Skip to main content

(P) "Adevărul este că nu neaparat oricine trebuie să fie pe Facebook". Despre planuri și tendințe cu șeful Interactions

 

Publicitate

(P) Cât influențează Facebook piața de servicii interactive? "Sincer? Puțin mai mult față de cât ar fi normal", răspunde Adrian Alexandrescu, fondatorul agenției Interactions, care împlinește cinci ani de activitate.

De ce?

"A ajuns un trend să investești bani mulți în pagina de Facebook și comunicarea cu fanii, doar pentru că e "la modă". Iar lucrul asta se intampla chiar si atunci cand brandul tau nu se preteaza neaparat la acest mediu de comunicare. Adevarul este ca nu neaparat oricine trebuie sa fie pe Facebook", explică Adrian Alexandrescu.

Tendințele din piața digitală?

"Cost cuts + rezultate imediate + fani câți mai mulți pe Facebook", spune Alexandrescu.

Alexandrescu povestește într-un interviu cum a avut primul job în liceu, în clasa a zecea, cum a pornit agenția în urmă cu cinci ani, "cu doi oameni, deasupra service-ului auto Căpriță" și care este poziționarea Interactions: "Turning consumers into fans!" Adică?

Explică în interviu:

"În 2009 era la moda sa faci o promotie de consumatori, cu premii de cel putin 250,000 – 300,000 euro si sa nu faci ABSOLUT nimic cu baza de date colectata. Am considerat ca exista o nisa pentru o gandire diferita in care fiecare actiune tine cont si de ce se va intampla in viitor."

"Încercam sa ne legam de evenimente si lucruri familiare oamenilor cu care vorbim."

"Daca diseara urmeaza sa joace Steaua pentru calificarea in Champions League, fiti sigur ca pe una dintre paginile de Facebook pe care le administram, vom avea un post care atinge intr-o forma sau alta acest subiect."

"Daca este ziua ta de nastere si esti in baza de date a brandului X, pe care noi o administram, unul dintre soft-urile noastre va avea grija sa iti trimita un simplu “La multi ani!” din partea acelui brand."

Interviul cu Adrian Alexandrescu, pe larg, în continuare:

Cum a pornit Interactions, acum cinci ani? Cum a venit ideea agenției?

Lucram de ceva timp in Ogilvy si il cunosteam foarte bine pe Marian Șeitan, precum si Hit Mail-ul (lucrasem anterior aproape 5 ani impreuna).

Imi doream de ceva timp sa incerc sa lansez o agentie putin diferita fata de ce oferea piata in 2007 sau 2008 (era o frenezie a site-urilor de brand facute in Flash cu cat mai multe efecte… pareau un fel de spot TV transpus in online si nu mai conta pentru nimeni ca erau imposibil de actualizat ulterior).

Am discutat ideea cu Marian, a acceptat-o si cateva luni mai tarziu a aparut Interactions.

Am inceput in 2009, cu 2 oameni (cu mine cu tot), intr-o camera mica, dintr-un spatiu mic, deasupra service-ului auto “Căpriță” din Piata Domenii.

Prima factura am emis-o pentru Mobexpert. Un mini-concurs de design de mobilier care a colectat o baza de date de cateva mii de utilizatori

Îți mai amintești care a fost primul client? Cum ați ajuns la el și ce ați făcut pentru el?

Prima factura am emis-o pentru Mobexpert, pentru un proiect care promova o piesa de mobilier care se numea Step-By-Step. A fost un mini-concurs de design de mobilier care a colectat o baza de date de cateva mii de utilizatori. Din acel moment am lucrat pentru Mobexpert mai mult de 3 ani.

Cum era piața atunci?

Era in plina criza, dar o conjunctura perfecta pentru un start-up cu costuri de functionare mici. Intr-o piata obisnuita sa discute “mega-productii” Flash de 30,000 – 50,000 euro, dar cu taieri de bugete din ce in ce mai drastice, proiectele noastre de 5,000 – 10,000 cu o gandire ce imbina digital-ul cu marketing-ul direct au prins exceptional de bine.

Era la moda sa faci o promotie de consumatori si sa nu faci ABSOLUT nimic cu baza de date colectata. Am văzut nișa

Ați avut o poziționare anume sau a venit pe parcurs?

Am spus de cand ne-am lansat ca suntem o agentie de eCRM, sloganul nostru a fost mereu Turning consumers into fans! si ne mentinem si astazi aceasta pozitionare.

De ce ați ales această poziționare?

Vedem ca de multe ori exista o tendinta de a lua mereu lucrurile de la zero. In 2009 era la moda sa faci o promotie de consumatori, cu premii de cel putin 250,000 – 300,000 euro si sa nu faci ABSOLUT nimic cu baza de date colectata.

Am considerat ca exista o nisa pentru o gandire diferita in care fiecare actiune tine cont si de ce se va intampla in viitor. Din fericire am avut dreptate!

Încercam sa ne legam de evenimente si lucruri familiare oamenilor cu care vorbim

Ce presupun “proiectele mai de dialog cu consumatorii”?

Presupune sa nu ne axam doar pe actiuni mari si rare , ci sa avem intotdeauna un motiv de comunicare, chiar si cand nu exista o mega-promotie nationala sau o super-campanie TV. Si incercam sa ne legam de evenimente si lucruri familiare oamenilor cu care vorbim.

Daca diseara urmeaza sa joace Steaua pentru calificarea in Champions League, fiti sigur ca pe una dintre paginile de Facebook pe care le administram, vom avea un post care atinge intr-o forma sau alta acest subiect.

Sau daca este ziua ta de nastere si esti in baza de date a brandului X, pe care noi o administram, unul dintre soft-urile noastre va avea grija sa iti trimita un simplu “La multi ani!” din partea acelui brand.

Punctele forte ale Interactions?

Seriozitatea. Tatal meu a fost militar si am fost crescut in acest spirit, in care cuvantul dat valoreaza mai mult decat orice. Nu promitem decat ce suntem siguri ca este posibil si nu am ratat niciodata, in peste 5 ani de activitate nici macar un termen promis clientilor. Nu este o exagerare: nici macar unul singur.

Clientul perfect? Focus pe termen mai lung

Care ar fi descrierea clientului de interactive din România?

Prea focusat pe rezultate imediate pe baza caruia este evaluat de catre superiorii directi.

Care ar fi descrierea clientului perfect de interactive?

Focus pe termen mai lung, deschis sa investeasca timp si resurse in programe ce vor aduce rezultate peste 10 luni si nu peste 10 zile.

Care sunt problemele cele mai mari pe care le are o agenție în relația cu piața din România?

1) Presiunea crescuta pe bugete, combinata cu mentinerea solicitarilor la acelasi nivel

2) Lipsa de stabilitate pe pozitie a Brand Managerilor cu care sa poti dezvolta programe de lunga durata

3) Lipsa de know-how tehnic si/sau de deschidere in randul unilor clienti, la un nivel suficient pentru a putea dezvolta proiecte mai sofisticate dpdv tehnic

Efectul Facebook? Putin cam mult fata de cat ar fi fost normal. A ajuns un trend sa investesti bani multi in pagina de Facebook

Ce loc are zona de social media în serviciile unei agenții de Interactive?

Depinde de agentie si depinde de ce client este cel care face social media ;)

In cazul nostru, peste 20% din venituri provin din social media, un trend in crestere fata de 2012.

Cât a influențat zona de social media – Faceebook în special – piața de servicii interactive?

Sincer? Putin cam mult fata de cat ar fi fost normal. A ajuns un trend sa investesti bani multi in pagina de Facebook si comunicarea cu fanii, doar pentru ca e “la modă”. Iar lucrul asta se intampla chiar si atunci cand brandul tau nu se preteaza neaparat la acest mediu de comunicare. Adevarul este ca nu neaparat oricine trebuie sa fie pe Facebook.

Pune față în față piața de acum cinci ani cu piața de acum. Ce vezi?

In special in zona de food & drinks (in e-commerce e altceva) vad proiecte din ce in ce mai multe, din ce in ce mai mici si care reusesc din ce in ce mai greu sa se diferentieze.

Care sunt tendințele în momentul de față?

Cost cuts + rezultate imediate + fani cati mai multi pe Facebook.

Obiective "cincinale": Sa ne pastram echipa, sa dezvoltam prezenta pe pietele externe

Poți da câteva exemple de campanii din portofoliul Interactions?

Dintre lucrurile pe care le-am dezvoltat in 2013 sunt mandru de lansarea si cresterea brandului Salterra, iar dintre campaniile "deja clasice" sau programele de lunga durata as mentiona aplicatia de Facebook Gradina Mega Image, poate una dintre cele mai complexe aplicatii de Facebook dezvoltate in Romania pentru o campanie de brand, seria de campanii online Mega Image, SEAT webshop -magazinul online al marcii SEAT, plus paginile de Facebook pentru Kit Kat si Mega Image.

Directivele pentru următorii 5 ani?

Sa ne pastram echipa, sa dezvoltam prezenta pe pietele externe (am inceput sa facem asta chiar din 2013) si sa ramanem o agentie cu o reputatie foarte buna si pe mediile aflate in crestere puternica, precum mobile marketingul.

Adrian Alexandrescu despre Adrian Alexandrescu:

  • Am terminat Colegiul National de Informatica, Facultatea de Comert si am un Master in Business Management si unul in Marketing. La un moment dat am inceput si un Master in Publicitate… pe care nu l-am terminat niciodata.
  • Desi am incasat primii bani munciti, pe un soft de contabilitate facut in FoxPro la finalul clasei a VIII-a, am avut primul job serios, cu salariu lunar la finalul clasei a X-a.
  • Mi-am inceput cariera ca DTP-ist (unde am lucrat mai bine de 2 ani), apoi am lucrat aproape 5 ani in marketing direct, ultimii doi ca Director Executiv si partener la Create Direct, agentia de creatie si strategie in marketing direct a grupului Hit Mail.
  • Intre 2006 si 2008 (aproape 3 ani) am condus divizia de comunicare digitala a grupului Ogilvy, pentru ca in 2009 sa devin co-fondator si partener la Interactions.
  • Dintre toate premiile castigate de-a lungul carierei, ma mandresc cel mai mult cu cele castigate la Olimpiadele Nationale de Informatica din liceu.

Carte de vizită Interactions:

An înființare: 2009

Acționari: Adrian Alexandrescu si Mediapost Hit Mail

Număr angajați: 13

Tipuri de servicii: Strategie si creatie pentru mediile digitale, management programe CRM, dezvoltare software, mobile marketing, social media, promotii de consumatori

Portofoliul de clienți: Mega Image, Nestle, Porsche, CEC Bank, Hochland, Salterra, Romtelecom

Autor: Petrişor Obae petrisor.obaepaginademedia.ro

Trimite un comentariu