Skip to main content

BILANȚ. Posturile Pro, venituri de 208 milioane de dolari în 2013

 

Capturaţi ecranul complet 28.02.2014 155010.bmp

Publicitate

Pro TV SA a fost  cea mai profitabilă pentru Central European Media Enterprises, potrivit datelor financiare publicate astăzi. Compania care deține mai multe posturi de televiziune în România, în frunte cu Pro TV, a avut în 2013 venituri totale de 208 milioane de dolari, în creștere față de anul precedent.

Operațiunile din România includ posturile PRO TV, PRO TV International, Acasă, Acasă Gold, PRO Cinema, Sport.ro, MTV România, PRO TV Chișinău și Acasă în Moldova.

În total, compania care are operațiuni în șase țări din Europa a înregistrat venituri de aproape 700 de milioane de dolari în 2013, în scădere față de anul precedent, când avea 772 de milioane de dolari.

Profitul operațional înainte de depreciere și amortizare (OIBDA) este pe minus, potrivit datelor financiare prezentate de companie: 46,5 milioane de dolari. În România, OIBDA a fost, în 2013, a fost de 6,08 milioane de dolari, față de 17,6 milioane cât avea în 2012 grupul pentru operațiunile din România.

Cehia, o altă țară în care este prezentă CME și care în anii trecuți aducea cei mai mulți bani companiei, a avut și cea mai mare scădere la capitolul venituri. Astfel, dacă în 2012 operațiunile din Cehia au înregistrat venituri de 278 de milioane de dolari, în 2013 acestea au coborât la 191 de milioane de dolari.

Cei doi președinți ai CME, care în toamna anului trecut i-au luat locul lui Adrian Sârbu, s-au arătat optimiști în declarații:

Michael Del Nin, co-Chief Executive Officer:„Deși a fost un an dificil pentru companie din punct de vedere financiar, suntem încurajați de de progresul pe care l-am făcut. În plus, astăzi am anunțat că urmează tranzacții financiare care, odată încheiate, vor rezolva problema nevoilor de lichidități pe care le are grupul astfel încât să ajungă la un cash flow pozitiv din 2015.”

Christoph Mainusch, co-Chief Executive Officer: „Rezultatele din 2013 arată că suntem lideri detașați în audiențe în toate teritoriile și ne așteptăm să ne menținem pe aceeași poziție și în 2014. Ne menținem obiectivul de eficientiza operațiunile prin identificarea oportunităților de a reduce costurile operaționale și cele pentru conținut. Cu toate acestea nu vom pune în pericol poziția de lider.”

Veniturile Central European Media Enterprises în 2013:

Tara   Venituri 2013 (dolari)   Venituri 2012  
Bulgaria 87.448.000 85.241.000
Croatia 61.864.000 59.299.000
Cehia 191.824.000 278.097.000
Romania 208.077.000 195.551.000
Slovacia 82.404.000 96.174.000
Slovenia 66.656.000 68.895.000

Autor: Iulia Bunea iulia.buneapaginademedia.ro

Comentarii

Trimite un comentariu