Skip to main content

STUDIU ROADS: Piaţa de publicitate online, 10,3 milioane de euro în primul semestru al anului

 

Sursa foto: Capital.ro
Sursa foto: Capital.ro

Publicitate

Valoarea pieței de publicitate online pe primul semestru al acestui an a fost de peste 10,3  milioane de euro* (45,5 milioane de lei), cu 2% mai puțin comparativ cu primul semestru al anului 2012, potrivit celui mai recent studiu ROADS (Romanian Online Advertising Study).

Industria Telecom își menține supremația în ceea ce privește sumele investite în publicitatea online autohtonă în prima jumătate a anului 2013, contribuind cu peste 1,6 milioane de euro (7,3 milioane de lei) la o piață de 10,3 milioane de euro (45,5 mil. lei), valoarea totală raportată de participanții la studiul ROADS.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 23 de companii, care reprezintă aproximativ 1.280 dintre site-urile existente în România.

Alte detalii din studiu:

  • INVESTITORI. Top trei cele mai mari industrii investitoare în piața de publicitate online: industria telecom - peste 1,6 milioane de euro (7,3 mil. lei) este completat la distanță de sectorul bancar - aproximativ 1 milion de euro (4,4 milioane de lei) și auto - peste 950 de mii de euro (4,2 milioane de lei).
  • FORMATE. În privința formatelor, cele Embedded rămân de departe cele mai utilizate în publicitatea online în primul semestru al anului 2013, urmate la o distanță considerabilă de Interruptive Formats.
  • TENDINȚE. Legat de dinamica pieței măsurate, se observă o tendință de scădere, atât față de semestrul similar (S1) al anului trecut (2%), cât și față de cea de-a doua jumătate a anului – S2 2012 (față de care s-a înregistrat o scădere de 12%). Ținând cont de valoarea raportată de grupul de referință, scăderea pieței este și mai abruptă – 23% față de S2 2012 și 17% față de S1 2012.
  • NOUTATE. Anul acesta, au fost incluse pentru prima dată și o serie de agenții de media, în scopul măsurării investițiilor și în rețele externe, nu doar la publisherii autohtoni. Au fost introduse 3 segmente noi: search engines, social media și foreign networks. Astfel, numărul companiilor participante la studiu a ajuns la 23, în condițiile excluderii a 2 companii care nu au furnizat datele în timp util. Acest demers va continua și pentru edițiile din anii viitori.
* Sumele în euro au fost calculate la un curs mediu de 4,4 lei. 
Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu