Skip to main content

PROGNOZĂ 2014. Piața media la nivel mondial, peste 500 de miliarde de dolari. România stagnează

 

Sursa foto: Capital.ro
Sursa foto: Capital.ro

Publicitate

Piața de media la nivel mondial va crește anul acesta cu 6,5% față de 2013, ajungându-se astfel la un volum global de cheltuieli de 521,6 miliarde de dolari, potrivit unei prognoze realizate de Initiative Media, pe baza celui mai recent studiu al Magna Global.

Initiative Media spune că în 2014, în plan mondial, se va înregistra "cea mai importantă creștere anuală din ultimii 4 ani".

Piața de media din România stagnează de doi ani de zile, lucru care se va întâmpla și anul acesta, potrivit estimării Initiative.

"Sperăm ca trendul pozitiv (de la nivel global - n.r.) să atingă și România în anul 2015", spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

PIAȚA GLOBALĂ DE MEDIA. În 2013 creșterea a fost de 3,2 %, față de anul precedent

La nivel internațional, se poate observa o evoluție pozitivă a economiei, care se reflectă și în evoluția volumului cheltuielilor de media, realizându-se o creștere cu 3,2% în 2013, comparativ cu 2012.

„Situația Europei Centrale și de Est (CEE) este similară cu cea globală”, spune Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media.

Rusia și Turcia, motorul creșterii zonei CEE

”Anul trecut CEE a înregistrat o creștere considerabilă, de 7,9%, principalul motor de creștere fiind constituit de Rusia și Turcia. În 2014 ne așteptăm ca volumele de cheltuieli de media din CEE să crească cu un procent similar. În acest context, România se află într-o evoluție flat în ultimii 2 ani, cu menținerea acestei evoluții și pentru 2014. Sperăm ca trendul pozitiv să atingă și România în anul 2015”, a declarat Alexandra Olteanu.

2013. Zona digitală a înregistrat cea mai bună evoluție. Rețelele sociale - 9 miliarde de dolari. Publicitatea pe mobile - 16 miliarde 

Din punct de vedere al evoluțiilor, zona digitală deține supremația la nivel mondial. În anul 2013 s-a marcat o creștere a volumelor de 16%, atingându-se o cotă de piață de 24%.

Rețelele sociale au generat mai mult de 9 miliarde de dolari, crescând astfel cu 58%. Social media a fost unul dintre susținătorii evoluției către veniturile din mobile advertising care aproape s-au dublat (+85%) ajungând la 16 miliarde de dolari.

Programatic Buying, cel mai puternic trend la nivel mondial

„Unul dintre cele mai importante trenduri în digital la nivel mondial anul viitor va fi creșterea considerabilă a bugetelor investite în Programmatic Buying – model de buying care cuprinde real time bidding și alte platforme automate de trading pentru video și display.

Conform studiului Magna Global, volumul de cheltuieli pe acest segment va atinge anul acesta 12 miliarde de dolari la nivel global. Iar investițiile în această zonă vor continua să crească până vor atinge 32 miliarde de dolari în 2017”, concluzionează Alexandra Olteanu, Managing Director, Initiative Media România.

Despre Initiative Media

Initiative Media este o rețea independentă de media, parte a grupului Interpublic MediaBrands.

Initiative oferă servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.

Autor: Carmen Maria Andronache carmenpaginademedia.ro

Trimite un comentariu