ar trebui să fie modificarea legii de funcționare a TVR/SRR și nu schimbarea conducerii celor două instituții. În 2005, am protestat în Parlamentul României atunci când puterea nou instalată a hotărât că e mai important să numească o nouă conducere, în detrimentul modificării legii 41/1994. Am aruncat atunci de la balcoanele Parlamentului fluturași pe care am scris: “TVR și SRR – servicii publice, nu servicii politice”. Nouă ani mai tărziu, mesajul rămâne de actualitate, însă situația TVR a devenit dramatică.

Cele două instituții nu vor putea niciodată să-și îndeplinească misiunea și să performeze în piață câtă vreme politicul nu le va oferi acele instrumente legale care să le ajute să se transforme în entități media performante și respectabile. De 20 de ani, de când a fost adoptată legea 41/1994 de funcționare a TVR/SRR asistăm la un ciclu neîntrerupt de rotire a conducerilor celor două posturi în funcție de configurația politică din Parlament, fără nicio legătură cu performanța celor două instituții, ci mai degrabă cu interesele politice ale partidelor aflate la guvernare, adeseori în strânsă legătură cu grupuri de interese din TVR care se rotesc, la rândul lor, în funcții de conducere conform profilului noii puteri.

Avem la îndemână o mulțime de dovezi care susțin ideea că avem de-a face cu un sabotaj politic al TVR și SRR; voi menționa numai câteva dintre ele:

  • Profilul persoanelor desemnate în conducerile TVR și SRR – marea lor majoritate fără nicio experiență în zona de media, desemnate cu misiunea de a reprezenta interesele politice ale partidelor care le-au desemnat, nicidecum ale publicului plătitor de taxă sau ale instituției a cărei bună funcționare ar trebui să o vegheze.
  • Modul în care sunt votate rapoartele anuale, total discreționar, fără nicio grilă de evaluare a performanței, în plan economic și în plan editorial, scopul fiind doar numirea sau menținerea în funcție a țuțărilor politici.
  • Refuzul de a indexa de 10 ani abonamentul radio-tv, cel mai mic din Europa (de patru ori sub nivelul abonamentului din Serbia, țară cu un nivel de trai apropiat de al României).
  • Refuzul de a modifica legea 41/1994.
Răzvan Martin
Coordonator al programului FreeEx, ActiveWatch
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Comentarii

  • Eh, e bine ca Cozmin Gusa nu va conduce TVR-ul (scuzati cacofonia, e inevitabila, dar merge in context). Ar fi facut si acolo chestii extraordinare, minuni, magii, precum cele pe care le face acum, cele care au dus la intrecerea postului la care s-a dedulcit cu Disney Channel. Postul acela fiind dupa cel de desene animate, precum se vede din audiente.
  • Dar in tot TVR-ul nu s-a gasit o persona mai competenta decat RB sa conduca institutia?Nu!Asa se intampla in toate institutiile publice .Daca nu esti inregimentat politic nu ai nici o sansa de promovare .Poti sa fii tu si mama profesionismului .Nu, trebuie sa fie adus unul din afara (bineinteles lipitor de afise de partid)care habar nu are nici macar care este obiectul de activitate al acelei institutii pe care trebuie sa o conduca.Salariatii muncesc sefii iau banii si meritele.
  • @laura- dar saftoiu ce pregatire a avut? sau zgabercea care-i ditamai seful acum in tvr? SINGURA PREGATIRE care conteaza e sa fii dedicat partidului si sa-i dai bani cu nemiluita pentru nevoile lui de partid. de ce niciodata cei care au devalizat tvr n-au fost pedepsiti? pentru ca n-au facut decat sa respecte cerintele stapanului! au furat pentru cauza! :) banii se dau procentual: partidului de guvernamant mai mult, alora din opozitie mai putin si asa cand zboara din tvr niciun partid de la putere sau din opozitie NU-I TRAGE LA RASPUNDERE. SUNT TOATE MULTUMITE CU CE-AU PRIMIT! :(
  • Ia te uita!!!!
    Asta ar explica de fapt nervii si agresivitatea acestui acestui Razvan Martin de la aceasta organizatie, finatata de acolo de unde e finantata si de catre cei care o finanteaza. Sunt care se folosesc de ziaristi prosti si dezradacinati pe care tot ei i-ai prostit si le-au umplut creierii cu deontologie pana la nivel de prostie, dupa ce le-au extirpat nationalismul. Se mai numea si patriotism acest nationalism.
    Si eu am observat la Rares Bogdan ca e nationalist.
    E absolut normal sa incercati voi sa induceti ideea ca ar fi un lucru rau, nu? Care ar fi rostul organizatiilor voastre?
  • corect spus ioana. lamentarile lui rares bogdan au fost absolut absolut penibile, explica el ce mare valoare a pierdut tvr, ce ar fi facut el daca ar fi ajuns sef la tvr. cand am auzit faza cu donarea a jumatate din salariu imi venea sa sparg televizorul, dar m-am gandit ca este al meu si e pacat. bai tata, tu te duci acolo sa fii sef si esti atat de arogant si te bizui pe relatiile politice incat nu te-ai dus cu un plan de afaceri, cu un plan serios si credibil de revitalizare a tvr. nici pana acum nu prea ma uitam la emisiunea lui, doar din cand in cand, sa-l vad ce si cum mai spune si jocurile cui le face. de acum, cu sigurant nu ma voi mai uita
  • Perfect adevarat! Rares bogdan a spus astazi ca daca era validat de parlment,si#ar fi donat jumatte din salariu unor studenti jurnalisti.adica ar fi instituit citeva burse din bani publici.asa rezolva el groapa imensa in care se afla tvr#ul in acest moment. Intentia lui este demagogica si imi aduce aminte de catavencu.imi pare rau pentru el.a fost urit azi,dar reactia lui a fost patetica.
  • Rares Bogdan nu mi se pare inregimentat politic ca altii insa tare as vrea sa stiu ce pregatire are de a fost propus pentru o asemenea functie. Chiar nu poti lua orice jurnalist sau realizator TV si-l pune sef al unei televiziuni. Daca n-are pregatire, atunci mi se pare mai normal sa puna unul care deja lucreaza in TVR, chiar daca n-a avut pana atunci functie de conducere si e tot un realizator ca Rares Bogdan, ca macar persoana aceea stie care-s problemele curente.

Trimite un comentariu